Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Vilken ras ska man välja?  (läst 5455 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
Vilken ras ska man välja?
« skrivet: 2008-08-27, 10:10:59 »

Kan man välja fritt liksom? eller ska alla välja samma ? lite tidigt diskutera de nu, men de alltid bra vara ute i god  tid!! innat infernot sätts igång  :D

Själv har nog nästan valt redan!  Black ORC  ;)

Klass har jag  inte bestämt ännu, men lutar till att stå längst fram tar all stryk!  :pistols

Hur har ni andra tänkt/valt ? =). eller blir vi en grön arme som springer omkring hehe.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #1 skrivet: 2008-08-27, 10:33:19 »
Jag hade tidigare bestämt mig för att köra en Black Orch, men ändrade mig sedan till Shaman, och slutligen till Zealot, dvs Chaos, men nu hittade jag plötsligt två order-klasser som verkade väldigt roliga. Witch hunter och White Lion... 

Svårt, mycket svårt. Det blir väl till att rulla en av varje, tänker jag, och testa vilket som blir roligast.


Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #2 skrivet: 2008-08-27, 10:39:51 »
Jag har alltid tänkt Goblin, men eftersom det endast går att spela Sqighearder (=hunter?) eller Shaman (=healer?) så vet jag inte. Jag är i och för sig ganska inkörd i healerträsket, men det kan vara grymt jobbigt att levla solo. Annars blir det nog något jag aldrig någonsin testat förr: anfallande krigare, dvs Chosen. Som sagt. Man får nog rolla en av varje och se vad som funkar. Skall vi spela order måste det bli en Dwarf engineer.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #3 skrivet: 2008-08-27, 11:07:13 »
Shamanen är visserligen en "mjukis" men rätt hanterad kickar han rumpa ganska bra. Det är iaf vad jag kommit fram till under closed beta. Då ska man dock komma ihåg att jag startat med en level 31 snubbe specad efter en mall från Mythic, så man får ta det med en nypa salt. Dock är shamanen i WAR ganska olik dem jag spelat tidigare. Väldigt få gruppbuffar, debuffar, DOT's och ingen root/snare. Men ännu en gång, gubben är skapad från en mall och jag har inte ids speca om honom då han funkar ok. Som helare måste man vara proaktiv då man inte har några direkta "superheals" och dem starkaste tar lång tid att kasta med risk för att bli avbruten. Likaså kan man inte spamhela då man snart gjort slut på sina actionpoints (ingen mana).

Men dem spells som finns är bra om man använder dem klokt och min level 32 snubbe tar lätt ned en lvl 36 mob. Men har man fler på sig så är det en annan femma, har jag 3 mob som är nån level eller två under mig är det bättre att kuta.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #4 skrivet: 2008-08-27, 20:18:56 »
okej, de bra veta! tack för the information.. =)..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest641

  • Gäst
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #5 skrivet: 2008-08-28, 10:04:15 »
Det verkar ju som om vi kommer spela Destruction så då kan du välja fritt från raser/klasserna därifrån. Men vill du spela orch så kan du enbart spela en Black Orc vilket är en tank, som du iofs verkade vilja spela  :)
Så vi kan inte skapa ett gille med enbart orcher och sen ha olika klasser som t ex healer, rogues etc.

//Behren

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #6 skrivet: 2008-08-28, 15:06:03 »
På vissa sidor finns det även inof om en Orc Choppa som verkar vara som en slags furykrigare. Vi får se vid release.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #7 skrivet: 2008-08-28, 15:10:31 »
Choppan är tyvärr struken för tillfället. Man tog bort en del klasser och yrken som man helt enkelt inte kände att man kunde gå i mål med. Och istället för att släppa fram halvfärdiga, buggade klasser, tog man bort dem tillsvidare.

Greenskins fungerar dock rätt bra ändå, för man har ju Black orcs, gobo-shamaner och squig herders (petklass som kan dps specca) så man skulle kunna tänka sig ett gäng greenskins som klarar sig rätt bra i konkurrensen.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #8 skrivet: 2008-08-28, 20:28:58 »
Ahha okej  :D

Kolla idag och Orc" ,"Choas ser jädrigt coola ut! =)...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest1579

  • Gäst
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #9 skrivet: 2008-09-02, 08:27:45 »
tänkte hänga på er gubbar eftersom jag hade ruskans trevligt under AoC äventyret. som klass blir det nog Black orc eller shammyn mest för att jag gillar looken

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #10 skrivet: 2008-09-02, 13:48:49 »
tänkte hänga på er gubbar eftersom jag hade ruskans trevligt under AoC äventyret. som klass blir det nog Black orc eller shammyn mest för att jag gillar looken

:kiss :drink
Härliga nyheter!

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #11 skrivet: 2008-09-25, 15:49:37 »
Tjo...så har även jag köpt spelet, ska prova i helgen...(när jag vet vilken serverklon jag ska välja) :thumb

Hmm har ni nåt tips om en skojj klass?
Vad behöver gillet för klass?


Jag vill nog vara caster DPS eller krigar DPS klass, dock inte nåt som man måste spamma knappar för att spela, jag funderade på Chaus magus eller nån warrior dpsliknande klass....
Nåt tips?

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #12 skrivet: 2008-09-25, 18:59:40 »
Magus verkar vara den minst spelade klassen i spelet och såvitt jag kan se från Magus-forum är den grymt underpowered just nu. Klagosångerna har liksom ingen ände. Jag har knappt hunnit börja själv så exakta valet får falla på de erfarna rävarna.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #13 skrivet: 2008-09-25, 20:08:02 »
då skippar jag magus, tack  :thumb

guest1708

  • Gäst
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #14 skrivet: 2008-09-25, 20:35:32 »
Det jag har hört om Magus är att den är grymt understark, tills lvl15-20, då börjar den bli bättre och mer i fas med andra klasser. Men vem vet om det är sant. :(

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #15 skrivet: 2008-09-25, 21:34:35 »
Dark elf Sorcerer är grymt bra på dps kasting. Sen kan man drömma bort sig i boobsen om man har tråkigt.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #16 skrivet: 2008-09-25, 23:41:00 »
Enda som är lite jobbigt med Sorcerer är ju att man kan ta självmord iom backlash.. Har man inte en healer med sig så är det rätt trist att spela RvR iom att alla går på dig och du dör på 5 sec..

Sen så gör man ju iof rätt bra med dps om man får leva ;)

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Vilken ras ska man välja?
« Svar #17 skrivet: 2008-09-26, 08:30:40 »
Dark elf Sorcerer är grymt bra på dps kasting. Sen kan man drömma bort sig i boobsen om man har tråkigt.
Låter som 2 st riktigt bra argument, och är vi flera så vet ju inte alla motståndarna vem dom ska gå på först :thumb

 

Senaste inlägg