Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Windows 7  (läst 2684 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Windows 7
« skrivet: 2009-10-24, 15:24:42 »
Eftersom mitt system strular så är det väl i stort sett dags att installera om allt (fan vad jag saknar MacOS) och då tänkte jag att jag kan ju lika gärna uppdatera till Win 7 när jag ändå håller på. Köpte därför uppgraderingspaketet då det var riktigt bra pris på det på Elgiganten. Jag kör Windows Vista Home Premium 64-bitar OEM och enligt ett antal källor ska det bara vara att köra på. Men nu börjar jag höra från några håll att har man en OEM-version av Vista så är man rökt, då kan man inte uppgradera utan måste ha en fullversion av Windows 7. Någon som har koll på vad som stämmer??  :doh :coffee

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Windows 7
« Svar #1 skrivet: 2009-10-24, 15:41:04 »
Ska ju inte vara nåt problem tror jag, de som skickade med uppdateringar win vista -> win 7 är väl samma sak kan jag tänka mig...

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itproinstall/thread/9c80645c-ce1e-420e-a65c-c9754cf7faf8/

Där har du nån som frågat samma sak..

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Windows 7
« Svar #2 skrivet: 2009-10-24, 16:04:49 »
inte jag...tyvärr!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Windows 7
« Svar #3 skrivet: 2009-10-24, 16:05:40 »
Med Vista kunde man ju köpa en uppgraderingsversion och installera rent, med lite trixande. Det kanske även fungerar med Win7?

Edit: Jodå, samma sak som fungerade med Vista ska även fungera med Windows 7 enligt denna sida!

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Windows 7
« Svar #4 skrivet: 2009-10-24, 16:49:46 »
Puh, låter ju bra det där, hade inte haft stålars till en fullversion... Fast, ni vill helt plötsligt frugan ha Win7 också och tror att det bara är att installera, jag har ju skivorna...  :cartman

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Varghök

  • Gäst
SV: Windows 7
« Svar #5 skrivet: 2009-10-27, 00:19:27 »
Tjenna folket äntligen har jag fått i ordning  så mitt  ljudkort funkade i win 7 men jag får ej micken att funka någon  som är skillad som kan ge mej lite tips...


MVh  varghök

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Windows 7
« Svar #6 skrivet: 2009-10-28, 11:00:50 »
Om du Creative så finns det beta versioner av drivisar för Win 7. Dessa är de ända som fungerar för mig
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1327

  • Gäst
SV: Windows 7
« Svar #7 skrivet: 2009-10-28, 14:14:43 »
BETA???  Inte då, de har kommit ur gaderoben.. 

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Windows 7
« Svar #8 skrivet: 2009-10-28, 14:21:30 »
Till mitt gamla junk så finns bara beta. Live! 24 external
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1327

  • Gäst
SV: Windows 7
« Svar #9 skrivet: 2009-10-29, 17:33:37 »
Aha ok... ja du sa visst "junk"   ;)

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Windows 7
« Svar #10 skrivet: 2009-11-03, 22:01:51 »
Har nu fått mina två Win7 licenser men jag ställer mig frågan om jag vågar installera det på min laptop? Den stationära är inga problem, där har jag hittat Win7 drivers till allt men till laptop:en finns inget alls för Win7 hos Asus för min modell och eftersom det är laptop:en som är min huvuddator på vilken jag sköter allt, e-post, webb o s v så måste allt i den funka till 100 % direkt...

 :help
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Windows 7
« Svar #11 skrivet: 2009-11-03, 22:11:04 »
Finns det Vista-drivare så bör de funka utan problem.

För min Dell-laptop så behövde jag enbart ladda ned (Vista-) drivare för det inbyggda 3g-kortet och kameran - allt annat funkade out of the box med win 7.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg