Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 295480 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #930 skrivet: 2014-03-27, 14:20:19 »
Till alla witch Docs kan jag om ni inte redan testat tala om, att Haunt + creeping death = WTF NERF ME!?!?!

Vet inte hur Blizzard tänkte här men istället för 1490% dmg över 6 sekunder, gör denna combo nu 1490% dmg över ca 5 minuter,,dör mobben inom..lol 5 min hoppar spirits vidare till nästa mob o tuggar.
Bara som test tog jag bort alla pets mm,,kastade 4 stpirits på ett blue pack, ställde mig runt hörnet o väntade, 1 min senare kunde jag loota  :cartman

Kör du då sedan detta i combo men Pirahna tornado är mobsen även debuffade i..5 min med +15% dmg recived.

Så passa på att lek innan Mr nerfhammer kommer till staden ;)

Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 3
« Svar #931 skrivet: 2014-03-27, 14:22:49 »
Till alla witch Docs kan jag om ni inte redan testat tala om, att Haunt + creeping death = WTF NERF ME!?!?!

Vet inte hur Blizzard tänkte här men istället för 1490% dmg över 6 sekunder, gör denna combo nu 1490% dmg över ca 5 minuter,,dör mobben inom..lol 5 min hoppar spirits vidare till nästa mob o tuggar.
Bara som test tog jag bort alla pets mm,,kastade 4 stpirits på ett blue pack, ställde mig runt hörnet o väntade, 1 min senare kunde jag loota  :cartman

Kör du då sedan detta i combo men Pirahna tornado är mobsen även debuffade i..5 min med +15% dmg recived.

Så passa på att lek innan Mr nerfhammer kommer till staden ;)



Är inte det klassat som lootbot? ;)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #932 skrivet: 2014-03-27, 14:27:09 »
Hehe ja nästan.
Det är ju inte så att man 1shottar mobbsen direkt, men ändå, känns som om de inte riktigt tänkte när de la in haunt som en av 3 skills som påverkas ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #933 skrivet: 2014-03-27, 21:58:38 »
Min DH suger ass!! sitter med 300 k dps och 2 miljoner Tougness kan inte ens rubba T1 med 3 spelare =(....  Jag tänkte att DH är nog den sämsta klassen tills jag såg D3 progress, där högsta sitter med 9 miljoner Tougness och 1 miljon dps haha helt sinnesjukt! De finns hop för mig med =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #934 skrivet: 2014-03-28, 07:33:49 »
Ja utväxlingen mellan lv 60 T1 och lv 70 T1 är så löjligt stor att man får fartränder i ansiktet.
Igår satt jag fast på ett gult "flug pack" i act II i T1 och dog 18 gånger innan jag nött ner dom..Varför inte teleportera ut frågas? ..well it was kind of a pay back bitch situation och jag vägrade backa ^^ Men frånsett det så sitter jag på liknande siffror på min WD. 350 000 dps och 4,2 mille tough.

Nä Torment får nog vara lite tills man får skaka tass med en kanin, hoppat över en 4 klöver baklänges 9 gånger vid fullmåne samt daskat en sjöjungfru i baken så man får lite tur med sina dropps 
:pistols :pistols

denna lv 60 stripp känns väldigt aktuell nu på 70 oxå ^^

Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Diablo 3
« Svar #935 skrivet: 2014-03-28, 08:37:50 »
Körde min första rift igår och det var jävligt kul.

Iväll blir det nog att testa T1. Självbuffad med Battlerage och War Cry ligger jag på typ 360K dps och över 2M i toughness. Har problem mot väldigt få elite packs i Master.

Ska bli intressant att testa :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/omElito-2355/hero/1705151

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Diablo 3
« Svar #936 skrivet: 2014-03-28, 11:58:24 »
Vad ska jag lira ikväll? Måste man klara expansionen på 1 karaktär för att kunna köra rifts? eller är det lvl 70 som gäller på 1 karaktär?

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #937 skrivet: 2014-03-28, 12:04:16 »
Måste köra igenom Act V, då låser du upp adventure mode på alla chars på kontot obesett lv. Behöver inte vara lv 70..
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Diablo 3
« Svar #938 skrivet: 2014-03-28, 12:12:22 »
Nice då ska jag grotta mig igenom det ikväll med min DH så kan man köra det på alla gubbar sen. Tack för info.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #939 skrivet: 2014-03-28, 12:14:14 »
Låter som en bra plan. Varsegod  :drink
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #940 skrivet: 2014-03-28, 13:15:50 »
GOB kunde joina mitt adventures mode game i onsdagskväll trots att han inte hade klarat act 5 ??  :hm

Kanske  fungerar så att man kan joina på ens vänners game och när man kör multiplayer så är öppet.  Jag vet ju att de är så i kampanjen, om man själv  inte klarat Act1, som singel så går iallfall joina ens vänners game om dem sedan sitter i act2.
De väldigt praktiskt faktiskt för dem som inte klarat act5, kunna ta del av adventure mode på det sättet.  Sen kan inte riktigt förstå blizzard tanke bakom varför de låst för?  okej att act5 spoilas i Rift runs, men som ny spelare skulle man inte lägga märke till om skulle få ett område som har samma design som Act5...
« Senast ändrad: 2014-03-28, 13:19:50 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Diablo 3
« Svar #941 skrivet: 2014-03-28, 13:18:21 »
Jag tycker det är bra att dom låst det. För då tvingas man köra campanjen vilket lär dig spela din karaktär och även lära dig spelets olika mekaniker. Sen har man också något att se fram emot när man dödar sista bossen.

Det som dödade D3 för mig när det kom ut var att döda Diablo i inferno eller vad det hette. Kändes som att spelet var över. Med det nya systemet genom att låsa det nya spelläget känns det istället som att det är nu spelet börjat.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #942 skrivet: 2014-03-28, 13:24:59 »
Jag tycker det är bra att dom låst det. För då tvingas man köra campanjen vilket lär dig spela din karaktär och även lära dig spelets olika mekaniker. Sen har man också något att se fram emot när man dödar sista bossen.

Det som dödade D3 för mig när det kom ut var att döda Diablo i inferno eller vad det hette. Kändes som att spelet var över. Med det nya systemet genom att låsa det nya spelläget känns det istället som att det är nu spelet börjat.

De försig sant de du säger! De nog bra att köra kampanjen först få helhet av sin gubbe och vad de handlar om, hur ens skills och items fungerare. Dessutom så missar man hel del content i Adventure mode så kanske lika bra att de är låst ifrån början.

OmEnito  vilken rolig bild serie jag skrattade som sjutton!! Den där påminde mig när försöker mig på T1 med 3 andra spelare.
« Senast ändrad: 2014-03-28, 13:29:22 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #943 skrivet: 2014-03-28, 13:25:47 »
Vill man nu göra ett "cheat unlock" av Adv. Kan man ju alltid bjuda in någon till slutet på act V o piska slutbossen i Normal mode, då har man ju enl. alla regler "klarat" spelet & låst upp.

Personligen tycker jag det är synd att det går att göra på det sättet, man missar ju lite poängen med spelet då ^^
Men smaken är som akter regionen.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #944 skrivet: 2014-03-30, 21:42:48 »
5 dagar efter release idag plockade en hardcore spelare  Malthael på Torment 6 hc, de helt galet   :D :D

http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/hardcore-discussion/83645-torment-6-hardcore-malthael-down

Han hade bara 50 miljoner toughness  :eek
« Senast ändrad: 2014-03-30, 21:44:56 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg