Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291323 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Diablo 3
« Svar #960 skrivet: 2014-06-11, 16:29:40 »
Nerf, the Blizzard way!
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #961 skrivet: 2014-06-11, 16:56:13 »
Nerf, the Blizzard way!

Dessutom kan man sälja crafting matrialet för mellan 1-15 miljoner st per stack till wendors. Jahap då löste man guldet problemet också  :D :thumb :thumb
« Senast ändrad: 2014-06-12, 15:10:11 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #962 skrivet: 2014-06-11, 18:59:56 »
Har lirat annat ett tag, har det hänt nått nytt kul som gör det värt att logga på sista månaden?
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #963 skrivet: 2014-06-11, 20:24:38 »
Har lirat annat ett tag, har det hänt nått nytt kul som gör det värt att logga på sista månaden?

Dem plockat bort crafting matrialen, och increase droppchansen så droppas, mer. Men fortfarande så fastnar man på viss grad och de droppas grönt legendary men ingenting är upgrades, och spelet blir lika tråkigt som de blev när man slutade spela.. Jag lägger D3 på hyllan och spelar något annat spel istället  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Diablo 3
« Svar #964 skrivet: 2014-06-11, 20:32:30 »
Oki.. ja då får det hamna på hyllan för "spel jag tar fram 1 gång om året o spelar 1 timma för att tröttna igen"  :cartman

Tillbaka till Xcom igen i väntan på Borderlands: The Pre-Sequel release  :joystick
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #965 skrivet: 2014-06-21, 12:28:38 »
Här börjar hända saker =)..

http://eu.battle.net/d3/en/blog/14244559/first-look-patch-210-ptr-preview-6-17-2014

Greater Rifts:

Formerly referred to as Tiered Rifts, Greater Rifts are a special type of Nephalem Rift that are designed to provide players way to measure their gear progression and efficiency.

How to Access Greater Rifts:

To access a Greater Rift, simply complete a regular Nephalem Rift in any difficulty. When you defeat the Rift Guardian, they'll have a chance to drop a Greater Rift Key. You can then use this new key at the Nephalem Obelisk, similar to other Rift Fragments—this will open a Greater Rift. If you have members in your party, each player will be prompted to use one of their own Greater Rift keys to join the fun!


Entering a Greater Rift requires its own type of Rift Keys.

How Greater Rifts Work:

While Greater Rifts are a type of Nephalem Rift, there are some key differences between the two features. In Greater Rifts:

You'll race against a clock to fill a progress bar by accruing monster kills.
Most monsters do not drop loot; rewards have been completely shifted to the Rift Guardian.
This removes conflicting pressure from attaining a better time versus picking up all your loot.
Monsters grant differing amounts of progress for your progress bar; the tougher the monster, the more they fill up your progress bar.
You cannot resurrect at your corpse or in town while in a Greater Rift—only at the last checkpoint.
Note that if you die in a Greater Rift on a Hardcore character, that death will be permanent.
You cannot use player banners or the Teleport option if the target player is in a Greater Rift. Higher Greater Rifts levels are progressively more difficult.
This difficulty is separate from the standard difficulty settings (Master, Torment I-VI, etc.)

If you complete a Greater Rift before time expires you'll advance to the next difficulty level. Should your time be exceptionally good, you might even skip a few levels! If time instead expires, you'll have reached the end of your current Greater Rift journey and your best results will be posted to the appropriate Leaderboards.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #966 skrivet: 2014-07-06, 11:17:08 »
Jag provat PTR nu ett par dagar  och har både hunnit kört   Greed's Domain Realm och Greater Rift upp till lvl 22 innan de tog tvärrstopp..


Greater Rift kräver mycket Elemental dps och Elite damage, dps, något jag hade väldigt lite av, trots min 1 miljon vanlig dps  :cartman...

Greater Rift är  sjukt svårt, dels för att de massor av Elite packs, och bossar, men också att de går på tid. Dessutom kan man inte öppna upp sina skills eller inventory när man spelar. Sen märkte jag att Greater Rift kartor är annorlunda, de är  mer djup i dem, och mer igenom tänkta. Elite packs riktigt jäkla tunga, och bjuder på bra motstånd. Man är van med Elite pack på 4 gubbar och liten mini boss. Jag mötte 4 Elite packs med 2 champions, AJJJJ hahaa, med olika förmågorna som syncar varandra de blir mer annorlunda gameplay. Roligt men också  otroligt svårt.  Dessutom kan man se  på leaderboards hur man ligger till emot andra spelare eller inom clanen =). De skapar lite tävlingsinstinkter =).
De som inte fanns med i PTR är Seasons och Legendary Gems. Legendary gemsen får man av Greater Rifts efter varje boss som en upgrade som jag förstått iallafall. Den går bara att socka i Amuletter och i ringar. Men jag antar att dem kommer vara så pass bra att dem inte behövs i flera slots.

Greeds Domain som jag fick möjlighet testa  1 gång är en portal som går till "liten värld av Goblins Treasure land =). De droppades 60 miljoner guld när jag var inne på T3 under 1 run, och bossen på slutet droppade enorm kista med massor av guld i. vilket väl välkommet efter gold torka. Jag sett på youtube där folk fått uppot 140 miljoner under en run, vilket kanske kommer att nerfas med tiden.
Jag vet inte om något de jag testade kommer finnas i non-ladder men å andra sidan kan vara skoj börja ifrån scratch med ny gubbe i "Ladder seasons, där finns Legendary gems, och nya items, nya sets, och hela craftingen skall fått sig ett ansiktslyft.  De skall finnas ännu mer gobitar som blizzard inte har avslöjat ännu vad de kan vara.

« Senast ändrad: 2014-07-07, 11:17:20 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #967 skrivet: 2014-07-06, 14:20:41 »
Va' inspirerad jag blir att grajnda rifts för att hamna långt ner på en lista efter alla arbetslösa!

Njaaa... kanske inte. Jag tycker fortfarande HC är "the way to go" när det gäller D3. Då har man som sagt kul redan från början. Och tiered rifts är inte anpassat för HC där man måste vara försiktig. Ska jag spela D3 igen blir det nog PS4-versionen (med expansionen inbakad) för att få offline-läget. Kommer 19/8.
« Senast ändrad: 2014-07-06, 14:26:59 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #968 skrivet: 2014-07-07, 10:39:10 »
Va' inspirerad jag blir att grajnda rifts för att hamna långt ner på en lista efter alla arbetslösa!

Njaaa... kanske inte. Jag tycker fortfarande HC är "the way to go" när det gäller D3. Då har man som sagt kul redan från början. Och tiered rifts är inte anpassat för HC där man måste vara försiktig. Ska jag spela D3 igen blir det nog PS4-versionen (med expansionen inbakad) för att få offline-läget. Kommer 19/8.


Prova ett par Greater Rifts i Softcore innan du lirar HC med din gubbe  de är hett tips  :thumb Annars kommer du bli uppägd =).   HC har sin charm, men Greater Rifts behövs ingen HC för uppleva  att förlora, för den finns i G-Rifts, då den går på tid. Även om man får lusten dra till Town, så tickar klockan framåt, och de går bara snabbare och snabbare för varje gång, och mer och mer Elites, svåra monster väntar en. Men Rift bossen droppar grymma saker och man får bra utdelening för hårt slit. Men jag förstår dig om HC de har sin charm och har jag har ju ett par gubbar där, tyvärr blev så himla ensamt spela där, för de finns ju knappt någon lira med.   För min del blir nog Softcore de känns skönt kunna dö om de blir ostabil server eller för svårt. Att börja om ifrån början dessutom börja om ifrån level 1 igen,  Nja den tiden har jag nog inte råd med.
« Senast ändrad: 2014-07-10, 19:29:39 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest16

  • Gäst
SV: Diablo 3
« Svar #969 skrivet: 2014-08-05, 15:27:21 »
Hej på er!
Någon som fortfarande spelar D3?
Själv spelade jag någon månad precis när det släpptes men jag tröttnade snabbt.

Nyligen pratade jag dock med en vän som berättade lite om alla förändringar, expansionen m.m. Jag blev sugen och köpte RoS. Nu har jag börjat spela en Crusader, och jämfört med när jag spelade sist är det stora förändringar. Gillar framförallt att man inte behöver nöta alla acter flera gånger utan att man enkelt kan ställa upp svårighetsgraden istället. Dessutom verkar rare och legendary items droppa mycket mer ofta. Många items är dessutom användbara  :thumb

Får jobba på lite med min level 25 Crusader...

BattleTag: fefferoni#1252

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #970 skrivet: 2014-08-05, 15:34:14 »
Hej på er!
Någon som fortfarande spelar D3?
Själv spelade jag någon månad precis när det släpptes men jag tröttnade snabbt.

Nyligen pratade jag dock med en vän som berättade lite om alla förändringar, expansionen m.m. Jag blev sugen och köpte RoS. Nu har jag börjat spela en Crusader, och jämfört med när jag spelade sist är det stora förändringar. Gillar framförallt att man inte behöver nöta alla acter flera gånger utan att man enkelt kan ställa upp svårighetsgraden istället. Dessutom verkar rare och legendary items droppa mycket mer ofta. Många items är dessutom användbara  :thumb

Får jobba på lite med min level 25 Crusader...

BattleTag: fefferoni#1252


Hejsan Fefferoni welcome back  =).  Just nu har jag D3 på hyllan i väntan på nästa stora patch som lär släppas i augusti. Men Old gents finns som clan och vi har många som är med som är aktiva. Jag har satt ut par extra officierare som kan invite, folk. Mider som spelar mycket kan invite garanterat =), fråga honom =)..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest16

  • Gäst
SV: Diablo 3
« Svar #971 skrivet: 2014-08-05, 20:49:54 »
Trevligt, tack!
Jag får se till att ha nått level 70 lagom till nästa patch kommer då  ;)

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #972 skrivet: 2014-08-12, 07:09:14 »
Tror jag slutar spela detta spel på PC och fixar Xbone versionen som kommer om nån vecka.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #973 skrivet: 2014-08-26, 11:53:53 »
Patch 2.1 är klar och kommer landa på EU serverna imorgon onsdag =).

Patchen är väldigt stor och kommer erbjuda ny typ av end gaming och utmaningar och ny farming av items för er hungriga arpg spelare =).


*Legendary Gems  
*Greater Rift runs
*New Items & Crafting
*Seasons  - Med Start 29 Augusti.
*Leaderboards
*2 Nya zoner.
*Class skills förändringar

Direkt länk till alla förändringar gobitar =)
http://eu.battle.net/d3/en/blog/14569138/patch-210-ptr-patch-notes-updated-august-13-2014-18-08-2014


första säsongen startar nu på fredag =) Då blir Ts- :drink Chips Ladder 1 gubbe =). De blir nog en DH eller en Crusader  :thumb


« Senast ändrad: 2014-08-26, 12:15:01 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Diablo 3
« Svar #974 skrivet: 2014-08-27, 16:26:12 »
Latjo!

:hella
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

 

Senaste inlägg