Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Warhammer Online - vilken server?  (läst 5419 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
Warhammer Online - vilken server?
« skrivet: 2008-07-30, 16:04:38 »
Jag vet en drös med vänner/kompisar (mestadels utanför OG) som vill köra på en roleplaying server. Jag vet att det finns en del OG:are som gillar det också, och jag vet att det finns OG:are som inte vill spela på en rp-server. Därför föreslår att de OG:are som vill köra på en rollspelsserver samlas på följande:

Roleplaying Destruction -> den första RP-servern som börjar på "F"

Ex om det inte finns någon rp-server som börjar med F så går man vidare till G och H etc.

För de som ogillar rp så finns följande tråd!! http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=19519.0


« Senast ändrad: 2008-09-13, 22:45:11 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #1 skrivet: 2008-07-30, 16:11:50 »
Jag skulle gissa på Destruction som faction. Detta är den senaste (inofficiella) infon om servrarna:

Citera
"Question: Which Server Ruleset will you pick for your Primary character once the game goes live (definitions below)?
Core Ruleset - 284 (39%)
Roleplay Ruleset - 124 (17%)
Open RvR Ruleset - 320 (44%)

Total Voters: 728


We wanted to get a feel for how people in the Beta are leaning especially now that we have so many new Beta Testers that we've invited recently.

Definitions:
Core Ruleset – This is the same server based Ruleset that we’ve been playing with in Beta all along.

Roleplay Ruleset – This is the same server based Ruleset as the Core Ruleset. We will be adding CS enforced rules for names and encouraging RP communication between players for this Ruleset.

Open RvR Ruleset – This is the same server based Ruleset as the Core Ruleset except for three (3) changes:
1) Your RvR Flag will be on permanently. There will be no way to turn it off.
2) The Bolster buff (which normally gives you Battle Ranks in RvR and Scenarios) will not be functional except for Scenarios.
3) The Chapter 1 (not Tier 1) area will turn any Character of any Rank from the opposing Realm into a Chicken.

Again, for the Open RvR Ruleset ALL OTHER RULES will be the exact same. If a Tier 3 character goes down to Tier 2 and they will turn into a chicken, etc.

Feel free to respond with a post in this thread if you want to explain why you chose the Ruleset that you did. Do *NOT* comment on someone else's choice. Also this thread is *NOT* for debating what a Ruleset is or is not.

Thanks!

NOTE: These are our planned launch Rulesets. While we respect that there are additional ones that you may be interested in those will be types that we'll be looking at *POST* launch."



Jag har inte hittat några servernamn än, men vi skulle ju kunna fundera fram den första servern på en viss begynnelsebokstav när vi vet vilket ruleset vi vill testa. (ja tex bokstaven F och så finns det Firedeath, Fasterkill och Frapsshooter som servrar - Då blir det ju Fasterkill som vi väljer) :) och så vidare till G om det inte finns F osv.

Måste ju lägga till roliga bilder också...
« Senast ändrad: 2008-07-30, 16:43:14 by Pruneboy »

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #2 skrivet: 2008-07-30, 16:18:00 »
Tack för infon, men vilka jevla krattor som inte kan skapa en rp pvp-server på direkten! grrr   :rythm

Nåväl, tvingas jag välja mellan rp och pvp så är mitt val pvp. (Mitt rp-behov får jag täckt nu när vi kört igång två 4ed D&D-kampanjer.)

Det där med serverbokstav är en excellent idé Prunis!! Vi borde köra på den som kommer först från F IMHO. :)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #3 skrivet: 2008-07-30, 17:42:57 »
Jag vet inte mycket om Warhammer mer än att jag kommer spela det och att det ska vara klart PvP inriktat. Passar på med lite noob frågor här  :)

Citera
Open RvR Ruleset – This is the same server based Ruleset as the Core Ruleset except for three (3) changes:
1) Your RvR Flag will be on permanently. There will be no way to turn it off.
2) The Bolster buff (which normally gives you Battle Ranks in RvR and Scenarios) will not be functional except for Scenarios.
3) The Chapter 1 (not Tier 1) area will turn any Character of any Rank from the opposing Realm into a Chicken.

Again, for the Open RvR Ruleset ALL OTHER RULES will be the exact same. If a Tier 3 character goes down to Tier 2 and they will turn into a chicken, etc.

Av ovanstående tolkar jag som man inte alltid är öppen för PvP på en Core server, att man inte får ranking för RvR PvP på en öppen PvP server ??? (bara för scenarios).
Vad är RvR och scenarios i Warhammer ?
Och vad är vitsen med att fienden blir kycklingar i vissa områden på en öppen PvP server men inte på en Core ?

Som sagt är jag lite förbryllad. Jag vill ha PvP men har svårt att förstå  skillnaderna PvP mässigt mellan Core och öppen PvP server.

Nån som kört lite beta och vet lite mer om vad som skiljer ?

Ps. Bra ide att försöka samsas på en server, det vore riktigt skoj om vi kunde bli många  :thumb
« Senast ändrad: 2008-07-30, 17:46:50 by Scarecrow »

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #4 skrivet: 2008-07-31, 00:03:30 »
Och vad är vitsen med att fienden blir kycklingar i vissa områden på en öppen PvP server men inte på en Core ?

Som sagt är jag lite förbryllad. Jag vill ha PvP men har svårt att förstå skillnaderna PvP mässigt mellan Core och öppen

Vi behöver att någon som vet svarar, men jag kan gissa under tiden. Att bli kyckling kan vara ett sätt att hejda pvp (eller ganking) i ett område med lägre levlade karaktärer.

Det vore intressant att höra om Core är = non pvp (edit ändrade ordvalet)
« Senast ändrad: 2008-08-12, 00:45:21 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #5 skrivet: 2008-07-31, 07:40:07 »
Som Tiny säger. Vad jag förstår så hamnar man i olika tiers allteftersom man levlar upp och för att hindra att höglevlare hoppar in i PvP-områden *(chapters)  avsedda för en viss "ålder" blir de då förvandlade till kycklingar. :)
Detta för att hindra gankning och för att man ska kunna klara av sitt chapter och komma vidare.

Min gissning är att det finns gott om PvP på servrar med standardregler, man kan som det står, tydligen flagga sig för RvR PvP nästan överallt. Detta betyder att CORE RvR = WoWs grad av PvP (kanske lite mer) och OPEN RvR = Jättemycket RvR nästan överallt och ingen möjlighet att flagga av för PvP


*(chapters - ödesquestar/tidslinje för din karaktär där man alltid slåss mot den andra faktionen)


edit:
Mer coola bilder - Man har alldeles nu i dagarna bytt version på betan till 3.2 som bla. har ordentlig ljussättning.
« Senast ändrad: 2008-07-31, 08:54:23 by Pruneboy »

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #6 skrivet: 2008-07-31, 10:51:32 »
Här är förresten en länk till en bra film med ett slag om ett keep.
Filen är stor, men man får en bra bild av hur siege/defend kommer gå till.

http://files.filefront.com/Nachodancerar/;11287416;/fileinfo.html

(det är förra patchen på betan, btw)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #7 skrivet: 2008-07-31, 11:36:42 »

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #8 skrivet: 2008-07-31, 12:57:48 »
Är spelet nära release eller?
Jag läste en lång recention i pcgammer juli 2007, att de skulle släppas till hösten!

Nu är de juli 2008, inte sett nåt om nån flaggning om spelet hehe...

Kanske nära release ? =), jag kommer också vilja test spela det =), så fall med OG ppl med andra trevliga spelare! =)....

Jag spelade faktiskt warhammers bredspel med figurer (92-99). Men för mig spelar ingen roll vilken ras, antar Chaos finns med ? =).. 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #9 skrivet: 2008-07-31, 13:09:11 »
Nära release vet man aldrig. :) Till hösten säger de iaf.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #10 skrivet: 2008-07-31, 23:55:03 »

Min gissning är att det finns gott om PvP på servrar med standardregler, man kan som det står, tydligen flagga sig för RvR PvP nästan överallt. Detta betyder att CORE RvR = WoWs grad av PvP (kanske lite mer) och OPEN RvR = Jättemycket RvR nästan överallt och ingen möjlighet att flagga av för PvP

Nyckelordet är "KAN flagga sig". Så är det på WoW's non-PvP-servrar också! (edit ändrade ordvalet) Du kan flagga dig för PvP nästan överallt där också. Men det är ungefär 0,000001% som gör det.

Open RvR verkar i mina ögon vara som standard PvP-server i WoW. Med Burning Crusade så pågår det ju mindre RvR-strider i nästan varenda zon (med olika objectives i de olika zonerna). Och man har ingen möjlighet att flagga av sig PvP på en WoW-PvP server heller.

Så vi tolkar det lite olika och behöver höra från folk som testat betan.  :) För egentligen hade jag hört att Warhammer skulle vara mer inriktat på PvP än vad WoW var (precis som Daoc var helt inriktat på det också). Med tanke på det ryktet så borde egentligen Prunis tolkning av pvp-graden stämma. Skumt.  :cartman
« Senast ändrad: 2008-08-12, 00:46:12 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #11 skrivet: 2008-08-11, 15:13:48 »
Jag tolkar det som Tiny. Även om jag avskyr ordet "Carebear" eftersom jag tycker att det är superlöjligt, så vill inte jag heller spela på en PvE-server. Open RvR is da shit, helt enkelt.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #12 skrivet: 2008-08-11, 18:22:55 »
Det däringa spelet ser ju riktigt tjusigt ut. Värt att hålla ögonen öppna efter.  :thumb

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #13 skrivet: 2008-08-12, 00:43:41 »
Jag måste nog justera min åsikt om de två servertyperna. Det är klart troligt att den vanliga servern tillåter PvP över realmgränserna mer och mer ju högre level man blir (har sett någon uppställning på att fler av lvl 40-omådena är öppna för pvp jämfört med lvl 20 områdena.

Det är möjligt att den ännu mer pvp-inriktade serversorten även tillåter pvp inom den egna sidan!? - något som kan bli jobbigt beroende på hur mentaliteten utvecklar sig (jag kommer ihåg hur nesligt UO kunde vara pga denna möjlighet).

Och jag ska sluta säga carebear för det har för många dåliga assossioationer kopplat till sig (vilka jag inte vill föra fram) Jag använde ordet lite slarvigt för att beskriva non-pvp men borde egentligen säga just non-pvp istället.  :)
« Senast ändrad: 2008-08-12, 00:46:56 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Warhammer Online - vilken server?
« Svar #14 skrivet: 2008-08-15, 10:32:03 »
Jag har ändrat OP ovan.

Vi tvingas specifiera fler servrar än bara en om vi ska ta hänsyn till skillnaden mellan rp-server och vanlig server. Då jag känner en liten hord med folk som tvunget vill köra roleplaying (vilket jag också helst vill) så listade jag upp fyra förslag.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg