Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Open beta???  (läst 7490 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
Open beta???
« skrivet: 2008-08-16, 21:45:29 »
Läste på en amerikansk comunitysida att dom redan kan skriva in koderna från preorder av collectors edition, plus att den öppna betan ska börja gå att ladda ned från och med måndag? Nån som har beställt collectors och har fått nån mer info än mig?

« Senast ändrad: 2008-09-04, 22:47:49 by Crashman »
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Open beta???
« Svar #1 skrivet: 2008-08-17, 11:36:53 »
Collector's var slut när jag försökte skaffa ett. Vidare var EBGames här i Uppsala själva helt osäkra på om de någonsin skulle få Collectors.

Webhallen har gått ut med något erbjudande att köpa WAR "Inkl. förbokningserbjudande" vad det nu betyder. Vi misstänkte att det ska vara något liknande som Collectors, men är osäkra.

För att sprida riskerna så beställde jag därför ett WAR från vardera.  :banana

Vad ska du spela för klass Krask? MIg veterligen så har inte WAR någon klass med nära noll i dps!? Det blir nog svårt att hitta din paladin igen...  ;)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Open beta???
« Svar #2 skrivet: 2008-08-17, 15:27:10 »
Läste på en amerikansk comunitysida att dom redan kan skriva in koderna från preorder av collectors edition, plus att den öppna betan ska börja gå att ladda ned från och med måndag? Nån som har beställt collectors och har fått nån mer info än mig?

Detta gäller USA. Europa får tyvärr hålla till godo med serverhostnig och support från GOA, en avknoppning från franska telecom tydligen. Finns en hel del skräp i bagaget från GOAs håll från DAoC-tiden och många menar att det är bättre att spela på amerikanska servrar där Mythic sköter allt.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Open beta???
« Svar #3 skrivet: 2008-08-17, 15:38:44 »
Guys,
A couple of things to bear in mind. The information you are looking for is, for the most part, going to be major announcements that will be co-ordinated along with Mythic - stuff like open beta start dates, headstart info etc. We can't give you that info until it's time to release it. It's all big news and we need to make sure that it's handled properly.

We aren't hiding anything, we're not hoping you'll forget. Quite the opposite, we want everyone to stay excited about WAR and to build up to the final launch day frenzy. We've already told you that the EU pre-order program will be starting on the 28th August and that there will be more details on that when it launches. We've also made it very clear that the account pages will be ready in plenty of time for the open beta start and that our schedule is going to be identical to Mythic's in that regard.

I know you're all waiting anxiously for info and it will come but for now, please trust me when I say there is nothing to get worried about. There are a lot of exciting announcements lined up for the next couple of weeks and all of your concerns will be answered in plenty of time.
__________________
Iain 'Requiel' Compton - English Community Manager
European Warhammer: Age of Reckoning team
War-Europe


Det är alltså så att jänkarna har fått registrera konton och stoppa in sina koder nu i helgen, medans vi EU-medborgare inte har någon info om sådant än. Ingen har dock fått ladda ner någon klient än och den öppna betan kommer att starta samtidigt i bägge regionerna.
« Senast ändrad: 2008-08-17, 15:54:04 by Pruneboy »

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: Open beta???
« Svar #4 skrivet: 2008-08-17, 16:18:25 »
Tack för klarifieringen Prunis :)

@Tiny: Efter att ha spelat den otacksamma rollen som Paladin i WoW i 3 år så är det dags att gå vidare, har spelat väldigt mycket av tabletopversionen av Warhammer och körde där High Elves, men dom är lite för snälla och mesiga så nu blir det dom elakaste av elaka istället nämligen Dark Elves   :hella
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Open beta???
« Svar #5 skrivet: 2008-08-17, 21:00:16 »
Finns en hel del skräp i bagaget från GOAs håll från DAoC-tiden och många menar att det är bättre att spela på amerikanska servrar där Mythic sköter allt.

Jag spelade DAoC på US servrar och Mythic skötte sig i princip oklandrigt! GOA är jag betydligt mer skeptisk till.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Open beta???
« Svar #6 skrivet: 2008-08-18, 00:22:08 »
Jag körde DAOC på amerikansk server också och där skötte sig Mythic bra.

Har dålig erfarenhet av fransmännen från Bladefist/WoW som hostades i Frankrike. Allt blev mycket bättre när hela gillet flyttade till tyska servern Outland. :)

Och jag måste fortfarande säga att min sämsta upplevelse av företag bakom spelen är: FUNCOM. Ett riktigt jevla skitföretag. Hoppas att ni som kört Age of Conan har haft en bättre upplevelse (mindre buggar, driftstopp och bättre attityd från otrevliga företagsrepresentanter) - men jag kommer inte ta i deras spel på år efter AO.

@Krask Stor chans att jag kör någon Dark Elf också pga jag inte är så förtjust i att köra alltför konstiga raser.
« Senast ändrad: 2008-08-18, 00:31:23 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Open beta???
« Svar #7 skrivet: 2008-08-18, 08:49:33 »
Ska erkänna att jag ÄR kluven. Lirade AoC i helgen och det var bara jag och Ancient på och då det känns himla tråkigt. WHO är kul, trotts sin tecknade stil a'la WoW men att köpa ett spel och sen efter en månad upptäcka att 95% återgått till WoW har jag varit med allt för många gånger nu. Hade man kunnat flytta över sitt konto till US servrarna vore det helt ok då jag vet att mitt gamla DAoC guild ska lira WHO. Att köpa spelet två gånger samt levla upp gubbar från grunden igen brukar inte heller vara så skoj.

Vet inte hur jag ska göra.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Open beta???
« Svar #8 skrivet: 2008-08-18, 14:19:41 »
Behöver man en kod för att få vara med i Open beta?

Jag blev tveksam då det finns motstridiga argumen; dels nämns det att koder ska komma i köpta boxar, Collector's editions eller i förkap, och dels så signalerar ordet Open Beta att det borde vara öppet för alla?

Någon som vet
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Open beta???
« Svar #9 skrivet: 2008-08-18, 14:24:55 »
Open beta betyder för det mesta att nda:n inte gäller längre snarare än att alla får vara med. Snacket om koder har gällt att man får bonusar om man beställer collectors ed, specifikt då den så kallade "pre view weekend" som bara de i USA får.

Jag har inte hittat info om huruvida ett förköp i EU leder till konto i öppna betan. GOA som hanterar allt i EU har inte släppt den informationen än. Man har inte sagt exakt VAD som ingår i pre order.

Det kan vara det gamla "var betalande medlem på file planet för att tanka ner" tricket.

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: Open beta???
« Svar #10 skrivet: 2008-08-18, 15:27:25 »
Som jag fattade det så kommer dom som har köpt collectors att få en bokad plats i den öppna betan där platserna annars kommer vara begränsade.
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se

guest641

  • Gäst
SV: Open beta???
« Svar #12 skrivet: 2008-08-20, 11:44:15 »
Är det nån som har collectors edition och har provat att ange koden och lyckats ta sig vidare till nedladdning?
Funkar inte för mig men det kanske inte funkar för oss i europa än?

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Open beta???
« Svar #13 skrivet: 2008-08-20, 11:58:56 »
Jag har inte ens hittat sidan där jag skriver in alla koder? :help

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Open beta???
« Svar #14 skrivet: 2008-08-20, 12:07:21 »
att köpa ett spel och sen efter en månad upptäcka att 95% återgått till WoW har jag varit med allt för många gånger nu.

Jag håller med dig, det är trist, men personligen har jag nu på senare år testat både Vanguard, EQ2 och AoC, och inget av dem har varit lika bra som wow, enligt mig. Varje gång har jag varit eld och lågor, och trott att "nu är det äntligen dags" men varje gång har jag blivit besviken. Jag hoppas verkligen att det blir bra med WAR, och att vi framför allt, lyckas få ihop ett stort gäng som spelar.

Att sitta själv och levla upp en warden i eq2 helt i solospel var ungefär lika roligt som att göra en rotfyllning utan bedövning. För att jag skall kunna spela den här typen av spel måste jag ha ett gille med aktiva spelare, och det hoppas jag att vi kan få fram i WAR, oavsett om det blir ett OG-gille eller ett samgående/nyskapande med andra mogna, svenska spelare, ett fungerande gille är ett måste.


 

Senaste inlägg