Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 293275 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1020 skrivet: 2015-08-23, 10:12:32 »
Då tror jag mer på Skovos Isles som plats för expansionen. Zakarum har ju anknytning till Mephisto, och jag tror inte att Bliz är så pigga på att ressa Meffe för en expansion. När det gäller klasser så tror jag inte på nån ren druid, däremot kanske nånting som har naturanknytning som t.ex en lykantrop eller en häxa.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1021 skrivet: 2015-08-23, 21:20:31 »
Då tror jag mer på Skovos Isles som plats för expansionen. Zakarum har ju anknytning till Mephisto, och jag tror inte att Bliz är så pigga på att ressa Meffe för en expansion. När det gäller klasser så tror jag inte på nån ren druid, däremot kanske nånting som har naturanknytning som t.ex en lykantrop eller en häxa.

De också intressant väg att gå.. Jag tyckte var synd att de inte kom med ifrån början då dessa öar var ju tidig koncept art

Här är  Skovos Isles =)
http://vignette4.wikia.nocookie.net/diablo/images/7/70/Skovos_Artwork-small.jpg/revision/latest?cb=20080906185535

Lika snyggt som jag minns de!  Kanske Amazonen gör entre igen?  :D



Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1022 skrivet: 2015-08-23, 23:30:55 »
Tror inte dom tar tillbaka någon klass (förutom barb som verkar höra ihop med Diablo som nubben till sillen så att säga). Annars hade jag velat ha tillbaka necromancern. Jag saknar verkligen Corpse Explosion...  :hella

En annan bild av Skovos:


Förmodligen har dom väntat med Skovos för att det är så mycket jobb med att göra alla byggnader.
« Senast ändrad: 2015-08-24, 00:12:38 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1023 skrivet: 2015-08-24, 00:36:18 »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1024 skrivet: 2015-08-24, 19:51:21 »
På fredag är det tydligen en ny säsong:

"Season 4 will be starting shortly after at the following dates and times for each region:
North America: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. PDT
Europe: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. CEST
Asia: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. KST"
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #1025 skrivet: 2015-08-24, 20:00:56 »
Yes, mycket nytt som de lägger till.. Torment lvl 10 ska tydligen vara som g-rift lvl 45-ish :D

Synd bara att man jobbar natt heeeela helgen.. :cry

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1026 skrivet: 2015-08-25, 11:10:34 »
Tror inte dom tar tillbaka någon klass (förutom barb som verkar höra ihop med Diablo som nubben till sillen så att säga). Annars hade jag velat ha tillbaka necromancern. Jag saknar verkligen Corpse Explosion...  :hella

En annan bild av Skovos:


Förmodligen har dom väntat med Skovos för att det är så mycket jobb med att göra alla byggnader.

De bara hålla tummarna att de kanske skapar både de här och Kurast i samma Expansion  :D



Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1027 skrivet: 2015-11-07, 11:54:45 »
Senaste nytt ifrån Diablo3 Blizzcon  panel   patch 2.4.0   låter väldigt intressant  =).

1 timmes av allt nytt som kommer =).
https://www.youtube.com/watch?v=XNtSnvbsmEY

2 new larger zoner låter mycket välkommet, särskilt att de utvecklar dem i Act1 / Act5, bästa akterna enligt mig  :thumb

Edit - verkar som de introducerar oss också en helt ny Island i Act5 med 16 nya monster, shit de låter som expansion  :thumb

:D









« Senast ändrad: 2015-11-13, 12:13:10 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1028 skrivet: 2015-11-13, 12:12:00 »
Patch 2.4 Available on PTR  här går de undan!

För er som undrar vad den innehåller -->


    Greyhollow Island helt ny zon med 16 nya monster och nya områden.
    Expanded Zones 3 nya zoner Act1, Act5
    Set Dungeons
    Empowered Rifts
    Season Rebirth
    Revised Buff Bar
    Action Combat
    50 nya legendary
    
De här nästan mini expansion  :D
 

« Senast ändrad: 2015-11-13, 12:15:28 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1029 skrivet: 2015-11-16, 10:45:30 »
Jag undrar bara hur länge Bliz har råd med att fylla D3 med gratis innehåll. Okej, klarar dom inte av att göra ett bra D3 så är det väl ingen mening med att göra D4. Tänker inte klaga för att gratis är alltid gott, men ändå.

Som jag förstår ska dom sänka säsonger till 3 månader. Och på den tiden ska man hinna med mera achievments och annat. Känns som om dom gör säsonger för arbetslösa  :D
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1030 skrivet: 2015-11-16, 23:05:24 »
Jag undrar bara hur länge Bliz har råd med att fylla D3 med gratis innehåll. Okej, klarar dom inte av att göra ett bra D3 så är det väl ingen mening med att göra D4. Tänker inte klaga för att gratis är alltid gott, men ändå.

Som jag förstår ska dom sänka säsonger till 3 månader. Och på den tiden ska man hinna med mera achievments och annat. Känns som om dom gör säsonger för arbetslösa  :D

 :rotflmao  eller hur =)...  Om du fick välja schangers och koncept, hur skulle vilja ha ett D4 kommande framtid?

För min del skulle kunna se diablo4 i MMO version fast riktig mörk och gothic grafik.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1031 skrivet: 2015-11-17, 00:10:59 »
Tror inte på Dibbe som MMO. Dibbe ska vara enkelt. Inga raidscheman eller lootlistor.
Det ska vara lika lätt att börja som att sluta. 4-6 player co-op är helt ok, men MMO
i samma mening som WoW, nej tack. Lineage Eternal och Lost Ark är visserligen MMO-aktiga, men från vad jag sett är det mera åt co-op-hållet och inte så olikt D3.

Önskar att Diablo vore öppnare. Det behöver inte vara lika öppet som Witcher 3 eller Skyrim, men jag saknar att bara gå omkring och utforska. I D3 leds man i en fålla hela tiden. Vissa områden kan vara genererade (speciellt vildmarker), andra fasta (speciellt större byggnader). Återinför "hårda" char-builds, men lite flexiblare än D2. Gör det möjligt att skapa udda builds och inte som i D3 där allt mest är "cookie-cutter-builds". Och se till att man hittar vapen som faktiskt är användbara på en högre svårighetsgrad. Och för i helsicke, skippa online-kravet. Offline funkar jättebra på konsol, varför inte på PC? Många vill inte spela HC p.g.a rädsla för dissar, vilket är synd eftersom HC enligt min mening är det bästa sättet att spela D3.

Grafiken tycker jag ska vara åt det realistiska hållet, som i D2. Områden ska ha en naturlig färgskala, men städer i mörker får gärna vara som i Bloodbourne, d.v.s blå/grå och en del brunt. I konstiga dimensioner och på vissa platser kan man vara lite friare när det gäller färgskalan. Men det som skapar den mörka stämningen är ju inte några ljusvärden och färgpaletter, utan berättelsen och det som händer i spelet.

Rent generellt så borde Blizzard titta på mera Dark Souls/Bloodbourne som inspirations-källa för nästa Diablo. Fast Blizzard har ju blivit en sorts dataspelsvärldens svar på Disney, så jag vet inte...

tillägg på originalpost
« Senast ändrad: 2015-11-18, 08:02:33 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #1032 skrivet: 2015-11-18, 06:38:13 »
Word.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #1033 skrivet: 2015-11-19, 13:58:57 »
Intressanta synpunkter Elunyx.  Jag kan instämma med dig, att man saknar en hel del saker ifrån de förflutna ifrån blizzard spelföretag.  Att blizzard skulle göra ett skräck spel kommer nog aldrig på tal..  De inte omöjligt att andra konkurrenter kan komma ikapp dom, och börja konkurrera lite mer dom =)...













Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #1034 skrivet: 2015-11-19, 16:32:07 »
De inte omöjligt att andra konkurrenter kan komma ikapp dom, och börja konkurrera lite mer dom =)...

Lineage Eternal och Ark lär ju konkurrera hårt med Diablo. OM dom kommer ut alltså. Det är just det, OM.

Och angående gratisinnehåll... jag tror Blizz har filosofin "aldrig ett dåligt spel". Dom vill helt enkelt att man ska vara säker på att få en ok upplevelse om man köper ett Blizzardspel. Dom har ju redan slängt två spel (Warcraft Adventures och Starcraft: Ghost) i papperskorgen bara för att dom inte höll måttet. Diablo 3 var ju lite floppvarning när det kom och dom tog nog åt sig rejält av kritiken.
« Senast ändrad: 2015-11-19, 16:53:13 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg