Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Allt låser sig  (läst 6029 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Allt låser sig
« Svar #15 skrivet: 2010-06-07, 12:09:05 »
Är den full med damm? Öppna och rensa litet, framförallt i cpu och gfx-fläktar. :)

Fick äntligen tummen ur ändan och rensade lite damm, och jag tror att den tekniska termen är "Åfysatan". Det var lite dammigt :blush
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Allt låser sig
« Svar #16 skrivet: 2010-06-17, 18:31:06 »
Mina graffekex smyger upp till knappa 80 grader Celcius efter en stunds gång, så jag misstänker nu att problemet ligger där. Kan jag få ett bra, vettigt och budgetvänligt ersättningsalternativ till 2x GeForce 8800 GTS 512, tack!
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Allt låser sig
« Svar #17 skrivet: 2010-06-17, 18:37:26 »

Fick äntligen tummen ur ändan och rensade lite damm, och jag tror att den tekniska termen är "Åfysatan". Det var lite dammigt :blush
   

 :lol

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Allt låser sig
« Svar #18 skrivet: 2010-06-17, 20:10:09 »
Mina graffekex smyger upp till knappa 80 grader Celcius efter en stunds gång, så jag misstänker nu att problemet ligger där.

Läste nånstans att man bör ligga under 90 grader - så det borde inte vara problemet.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Allt låser sig
« Svar #19 skrivet: 2010-06-17, 21:42:52 »
Mina graffekex smyger upp till knappa 80 grader Celcius efter en stunds gång, så jag misstänker nu att problemet ligger där. Kan jag få ett bra, vettigt och budgetvänligt ersättningsalternativ till 2x GeForce 8800 GTS 512, tack!

Jag bytte samma uppsättning till ett ATI5770. Det kostar runt 1500:- och presterar aaaaaningen bättre än dubbla åttiåttor...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Allt låser sig
« Svar #20 skrivet: 2010-06-22, 20:15:14 »
Har kikat på ATIs HD5770 (Huga, aldrig ägt ett ATI-kort innan), men det finns ju en massa olika.

Kan någon berätta skillnaden mellan följande kort för mig?

http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=5408862

http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=5408666

Båda korten kostar under 2000 spänn (tilltalande). Vad skulle nästa steg uppåt bli, och tjänar jag på det öht?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Allt låser sig
« Svar #21 skrivet: 2010-06-22, 21:41:45 »
5850!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Allt låser sig
« Svar #23 skrivet: 2010-06-23, 16:47:31 »
5850!

Köpte ett sådant själv då mitt gamla 4870 packade ihop och jag fick pengarna tillbax (reklamerade det hos Tysken). Det blev ett XFX Radeon HD5850, kortet kostade ~3000:- men jag hade fått ~2400:- i presentkort så fick bara hosta upp 600:-!

Än så länge är jag helnöjd!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg