Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OG´s framtid?!  (läst 3802 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2203

  • Gäst
OG´s framtid?!
« skrivet: 2009-05-18, 10:42:14 »
Hej på er!
Har kunnat spela en hel del den senaste veckan pga. man legat sjuk.
Man kan väl säga att det inte är så mycket aktivitet i gillet. :)
Vet att Svearike och Gryning har slutit upp i Vintergatans led och att alla ifrån dom övriga gillena i alliansen är välkommna att joina deras gille.
Det blev inget nytt gille som det var lite prat om för Vintergatan ville inte börja om när gillet är på rank 28. Det kan man väl förstå.
Dom är mycket trevliga i Vintergatan och en stor dos humor har dom.
Vet inte hur eller vad OG´s ledning har tagit beslut på detta.
Känner personligen att det har varit lite för många turer med gillen hit och dit.
Ville spela i ett gille som har humör men det behövs också har lite folk online för att det ska bli humör.
Vet inte alls hur jag gör med gille delen än så länge.
Ville bara ventilera lite när det annars är så tyst så tyst. :)
Kapiff
Sabbra


Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: OG´s framtid?!
« Svar #1 skrivet: 2009-05-18, 13:31:08 »
Jag delar väl med mig lite snabbt av mina tankar också eftersom hr. gillesledare Hazard säkerligen är upptagen med jobb. Förstod jag saken rätt att flera gillen har gått med i Vintergatan - eller i en allians?

Att gå med i ett annat gille med svenska spelare är inget som jag personligen är främmande för. Det är tufft att få ihop folk och det känns inte som om det blir fler spelare i vare sig WAR eller OG's gille i WAR. Sommaren kommer dessutom att medföra ett stort manfall pga. semestrar och ledighet.

Kan vi inte ha ett snack ikväll eller imorgon på TS alla vi som spelar WAR och se vad vi vill och vad vi kan göra?

guest2203

  • Gäst
SV: OG´s framtid?!
« Svar #2 skrivet: 2009-05-18, 15:20:09 »
Låter bra det är nog på efter 21:00 ikväll och likadant med dom andra dagarna denna vecka.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: OG´s framtid?!
« Svar #3 skrivet: 2009-05-18, 16:16:31 »
Jag tror tyvärr inte att jag kommer loss för ett TS-möte, men skall försöka. Om inte annat, så ringer jag till Prunis och snackar lite med honom innan.


Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: OG´s framtid?!
« Svar #4 skrivet: 2009-05-18, 19:27:18 »
Vi har ju inte direkt aktivt sökt efter nya spelare till gillet, och intresset hos de Old Gents som tidigare spelat WAR är tämligen ljumt. Verkar som att det bara finns ett MMO som alla faller tillbaka till gång på gång.

Inte mycket man kan göra åt detta, mer än att ta en allvarlig funderare om det är lönt att fortsätta med gillet. För min egen del spelar det ingen som helst roll vilket gillesnamn som står över mitt huvud så länge det innebär att gillet är ett familjärt gäng som har kul tillsammans på ett någelunda avslappnat vis och lever efter de enkla regler vi i OG följer Vad är en gentleman?

Hoppas att dem som kan hoppa in på TS ikväll gör det.



"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: OG´s framtid?!
« Svar #5 skrivet: 2009-05-19, 08:17:05 »
Hur gick det igår då? Vad bestämdes?


Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: OG´s framtid?!
« Svar #6 skrivet: 2009-05-20, 19:52:53 »
http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=21302.0

Vi flyttar över våra huvudkaraktärer till Vintergatan tillsammans med Gryning, Svearike och La Familia. Själv har jag flyttat över Chopaholic och Rohnin. Nu är Illville GL för Old Grunts.

Anledningen är ganska enkel - för att kunna göra dem räder som tillhör end game behövs det folk och det är betydligt enklare att anordna sådana i ett stort gille. Och då Vintergatan består av folk vi känner och spelat med så var steget lätt att ta.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: OG´s framtid?!
« Svar #7 skrivet: 2009-05-21, 09:48:03 »
Älg-eländet stannar kvar i OldGrunts...

Spelar inte så mycket att jag tillför guilden nått... spelar sällan längre stunder så det är npn mening med att gruppa... kanske hakar på nån PQ-kväll i tier 3... bara att hojta till.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: OG´s framtid?!
« Svar #8 skrivet: 2009-05-21, 10:52:44 »
 :stupid


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

 

Senaste inlägg