Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291564 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #855 skrivet: 2013-08-21, 23:42:16 »
Att dom ändrar om D3 så att det blir mera likt D2 är ju bra ;)

Det mest intressanta tycker jag är att dom verkar ha fattat att man ska matcha prylar till skills, som i D2. I D3 är prylarna så anonyma. Som spelare vill man längta efter en specifik pryl till sin char med en speciellt spelstil/build.

Och det där med lootruns låter bra. Kanske tillochmed bättre Baalruns, men förutsättningen är ju att man får fet loot. Att minska vita/blå är också bra, men ingen revolution direkt. Men det är alla fall ett steg i rätt riktning.

Jag ser fram emot att spela D3 när RoS kommer. Förhoppningsvis kan det då ersätta D2, även om det låter lite för bra för att vara sant...

Jag håller med =). Randoms dungeons på 10-20 min låter också spännande med randoms monster &  maps om dem nu håller de vill säga.
Jag vet att blizzard skrev en post på officiella d3 forum i början av juli, om vad spelarna skulle tycka om att införa Ladder, de blev enorm positiv respons på det.

Vi får se helt enkelt, jag undrar hur blir med AH/RMAH, jag tror inte dem försvinner tyvärr, men craftingens och lootens nya system kommer göra att dem kommer kännas mer ointressanta att sitta titta i när man kan påverka  hitta saker själv nu. Tyvärr tror jag inte blizzard kommer plocka bort dem pgr dem ger nog en hel del kling i kassan ändå.

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #856 skrivet: 2013-08-22, 20:49:10 »
Jag skiter i allt annat det enda jag bryr mig om nu är att de äntligen har kommit med min favvo class!!! CRUSADER  :love :love :love :love :love :love :love :love

Paladin var länge min favorit i D2. Nu får jag äntligen chansen igen - i en liten twist!!! :banana
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #857 skrivet: 2013-08-22, 21:05:53 »
Jag skiter i allt annat det enda jag bryr mig om nu är att de äntligen har kommit med min favvo class!!! CRUSADER  :love :love :love :love :love :love :love :love

Paladin var länge min favorit i D2. Nu får jag äntligen chansen igen - i en liten twist!!! :banana

Same here =))   Jag hade den mest extrem paladin som någonsin funnits på lod =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #858 skrivet: 2013-08-22, 22:33:21 »
Hehe...en paladin/crusader är väl det som saknats i D3, för ingen av dom existerande figurerna är direkt tank-orienterad. Jag antar att dom hållt på crusadern för att "sälja" expansionen med. Tyvärr ingen necro, men det kommer väl fler expansioner...

Lite info(?) jag har snappat upp:
* RoS kommer 2014 (alltså, inte i år :headbang)
* Paragon 2.0, Loot 2.0, Loot Runs, och Nephalem Trials kommer tydligen innan expansionen.
* Det man får i expansionen är Crusadern, akt 5, Mystic'en, samt möjligheten till clvl 70.

« Senast ändrad: 2013-08-22, 22:38:28 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #859 skrivet: 2013-08-23, 10:28:51 »
Hehe...en paladin/crusader är väl det som saknats i D3, för ingen av dom existerande figurerna är direkt tank-orienterad. Jag antar att dom hållt på crusadern för att "sälja" expansionen med. Tyvärr ingen necro, men det kommer väl fler expansioner...

Lite info(?) jag har snappat upp:
* RoS kommer 2014 (alltså, inte i år :headbang)
* Paragon 2.0, Loot 2.0, Loot Runs, och Nephalem Trials kommer tydligen innan expansionen.
* Det man får i expansionen är Crusadern, akt 5, Mystic'en, samt möjligheten till clvl 70.


Nya systemen som enligt blizzard själva sagt att dem  ska släppas free patches tror jag ett sett behålla spela i väntan på expansionen. Dem kan släppa loot2.0 i november/december
de överiga nyheter i patchar under 2014 som att ge liten bit av kakan inför stora kakfesten sen expansion släpps =).
Allt handlar väl om när openbetan släpps och därifrån kan man räkna ut ett release datum. Säg att den startar till sommaren så släpps expansion lagom till Jul 2014 ;)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #860 skrivet: 2013-08-23, 11:41:40 »
Julen 2014... då har helvetet redan brunnit upp!  :headbang
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #861 skrivet: 2013-08-23, 12:29:41 »
Julen 2014... då har helvetet redan brunnit upp!  :headbang

Jag hoppas på tidigare sommaren 2014 vore inte helt fel.
"Openbetan måste starta såna fall och en test på 3-4 månader brukar väl vara rimligt i den här typen av spel väl?
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #862 skrivet: 2013-09-05, 13:32:05 »
Det verkar som om konsol-versionen av D3 är den bästa. Tyvärr dröjer det tills nästa år innan PS4-versionen kommer. Är dock väldigt frestad att köpa PS3-versionen, men det känns dumt när PS4-versionen snart är här. Suck.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #863 skrivet: 2013-09-11, 18:24:45 »
Nu finns det en D3-demo till PS3 (och på 360 också tror jag).
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #864 skrivet: 2013-09-11, 19:30:39 »
Jag var inne i lördags ;) just nu  spelar lite på min barba de skoj =) ( 40 min per dag)  mest för soft gameing. Troligtvis i jul släpps loot2.0 och de skall bli intressant om de blir bättre eller sämre, man vet ju aldrig. De känns som blizzard släpper något, sen behövs de iallfall patchas.  Frågan är om lootpatchen skall ha en PTR innan på 2 månader eller om den är klar för släppas utan public test.
« Senast ändrad: 2013-09-12, 08:03:19 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #865 skrivet: 2013-09-11, 19:43:38 »
Jag har spelat upp en DH till clvl 14 den senaste veckan. Inte för att jag kommer att storlira igen men bara för att komma ihåg hur det var innan dom stora förändringarna. Å kanske samla lite prylar till en crusader :)

PS3-versionen är klart svårare på normal än i början på PC-versionen. Jag skulle behöva pots till min baba, men jag kan inte köpa några, grrrrr... Men det är bra att man slipper allt vad AH heter. Blir nog att jag köper PS4-versionen när det kommer.


TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #866 skrivet: 2013-09-12, 08:16:05 »
  Frågan är om lootpatchen skall ha en PTR innan på 2 månader eller om den är klar för släppas utan public test.  De skall iallfall bli intressant då dem själva sagt att dem vill att spelare ska farma efter items i spelet inte på AH. De låter betrygande vi får se vart de bär av.

Jag slö lirar också, mest för ta level 60 med barban, jag har spelat barba jämt i D2, och jag måste ha en i D3 också.
« Senast ändrad: 2013-09-12, 08:19:53 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 3
« Svar #867 skrivet: 2013-09-12, 10:04:11 »
Jag lirar lite då och då! Finns inget skönare än att logga in och nöta lite!

Men Loot2.0 är så välkommet så. Nu har man inget direkt att farma för.

Och det ska bli så sjukt skoj att lira Paladin igen(vägrar använda nya namnet). En sköld-klass är så gött! Äntligen!

Ska vi ta en kväll och lira? Vad sägs? Levela småttånga? Göra Ubers? Farma MP10 Inferno? Im game!!!

SMASH


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #868 skrivet: 2013-09-12, 11:49:42 »
Jag är med på att dibbla lite. Vilket kväll som helst i stort sätt. MP10 känns lite onödigt så här nära expansionen, och jag har nog inte ens gear för det. Levla upp en eller två chars till 60 är nog vettigare för min del.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #869 skrivet: 2013-09-12, 23:47:16 »
Diablo3 expansion har läckt och massor av bilder och data har nu lagts upp. Ingenting är ju bekräftas officiellt men de sjukt intressanta saker.

SPOLIERS - www.diablofans.com

Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg