Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Svearike  (läst 6176 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1902

  • Gäst
Svearike
« skrivet: 2008-11-21, 13:04:33 »
Startar ett nytt ämne för att vi ska presentera oss från Svearike.

Johan 38 år och bor en bit söder om Jönköping. Köpte en sommarstuga på landet för två år sedan. Denna har jag renoverat och byggt om till året runt standard (lagt ner avlopp, dragit in vintervatten, byggt ut 45 m2, bytt tak, dörrar och fönster mm.). Detta projekt tar största delen av min fritid.

Jag är mest aktiv på vinterhalvåret med att spela dataspel. På sommaren är det så mycket annat att hinna med även om jag inte lägger ner helt.
Beror mycket på vädret...
När jag spelar brukar det bli mest sent på kvällarna. Nu spelar jag bara war innan det spelade jag wow sen starten.
Tycker att det räcker med att spela ett spel, tar tillräckligt med tid ändå.

Tror nu att även om det är en nedgång med spelare på war som har börjat med wow igen kommer en del att komma tbx. Det kommer att ta en tid men med tiden blir det fler här igen. En del kanske kommer att ha konton på bägge spelen???

Svea rikes GL kommer även att presentera guilden här så snart han har hunnit att renskriva sina 23 A4 sidor. :lil

 

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Svearike
« Svar #1 skrivet: 2008-11-21, 13:26:48 »
Svea rikes GL kommer även att presentera guilden här så snart han har hunnit att renskriva sina 23 A4 sidor. :lil

Med appendix, fotnötter och förord? :eager

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Svearike
« Svar #2 skrivet: 2008-11-21, 13:36:36 »
Hoppas han vet att word-dokument brukar braka ihop oåterkalleligt vid en ungefärlig storlek av 60 sidor... ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Svearike
« Svar #3 skrivet: 2008-11-21, 13:43:16 »
Finns redan uppe på Wiki Svea Rike  :thumb

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest1921

  • Gäst
SV: Svearike
« Svar #4 skrivet: 2008-11-21, 15:04:17 »
Ok tar mig med då.

Grundaren för Sverike, snart 40 år. Tycker det är roligare att spela med vänner än att se på tv. Så Travian och Warhammer är det som jag lägger min tid på när det är data.

Sliter på en fabrik, men trivs på jobbet. Festar lagom mycket. Älskar Leksand (nu pratar vi hockey). Åker på så många matcher som jag kan med goda vänner. Alltid skoj att åka buss, festa, träffa nya vänner och se på liranas lag.

Som min son började fiska så började jag med nu på ålderns höst  :thumb Så det blir mycket av den varran sedan jag började med flugfiske, är med i en egen förening med egen sjö där vi sätter in regnbåge. Så det halvåret det är bra väder brukar jag försöka fiska varje onsdag och lördag. Fiskar även på landet där min bror bor, min bror är Kärlek här på forumet.

Har en dotter med som gillar att vaska guld, grilla, sola och bada. Så båda barnen får sin tid och kärlek som dom behöver. Fast det är bara grabben som spelar Warhammer. Dottern gillar wow, men har för mycket med skolan nu.

Det här får räcka, är det något ni undrar skriv bara här eller i spelet.

//Solle

guest1961

  • Gäst
SV: Svearike
« Svar #5 skrivet: 2008-11-24, 11:33:49 »
Stefan
28 år
Uppsala (fast västgöte i själen)
Jobb är för pöbel, vi adel arbetare inte (arbetslös)
Syslar med utanför spelet, fostra tösen, huden och fästmön=) Lajvar en del, rollspelar, odlar skaker, läser, ser för mycket på tv och bara är. Vill sysla med reenactment men saknar kapitalet (inte lätt att vara adel i dagens hårda pöbelvärld)

Drömmer om att skriva en bok men är för lat för att börja, drömmer om att bli något stort men är ganska nöjd med mitt mysliv.



Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Svearike
« Svar #6 skrivet: 2008-11-24, 13:11:09 »
Vi presenterar väl lite OG:are också:

Pruneboy heter Richard irl och är 36 år. Bor i Vallentuna utanför stockholm med fru och två barn på fem och tre. Jobbar med datorer, drift och nätverk. Jag har spelat sen Atari 2600-tiden och första datorn var en C64. Jag har fuskat lite i rollspel och lajv, men nuförtiden är det OG och min PS3 som gäller. Jag delar min speltid mellan mmodelen och fpsdelen av OG, men just nu är det WAR som gäller för hela slanten.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Svearike
« Svar #7 skrivet: 2008-11-24, 13:41:43 »
Looser heter igentligen Peter och kallas allmänt för Peje. Bor i vallentuna med min familj, fru och två barn. Sonen är 19 år och fritidsforskare, dottern är 16 och går på livsmedellinjen. Dotra spelar med oss i Svea rike. Jag jobbar som receptionist och växeltelefonist i Vallentuna Kommun. Sadlat om till det efter att jag arbetat som fritidsledare sen 78. Spelar mmo och fps spel med OG. Har även pysslat en del med rollspel och brädspel.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Svearike
« Svar #8 skrivet: 2008-11-24, 13:53:05 »
Loophole på forumet, Grubfest i WAR. Spelar det som är kul för tillfället, just nu WAR. Narkosläkare från kalmar med en fru och två barn. 34 år gammal. Gammal rollspelsnörd.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Svearike
« Svar #9 skrivet: 2008-11-24, 14:54:14 »
Tahlanos på fprumet , Jonas IRL bor i Malmö är 42 och satt på läktaren när Leksand var på Malmö besök (:tease solle) (btw innan Malmö var jag Leksing)
Är väll på likande nivå, spelar hellre spel än glor på TV.
Spelar Volleybolll + Beachvolley när jag inte arbetar, spelar spel eller är med familjen.

Spel som jag lirar nu.
WAR
WoW - Lich
Travian - speed
The West
CoD 4
och ja ja med tiden skall jag testa "cod5" också.

hmm hur attans hinner jag med att jobba igentligen... :cartman
AVAST CLEARED !

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Svearike
« Svar #10 skrivet: 2008-11-24, 15:02:13 »
Deathdealer, DD, TT.....på forumet - och Stefan i verkligheten. När jag inte jobbar som tolk åt Tahlanos (skauning....low-land-swedish, och för den delen EN av alla dessa banjospelande släktingar :D ) så har jag införskaffat mig en fru Sabina och två monster Simon & Madicken.
Är i grunden en väldigt tystlåten och tillbakalutad människa som uppskattar livets god dvs Whisky, cigarrer, god mat, film och givetvis mina kamrater här på OldGents!
Spelar War, CoD, WoW...eller spel som andra spelar, för jag har ingen egen vilja (se ovan)!

Lever på att jag får folk att TRO att deras tjänster & produkter går att sälja dvs med reklam!



Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Svearike
« Svar #11 skrivet: 2008-11-24, 15:12:51 »
Hallåj och kul att se fler presentationer från Svea!

DaddyLongLeg här på forumet. Tidigare har mina mmo-gubbar alltid hetat något med Longshanks (och shortshanks) men så kom jag på detta med Vildvittran, och blev så nöjd med namnet att jag faktiskt lät min första char (disciple of Khaine) som hette Longshanks stå och mögla.

Heter egentligen Andreas och jobbar med information på en liten kommun någonstans i Sverige ;) En fru och tre döttrar, samt en alldeles för stor aptit på datorspelande. (Inatt drömde jag att min fru skällde på mig för att jag spelar för mycket ) 

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Svearike
« Svar #12 skrivet: 2008-11-24, 15:22:21 »
Inatt drömde jag att min fru skällde på mig för att jag spelar för mycket

 :lolabove

Skatta dig lycklig du, för vissa är det verklighet... :) Fast jag har märkt att köpa Wii och spelet Super Mario var ett genidrag!  :banana

guest1963

  • Gäst
SV: Svearike
« Svar #13 skrivet: 2008-11-24, 18:12:51 »
Nazocaz/Blacht/Nizima
(Zealot/Chosen/DoK)

Heter Daniel, 27 år och bor med flickvän och 2 barn strax utanför Göteborg.
Jobbar och sliter som så många andra och hemma är det ju barn*, så man spelar så gott det går på kvällarna.
I nuläget är det Nazocaz som gäller då det varit brist på healers, iom att vi slår ihop gillen kanske jag kommer att återgå till Blacht som var min main tidigare.
Tiden får utvisa detta...

Min flickvän heter Emma och är 24 år, hon spelar oxå Warhammer.
Hennes karaktär heter Elanalieth (DoK).
Jag tjatar mycket på henne men då hennes intresse är betydligt lägre än mitt,
så tvekar jag till att hon kommer att skriva här.
(Ska nog vara glad att hon spelar över huvud taget)

Det var lite grann om mig.
Ses online där vi skall segra på ett hedersamt vis... varje gång.




*"Hur det är att ha barn: -Förr åkte jag hem för att få lugn och ro, nu åker jag till jobbet, för att få lugn och ro."

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Svearike
« Svar #14 skrivet: 2008-11-24, 18:27:45 »
Hej,

Mig har ni inte sett så mycket på senaste...

Har hetat Horrigan i WAR men efter 2-4 olika servrar och en char jag älska(lvl 25 DoK)
så är jag nu på ruta 1 igen och vet inte om jag orkar lirar mer Kan inte bestämma mig för ny main (Marauder eller Zealot?). Dock är faktiskt inte WoW så roligt som det en gång varit så vi får se. Kommer köpa CoD5 spela det lite, sen får vi se.

30 år, spelar WoW WAR Battlefield... Datorspel kamsport och alkohol är roligare än soffa och TV.... rollspelsnörd förr och nu... spelar Drakar och demoner fortfarande och älskar det....

Sambo sen 7 år som har ofantligt tålamod och förståelse för mig och mina nördkompisar =)
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

 

Senaste inlägg