Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: hardcore Diablo2 patch 1.13 here we go  (läst 3316 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
hardcore Diablo2 patch 1.13 here we go
« skrivet: 2009-10-19, 12:14:09 »
Hejsan jag tänkte höra om de finns ett intresse för spela detta lilla nostalgiska spel igen. Vi är ett litet team som vill ha lite mer spelare att spela med =)

Men för ovanlighetens skull så tänkte vi spela hardcore istället..

Jag har aldrig velat köra den funktion pgr att de svårt.
Igår fick jag  tillfället testa det med en ny OGspelare vid namn "Ikon" vi spelade 2 timmar och tiden rusade iväg och de sjukt roligt pgr att helt annat spelande än jag är van vid. Jag tyckte hardcore var  något jag verkligen hade missat och jag kan bara rekommendera för de som inte testat det.
Diablo2 ett stort maraton lopp och man tröttnar fort på de då spelarna ute på nätet gör samma sak om och om igen..
I Hardcore blir spelet mycket långsammare och varje steg framåt får ta de försiktigt. Hardcore menas med att man får inte dö än enda gång för då dör ens karaktär helt och hållet. Därför är väldigt viktigt att inte ta förhastade beslut får då kan priset bli lika med döden hehe....

Just nu är vi 2 personer och yttligare en på G, skulle vara kul med yttligare med OGare/gentor som vill sammastråla oss =)...

Nya patchen:

Patch 1.13 är på "G",  blizzard själva sagt att kommer bli största new content patch som släpps sen patch 1.10.. Vad skall komma är som vanligt väldigt hemligt 3 saker har läkt ut redan och de är att ska bli större stasch "Utrymme, något som vart efterfrågat länge. Second note är att man ska kunna Re-spec sitt skill träd om man råkar sätta ut sina points fel...
3 saken, men inte som officiellt sagt är att ska komma mer End games områden för lvl 75-99.....

Skriv en rad här eller skicka ett pm om ni vill vara med spela, vi tänkte kanske köra 1 -2 kvällar i veckan, men de inget som bestämt ännu... Söndagar är kanske ät ett bra alternativ =)...

Mvh Baldi
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: hardcore Diablo2 patch 1.13 here we go
« Svar #1 skrivet: 2009-10-19, 20:24:05 »
Tack själv! Det var första kvällen jag hittade in i TeamSpeak och det funkade ju bra.
Vore kul om vi körde o testade på då nya patchen kommer, vi kommer antagligen fortsätta i D3 och då har vi liksom dragit igång en klan från dag 1. Jag vet inte när jag kan lira, men att sikta på t ex torsdag och söndag kan vara något.


I dag knåpade jag på lite punkter som vi kan ha i bakhuvudet i hardcore. Många av dessa punkter kan iofs ändras om patchen visar sig balansera om saker och ting osv.

1. TeamSpeak/Ventrillo. I hardcore är voice enabled en nödvändighet för att hinna säga vad som sker innan någon dör.

2. Tänk efter innan du tillåter att någon lootar dig. Det kan vara en pk som kommer lura in dig i döden för att sen få loota dig.  Men om du inte litar på någon så förlorar du allt du bär på dig om du dör. Det som finns i din kista i byn går inte att rädda även om du tillåter andra att loota så flytta över saker som är till andra figurer i tid.

3. Spring snabbt! En av de enklaste metoderna för att överleva är att springa bort från monstren, det går inte överallt men att ha skor med faster walk/run hjälper ofta.

4. Träna snabb escape! Om det blir många personer på liten yta så kan man fastna. Istället för att dö så måste man ta Escape snabbt och lämna spelet. Det kan ske som en överraskning för andra i partyt men vara nödvändigt för att inte dö. Man kan alltså inte räkna med att den som går först och har massa hp ska tanka, den kan vara tvungen att logga av fort så att alla andra bakom också måste fly illa kvickt!

5. Välj svårighetszon efter svagaste länken i partyt! Dvs om någon ligger några levels efter, eller har väldigt dåliga resist eller dålig gear eller lågt med liv osv så är det den personen som får styra vad partyt kan ge sig in på. I softcore är det ofta tvärt om, den som har bäst gear boostar de andra och det gör inte så mycket om någon råkar dö ibland.

6. Hålla ihop! I softcore är det en bonus om man är nära varandra för attle orders, oak sage, vigor och alla andra auras osv. I hardcore är det en livförsäkring man inte har råd att slarva bort. Den som är först får inte springa för långt från den som är sist. Den som är sist måste säga till om den råkar ut för problem osv. Dessutom så delar man xp endast om man står ganska nära varandra. Observera dock att du inte kan ta någon annans aura för given, t ex om en paladin ger max resist och plöttsligt byter aura eller kommer för långt bort kan du snabbt ta betydligt mer skada än tidigare, så det är bra att veta vad man klarar av att göra solo. Ett sätt att hålla ihop är att:

* alltid hitta waypoint som ska finnas i zonen innan man går in i nästa zon.
* alltid följa en person genom zon/grotta, den blir "tank" och har koll på att ingen hamnar för långt efter. Ge dock även plats åt tanks att fly!

7. Utnyttja alla synergier. Om flera har tillgång till samma aura, kolla vem som har högst level och låt sedan den som har bäst köra med den så alla andra kan byta för att på bästa sätt komplettera varandra.

8. Kör med säkerhetsmariginal! Dvs stanna och farma gear och xp på platser som passar. Ex gör inte Andariel förrän tidigast med lvl 18 skills. Duriel med minst lvl 24 skills. Stanna i normal mode till minst lvl 40, kanske drygt 45. Gör alla quest som ger skillpoints, statpoints + Anyas quest och Golden Bird innan du går till nightmare. Stanna i Nigtmare till lvl 70 minst.

9. Buffra upp med potions och portaler. Inför Andariel och Duiel t ex ska alla i partyt sprida ut sina portaler på bra ställen, alla ska ser var allas portaler finns. Om man måste fly till stan så kan man sen ta någon annans portal tillbaka för då finns alla portaler kvar hela tiden. Man kan lägga ut massa potions och antidote på marken utanför Andariels rum, man kan lägga ut potions utanför Duriels rum också. Innan man startar Ancients bör alla skapa portal utanför ArreatSummit. Sen fyller man platån med potions på marken eftersom portaler resettar fajten.

10. Låt bli exploding shrines och Evil urns helt eller delvis. Klicka aldrig på dem om inte alla i partyt är redo. Exploding shrine kan snabbt sänka egna spelare.

11. Lämna inte fiendens kroppar på marken! Om man ska göra Nithalak så är det bra om en summon-necro använder alla kroppar eller själv spränger dem direkt, eller om barbarers FindPotion osv tar bort kropparna, eller paladins Redemtion så inte Nithalak spränger kropparna. Se dock upp för lagg som kan komma om man summar för många minions.

12. Vissa monster sprängs då de dör, jag tror de står som Fire Enchanted, de kan snabbt ta död på spelare t ex i våningen innan Mephisto. Se hela tiden till att ha max liv och höga resists. Backa och låt en mercenary eller pet ta smällen.

13. Iron Maiden! Använd aldrig melee fysisk skada då det finns risk för monster som gör Iron Maiden. De finns t ex i The Chaos Sancturay runt Diablo och i våningarna innan Baal. Det kan hända att man inte ser om det finns Oblivion Nights förrän det är för sent.

14. Questdrops! Första gången man dödar en boss för en quest så har jag för mig att det är bättre drops än då man sen farmar bossen. Därför kan det vara bra att göra bossen flera gånger i rado och att endast en i taget får questen complete. Då får partyt totalt sett fler bra items. Likaså låt bara en person i taget göra questen för Hellforgerunan. Jag tror det är bättre att 8 pers gör den en gång var än att alla 8 får den complete samtidigt.

15. Levla mercenary! Alla ska ha en mercenary i hardcore. Vilken är valfritt men act 2 auras brukar vara mest poppis. Se till att levla mercenaryn och spar gear åt den! Mercenaryn levlar fortast i den zon som passar dess level, dvs om du klarar Baal men mercenaryn är långt under i level så backa till zon som mercenaryn får bra med xp i. Om du är level 50 ska din mercenary vara level 49 och ha bra gear, dvs hög dmg, life leach och resists.
« Senast ändrad: 2009-10-19, 20:25:36 by Ikon »

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: hardcore Diablo2 patch 1.13 here we go
« Svar #2 skrivet: 2009-12-11, 11:54:58 »
Hello, på er lunget har lagts sig lite efter wows stora patch release..
Blizzard har även andra stora spel kandidater som dom tillverkar saker till fortfarande =)
Vi d2 fans har väntat på denna patch sen Mars 09, äntligen kom den upp igår på test realmet =)..
Nu kan man äntligen respec sina skills något som är väldigt välkommet i D2
Här lite informations angående stora patch till D2, till er som kanske lirar det eller har har haft planer på spela det igen...

A new Mystery has been revealed!
- Players of Hell Difficulty Realm games are hereby warned once again, that a series of new and challenging tests await you! The answer lies within Diablo’s Bosses, which span across the world from the Den of Evil to the Throne of Destruction…




Specific changes/improvements
- Respecialization is now possible! Completing the ‘Den of Evil’ quest will now additionally reward 1 free respec which can be saved. Players who have already completed this quest should receive 1 free respec in Hell difficulty.
- Increased the drop rate of high runes.
- Nightmare/Hell WilloWisps champions/uniques have had their damage greatly reduced.
- Removed the requirements to create a hardcore character.
- Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters.
- Removed Oblivion Knight’s Iron Maiden curse.
- Users can now toggle the display of text over the Health and Mana globes by clicking on the bottom area of each orb.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: hardcore Diablo2 patch 1.13 here we go
« Svar #3 skrivet: 2009-12-11, 13:01:54 »
Najs najs... Man kanske skulle ta och logga in nån kväll och lira lite med er :thumb

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: hardcore Diablo2 patch 1.13 here we go
« Svar #4 skrivet: 2009-12-11, 13:22:31 »
Najs najs... Man kanske skulle ta och logga in nån kväll och lira lite med er :thumb

Ja gärna vore kanon, vi tänkte testa "hardcore" =)) hehe, än så länge är Jag & Ikon som tänkte spela lite, 1-2 kvällar i veckan, inget avencerat så utan mer ha jädrigt kul..
Hardcore blir bara lite långsamare tempo, otroligt roligt spel läge.. 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: hardcore Diablo2 patch 1.13 here we go
« Svar #5 skrivet: 2010-03-22, 13:34:49 »
Imorn släpps patch 1.13 äntligen till D2, bättre sent en aldrig, som de brukar heta....

Själv får nog vänta ända till Onsdags kvälls då borta på annat imorn kväll..

Är du kvar Ikon? vore kul dra ihop ett gäng spela hardcore ;=))).. Jag kommer starta en amazon satsa på bow/valkyria specc.

Blizzard har ännu inte gått ut exakat vad patch 1.13 kommer innehålla den största hemligheten fanns inte på PTR realmet vad nu de är?  :D :D

De ända säkra kortet jag vet är att "Re-speca sina skills på högre levels ska vara tillgänligt vilket är mycket välkommet....

Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg