Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Starcraft II  (läst 37248 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Starcraft II
« Svar #45 skrivet: 2010-08-03, 19:39:43 »
Har ni provat på spela  emot datorn på level "Very hard or Insane ??  de marigt, om har typ 2 datorer emot en, man åker på pisk!
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Starcraft II
« Svar #46 skrivet: 2010-08-03, 23:03:22 »
Jag har spelat en FFA mot 7 datorspelare på "insane". Otroligt nog lyckades jag överleva i hela 22 minuter! Jag tror det mest beror på en hel del tur :)

Jag var näst sist att förlora. Kvar var en stor zerg-arme och en mindre terran-bas. Zerg-datorn som ganska säkert skulle ha vunnit hade ett snitt på... 1200 APM (tar fram min miniräknare), det är alltså... 20 knapptryckningar i sekunden det. Det får jag inte ens om jag bankar hejdlöst på tangentbordet efter att ha förlorat en Starcraft-match. Huga.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Starcraft II
« Svar #47 skrivet: 2010-08-04, 12:12:26 »
Jag som glad amatör i match spelande i starcraft o liknande, har jag en en suck om jag går ut eller matchas man mot folk som har lika dåliga stats eller hur funkar det?

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Starcraft II
« Svar #48 skrivet: 2010-08-04, 13:09:02 »
För det första kan man öva med bots. Det finns sex svårighetsgrader, allt från very easy till insane. För att förlora mot very easy måste man nästan sova framför tangentbordet. För att slå insane måste man veta precis vad man sysslar med.

Vill man spela mot männoskor går man i början 50 matcher i "Practice League".
Dessa är orankade och ska vara mot noobs. Vad jag förstår så är kartorna som används dom som är märkta med "novice", d.v.s baserna är skyddade med såna där högar med stenar man måste förstöra för att komma in/ut. M.a.o så undviker man tidiga s.k rushes. Efter dessa 50 matcher hamnar man i en "riktig" league.

Mer om ranknings-systemet:
http://starcraft.wikia.com/wiki/League_%28StarCraft_II%29

Man kan självklart råka ut för någon som har spelat betan en hel del eller hållt på med SC1 väldigt länge, men i princip ska man bara möta noobs som en själv. Jag har inte kört någon practice league ännu men kommer nog att göra det när jag spelat tillräckligt mot datorn.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1464

  • Gäst
SV: Starcraft II
« Svar #49 skrivet: 2010-08-09, 22:22:30 »
Haha! Fyfan va kul det är!

Lirade precis min första co op match med en kompis mot två datorer, det märks ju att man inte har koll på någonting haha

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Starcraft II
« Svar #50 skrivet: 2010-08-09, 23:11:12 »
Går bättre nu, börjar lära mig Terrans nu haha, jag tycker "Zerg är svåraste ras lira emot andra spelare med..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Starcraft II
« Svar #51 skrivet: 2010-08-10, 01:21:18 »
För närvarande anser många att zerg är den ras som är svårast att lira som och i princip därmed också den svagaste rasen. Man måste ha stenkoll på speciellt macro-spel eftersom man måste ha ut många enheter som zerg. Det finns kända professionella spelare som IdrA som klagar på denna obalans, så tycker man zerg är jobbig så är man inte ensam om det. Och jag saknar verkligen Lurkern...
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Starcraft II
« Svar #52 skrivet: 2010-08-10, 11:13:02 »
Iallfall i början, för de blir inte mycket till flyg strider i MP, på pratic, folk springer in med "siege tank" 9 st man åker fullständigt på pisk haha... Jag förstått att i SC2, handlar om att attackera snabbt med små grupper och göra strategiska ingrepp..

Är 3 baser ett minimum för hålla ekonomin i gång?? hur många baser har ni som mall??..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Starcraft II
« Svar #53 skrivet: 2010-08-10, 13:32:42 »
Det beror ju på hur matchen artar sig, de jag har märkt är att de är full fart under matcherna trodde de skulle vara bygga bygga pang stort smäll, men de är massa smått hela tiden... Och de är himla svårt att täcka alla möjligheter.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Starcraft II
« Svar #54 skrivet: 2010-08-10, 13:52:36 »
Det får bli lite SC2 skola på lanet.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Starcraft II
« Svar #55 skrivet: 2010-08-10, 14:00:23 »
Det beror ju på hur matchen artar sig, de jag har märkt är att de är full fart under matcherna trodde de skulle vara bygga bygga pang stort smäll, men de är massa smått hela tiden... Och de är himla svårt att täcka alla möjligheter.

exakt, vilken ras kör du?   jag kört Zerg ett tag nu..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Starcraft II
« Svar #56 skrivet: 2010-08-10, 14:10:03 »
Jag har bara kört terran iof, .... Kör först på med reapers som smyger in bakom och sen med ravens.... Så de blir mycket smått och mickel..

guest1464

  • Gäst
SV: Starcraft II
« Svar #57 skrivet: 2010-08-10, 15:38:33 »
Jag hörde att du haxxat spelet och kommer in med din paladin och bubblar dig igenom allt motstånd, stämmer det Kula?

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Starcraft II
« Svar #58 skrivet: 2010-08-10, 18:57:17 »
haha klart det är så dafaar du vet är missnöjd över att marines inte kan kasta holy light..... måste vara nån bugg:)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Starcraft II
« Svar #59 skrivet: 2010-08-10, 22:08:13 »
haha, spelade över 2 timmar nu, vilket anfall hahaha, körde 2vs2, och 1 timmes uppbyggande. Ska köpa nytt headsett imorn, så kommer jag komma in chötta med er =)).. Måste var sjukt kul köra tillsammans (OG), då kan man verkligen snacka sammarbeta på ett helt annat sett..

Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg