Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 295383 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #915 skrivet: 2014-03-22, 10:34:30 »
Nu fixat den sökbar och promote flesta av er OG till officer så ni kan bjuda in vänner och bekanta  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #916 skrivet: 2014-03-22, 13:09:29 »
Men du (Baldi) som klanhövding har inte svarat på Bråthens fråga angående spelare från andra länder.

Om dessa individer bara använder ingame-chat är det väl inga problem, men jag vet inte vilka regler som gäller för TS. Och vad händer om folk börjar snacka andra språk mellan varandra i in-game chatten eller TS?
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Diablo 3
« Svar #917 skrivet: 2014-03-22, 14:26:35 »
Klart att andra ska få vara med.  :thumb
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #918 skrivet: 2014-03-22, 14:52:31 »
Men du (Baldi) som klanhövding har inte svarat på Bråthens fråga angående spelare från andra länder.

Om dessa individer bara använder ingame-chat är det väl inga problem, men jag vet inte vilka regler som gäller för TS. Och vad händer om folk börjar snacka andra språk mellan varandra i in-game chatten eller TS?

De bra frågor jag får återkomma, jag skall höra med OG-ledning
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Diablo 3
« Svar #919 skrivet: 2014-03-23, 11:05:04 »
Tänkte precis skriva att vi får kolla med OG-ledningen hur vi ska agera.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #920 skrivet: 2014-03-24, 16:53:34 »
Sådär jag nytt headset inköpt, bunkrat upp med Coca Cola chips ;)). Kommer in vid halv 10 ikväll sitta relesae vaka inför släppet ;)).  Nu blir KOMVUX' plugg i 3 timmar stört tråkigt men gör man något bra så kanske får något tillbaks. I Belive in karma ;))
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #921 skrivet: 2014-03-25, 08:35:41 »
Hur många blev ni inatt? Jag satt med en kompis som inte hade spelat storyn innan så vi satt och lirade igenom från början. Så vi behövde lite lugn och ro :D

Hoppas ni hade lika skoj som vi hade! :thumb


Bättre spelsläpp får man leta efter. Helt och hållet så sömlöst som det går att bli. Jag är fortfarande helt förundrad hur det går att släppa spel idag utan fel och brister samt en miljon kötid. Man är ju van med andra företag som i dagens läge inte ens klarar att leverera till utsatt dag. Ingen nämnd ingen klämd. :)

Blizzard gör det igen! Överraskar mig positivt! :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #922 skrivet: 2014-03-25, 08:44:11 »
Jag och Baldi spelade en bra bit in i kampanjen och Pixelpinnen var också inne och lirade.

Jag hade väntat mig error 37 eller nått liknande, men inget sånt denna gång! Nu har dom ioförsig haft tid på sig att bygga upp serverkraft, så det är väl kanske inte är så konstigt. Spelet är ju inte speciellt nytt. Det enda jag kan klaga på är att expansionen kostar nästan lika mycket som ett fullpris-spel.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #923 skrivet: 2014-03-25, 08:45:53 »
NÄr kOmmer ACt 6 ffs?!?!?  :oldie





....Jo det verkar flyta fint, loggade på nu på morgonen och hamnade i act V trots min oavsiktliga reset,,räcker att ha act IV gjord tydligen, vilket är gött.
Frågan är väl hur man skall hushålla act V,,max 1 quest om dagen sen levla sin crusader kanske ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #924 skrivet: 2014-03-25, 08:55:29 »
En sak gör mig lite fundersam dock..
Startade en Crus i master, och körde questerna tills man skall lämna barrikaden utanför byn och hade ännu inte blivit lv 2,,nått man blev på 3 kills med boosten vi hade innan..
Fine jag köper det, då detta känns mer normalt...
MEN när jag sen loggar på min WD och dödar 20 mobs i act 5 går jag halvvägs upp till lv 61 o_O o kör bara på T1...med den takten är man ju 70 på nixnoll tid.
Skulle inte levlingen ta tid i RoS,,man vill ju fanken inte bli 70 på 1 timma =/

Sen känns inte mobsen väldigt mjuka i T1, "första bossen" hann inte säga flaska innan den dog, trodde jag körde på Normal först o_O
« Senast ändrad: 2014-03-25, 09:02:09 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #925 skrivet: 2014-03-25, 09:45:34 »
Det är ju för att ni är över-"gearade" :D


Fast jag kan hålla med om att det borde "ta lite tid" att öka sin level. Har inte börjat ACT V ännu. :) Satt till 4 i natt och spelade Crusader från start.

Att expansionen kostar pengar gör mig dock inget eftersom det är snyggt och välgjort denna gången. Men jag hade inte förväntat mig det såhär smidigt. :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #926 skrivet: 2014-03-25, 09:53:54 »
nah övergearad vet jag inte =P
Jag jämför med mobs i ac4 vs act 5 i T1..där act 4 mobsen faktiks kan ge en god fight om man drar ett gäng.
Nu kör jag T2 vilket fortfarande känns lite alldagligt med den stora nackdelen att jag levlar än snabbare..damnit  :doh

Priset stör mig lite faktiskt av princip + de facto att det egentligen är en DLC i mina ögon..1 ny class och 3 timmars new content gör ingen expansion i mina ögon. 150:- max hade varit mer normalt pris. Men det är det nya nu hos alla spelföretag, överpriser och sjuttioelva DLC'er i microsläpp all over..
Gamers unite in striiiike!  :oldie

Men jo det är snyggt...och den nya skillen Piranha krockodrillo gör det värt det..Humor  :banana
« Senast ändrad: 2014-03-25, 11:02:32 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #927 skrivet: 2014-03-25, 11:51:02 »
Jag var som ett uppspelt barn på julafton innan 00 slaget =).  Jag och Elunyx sprang in på 00 slaget in i Act5 och började kötta på =). De var klart enkelt i början med detta övergearde gear  jag hade satt Master för inte göra för svårt. jag tycker blev svårare desto högre levels man fick =).  Man bytte ut sina saker ganska omgående efter level 63 =).  2 hands Bow med 1680 i dps som dessutom är gul =).
Jag provade Adaria bossen  ensam på Torment 1 och hon gör dps utan dess like. Jag vet inte om DH är bästa klassen troligtvis inte, men jag tycker hon gjorde riktig ont, och kan bara förställa mig henna på Torment 5-6 måste vara sjukligt svårt. Jag ely downade henne fast på Expert tror de var och då var vi 2 pers också.

Act5 bjöd på mycket mys faktor och vackra miljöer och intressanta dungeons och olika monster som bjuder på olika attacker. Jag tycker dem lyckas riktigt bra med Act5 den halvlek vi kom till jag elunyx.  Dessutom tycker transmog och nya yrket mystic kommer bli sjukt kul levela och leka runt med =). Sen gillar jag alla nya gems som droppas redan på level 61 dem krossar allt ifrån classic =).
Ikväll blir klara act5 sen köra Adventure mode testa nepleam rift runs på Torment1.
Att man tar level 70 ganska fort ser jag inget negativt med. De på level 70 spelet börjar på egentligen. Vägen upp till paragon 800 kommer nog ta sin tid.  
Dessutom om tycker att spelet känns enkelt, prova Torment 6 på level 70. Jag kan nog garantera att monsterna på den nivån kommer göra monstånd för att inte tala om bossfighterna.  Testa Uberbossarna på Torment 6 AJJJ


 

« Senast ändrad: 2014-03-25, 12:02:32 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Diablo 3
« Svar #928 skrivet: 2014-03-25, 12:07:29 »
Låter nice ska dra iväg efter jobbet och hämta min kopia  :pistols

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Diablo 3
« Svar #929 skrivet: 2014-03-26, 08:29:37 »
Efter att ha spelat RoS i ca 2 timmar igår tycker jag det är jävligt kul.

Tycker banorna är bra med många trånga korridorer vilket vi Barbarer gillar :) (kom ihåg att jag endast spelat två timmar och inte sett alla banor). Mycket bråte att slå sönder och många kistor att hitta om man utforskar. Samt en massa små events som kryddar till det hela.

Att man går upp i level snabbt ser jag inte på negativt. Alltid kul att se när XP fältet rör på sig och man får lite nya abilities. Enda småtråkiga är att jag är nu lvl 67 och har fortfarande inte hittat gear som är bättre än det jag har, kan bero på att jag levlat snabbare än vad jag gjort framsteg i spelet (alltså komma till svårare banor där det droppar loot med högre level).

Dock hände något mycket tråkigt igår. Jag fick världens jävla rollback. Närmare sagt en två timmar rollback. Som tur är behöll jag mina levels och loot jag hade hittat, men jag måste göra om allt :P

 

Senaste inlägg