Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Trögt tangentbord...  (läst 2982 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Trögt tangentbord...
« skrivet: 2010-08-09, 17:49:26 »
Jag tror snart jag får spelet. Jag har haft problem med min laptop en tid att tangentbordet verkar trögt. Jag skriver "som vanligt" men den hoppar över bokstäver och mellanslag ungefär som att jag skriver alldeles för fort. Nyss gjorde min stationära burk samma sak. Det är ett helsike att behöva korrekturläsa allt man skriver pga det.

Någon som har någon idé vad det kan vara? De enda gemensamma nämnarna mellan burkarna är Norman och konsolmjukvaran till home servern...  :cry

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Trögt tangentbord...
« Svar #1 skrivet: 2010-08-10, 00:05:36 »
Du kanske har lyckats aktivera "filtertangenter" som är till för (exvis) darriga personer.

Jag vet inte exakt var det ligger i XP eller Vista, men om du kör windows 7 så hittar du inställningar för det i Kontrollpanelen\Hjälpmedel\Hjälpmedelscenter\Gör tangentbordet mer lättanvänt. Det borde ju vara på typ samma ställe i Vista.

Den funktionen brukar aktiveras automatiskt om man trycker ned höger skift i åtta sekunder.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Trögt tangentbord...
« Svar #2 skrivet: 2010-08-11, 21:46:36 »
Okej, ska kolla up det. Kör Vista och Win 7 på burkarna för övrigt...

Edit. Njaee, på laptopen, där problemen imellanåt är riktigt enerverande, verkar det inte vara aktiverat...

Det måste varit tomten från Dell (ja ja, deras servicepartner) som sabba något när han var här och bytte moderkort för några månader sedan...
« Senast ändrad: 2010-08-11, 21:53:18 by UK Merlin t.c. »

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


 

Senaste inlägg