Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Old Grunts lever igen  (läst 3337 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Old Grunts lever igen
« skrivet: 2009-04-21, 22:32:24 »
Efter senaste tidens turbolens med OG folk som lämnat Svearike och sen hamnat gilleslösa så har jag fått i uppdrag att väcka liv i vårat snosande OG gille Old Grunts.
Vi ska gå "back to basic" och driva gillet efter de principer som OG lever efter. Det vill säga ett casualgille med 25 års gräns, precis som OG. Undataget är närstående familjemedlemmar. Likaså är kravet att gillet måste drivas av OG-folk, vilket vi sagt ifrån oss när vi gick upp i ett annat gille. Detta bryter mot våra regler och så får vi inte ha det. Att bli medlem.

Det finns inget groll mot Svearike, tvärtom så har jag trivs väldigt bra och det är synd att vi måste lämna er. Ni kommer alltid vara välkomna på vårat forum som vänner till OG.

Vänligen Johnny Hazard /Chopaholic (GL i Old Grunts)
/Rohnin /Illville /Illmara m.m. m.m.
« Senast ändrad: 2009-04-22, 00:02:44 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1921

  • Gäst
SV: Old Grunts lever igen
« Svar #1 skrivet: 2009-04-21, 22:51:34 »
Jag gick med OG när jag hitade hit med, tänkte spela BF2 med er med rätt snart.

Jag för önska er all lycka till men tycker att det är lite synd att det blir så många svenska guilder. Svearike, Vintergatan, OG, Gryning, finns säker någon mer. För efter patchen börjar det nu bli Daoc lir igen, keep kommer att höjas och det är stora guilder och allianser som kommer att behövas nu. Men som vi är vänner så ska det nog gå att lösa så att vi hjälps åt med sådant med när det behövs.

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Old Grunts lever igen
« Svar #2 skrivet: 2009-04-21, 23:58:18 »
Det låter jättebra Solle. Vi kommer spela ganska tillbakalutat, men det finns säkert tillfällen vi kan hjälpa varandra och vi gruppar mer än gärna med folk från Svearike!

Vi kommer satsa på spelkvällar där vi samlar ihop folk i samma nivå och kör igenom visa PQ, grottor, scenarios eller RvR. Mycket för att vi kommit ifrån varandra då vi spelar olika mycket och levlat ifrån varandra.

Jag tror inte Old Grunts kommer bli ett stort gille, det är inte vår målsättning för stunden i alla fall så kommer inte direkt aktivt jaga medlemmar.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest2112

  • Gäst
SV: Old Grunts lever igen
« Svar #3 skrivet: 2009-04-22, 00:34:39 »
en fråga bara va kommer hända med svarike och kommer ni att försöka få en alliance mellan Svearike Gryning och Old Grunts?

guest1921

  • Gäst
SV: Old Grunts lever igen
« Svar #4 skrivet: 2009-04-22, 07:03:52 »
Svearike kommer att spela på som vanligt. Med lite tur så kommer några små guilder nu att hoppa över till oss. Vi ska bilda en ny allians och där får bara stora guilder vara med, så hoppas att Svearike håller måttet efter några lämnat. Så det är därför som några funderar på att hoppa med oss, det är bara för att dom inte själva kommer med i alliansen.

Så där har du tyvärr svar på om vi kan bilda allians med  :cry Jag tryckte på för att vintergatan skulle få komma med i nya alliansen, inte en chans. Dom tar bara in stora guilder nu så att man lätt kan fixa WB till orvr, små grupper blir som vanligt. Men det kommer att bli fokus på att kriga med Order i WB. Ta keep och sedan försvara Keep, och för det går det åt mycket folk.

Men det glädjer mig att Warhammer sakta men säkert går åt hur Daoc, så snart är det stora allianser och guilder som kommer att kriga igen.

 

Senaste inlägg