Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Patch of Exile  (läst 79906 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #165 skrivet: 2015-07-12, 13:15:39 »
kl är 02:51 och där downade jag final bossen i Act4... Hela akt 4 väldigt mysig coola levels, och mycket bossfighter dirverse monster...
Finalen bjöd som vanligt på mycket konstiga  slutboss, med massa otäcka attacker där man dog ett  par gånger innan jag insåg vad sjutton jag skulle göra =)......

Nu blir sova   :sleep :sleep

Coolt. Jag tänker ändå vänta tills jag kommit dit med min nya figur så jag får uppleva hela paketet så att säga.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #166 skrivet: 2015-07-12, 13:16:00 »
Ett litet tips: glöm inte att skapa din hideout. Väldigt lätt att missa. Ibland dyker det upp en figur som man gör en randomquest åt. När man gjort klart denna quest får man rep. När man nått level 3 i rep kan snacka med den figuren igen och skapa en hideout. Det är ett ställe man kan designa själv. Man kan köpa ganska hyffsde prylar av den man har rep hos, och man kan även göra egna prylar (crafting).
« Senast ändrad: 2015-07-12, 13:18:47 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #167 skrivet: 2015-07-19, 08:19:27 »
Nu har jag slagit slutbossen i spelet med min warbands-figur :)

Jag dog väl en sådär 25 gånger, men hey, det gick till slut. Det är ganska vanligt att jag blir one-shottad av bossar, eller så gott som. Jag vet inte hur GGG tänker. Det verkar som om karaktären har ungefär en tredjedel av den hälsa som hon borde ha. Det går så snabbt när man dör att man inte hinner reagera. Det var så Kripparian förlorade sin HC-figur, han gick från i stort sätt full hälsa till noll på en mikrosekund.

Jovisst, man kan skafffa sig mera liv via prylar/skills, men frågan är om det hjälper så mycket. Och det tar tid att få ihop bra prylar. Det här spelet behöver fortfarande en större ändring innan det kan bli ett bra alternativ till Diablo 3. Det är synd, för att det är mycket som är bra i det här spelet.


TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #168 skrivet: 2015-07-19, 12:13:12 »
Nu har jag slagit slutbossen i spelet med min warbands-figur :)

Jag dog väl en sådär 25 gånger, men hey, det gick till slut. Det är ganska vanligt att jag blir one-shottad av bossar, eller så gott som. Jag vet inte hur GGG tänker. Det verkar som om karaktären har ungefär en tredjedel av den hälsa som hon borde ha. Det går så snabbt när man dör att man inte hinner reagera. Det var så Kripparian förlorade sin HC-figur, han gick från i stort sätt full hälsa till noll på en mikrosekund.

Jovisst, man kan skafffa sig mera liv via prylar/skills, men frågan är om det hjälper så mycket. Och det tar tid att få ihop bra prylar. Det här spelet behöver fortfarande en större ändring innan det kan bli ett bra alternativ till Diablo 3. Det är synd, för att det är mycket som är bra i det här spelet.


De var nog de jag gjorde också med min gubbe, då hade jag ändå riktigt bra gear för den level jag spelar med. Har en  (ranger på lvl 61) Bossen var riktigt svår som ranger på normal  vilket märkligt då innan expansion dödade bossar som ingenting på normal & Cruel.  Efter allt hårt slit med bossen och när jag väl klarade så droppades inte en ända unik pryl hihi i vanlig ordning.. Bad luck...  
Efteråt så började ju lira på min gubbe och kom in Act2, i warband, men tröttnade efter par timmar  för spela om sak igen och de droppas inget användbart, de känns bara waste of time...
Under closedbetan så droppades unika prylar mer frekvent och efter bossar fick man valuta för den mödan man la ner.  GGG väljer gå tillbaks till den gameplay som fanns innan då spelet var tidigt diablo2 classic stadium, ingen bra ide tyvärr... De fungerar till dom spelar de här spelet 12 timmar om dagen typ, men för oss äldre som  inte vill lägga så många timmar, blir lidande för i princip.  

GGG bör nog införa samma system som diablo3 har, Adventure mode, Rifts.
kunna sätta vilkan svårighetgrad man vill i början också stort plus.  Istället för göra som blizzard gjorde med sina Rifts kartor att kopiera och klistra befintliga akt kartor så skulle "Poe vända på de och skapa total randoms fast med nya layouts, då skulle poe bli ännu bättre gameplay. Sen bör de bygga om sitt item system som känns logiskt. När man är level 61, då bör man  hitta föremål unika, som är samma level eller 1-2 levels högre för få en upgrade och känna att man har något vilja levla upp för. Nu är tvärt om, man får unika prylar för en level 10? De mycket konstigt fortfarande i de här spelet och tyvärr blir så att jag lägger poe på hyllan och låter spelet växa. Kanske man ses i nästa  Expansion  :thumb Act5  :supporter
« Senast ändrad: 2015-07-19, 12:20:15 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #169 skrivet: 2015-07-19, 23:10:46 »
Haha! Om du hade problem med en lvl 61 så kan du tänka dig att jag hade problem med min lvl 44 :) Jag har också en ranger, men hon kör med Spectral Throw som huvudskill. Jag har god lust att testa bossar med någon ren melee-figur. Tror dom klarar sig bättre. Det är nog meningen att man ska ta bossarna i multiplayer.
                  
PoE har ju redan rifts i form a kartor, men dom dyker inte upp förrän väldigt sent i spelet. Har för mig att det är på level 66 dom dyker upp men jag kan ha fel. Dom borde självklart dyka upp tidigare. MEN, nuförtiden finns det ju en sorts mini-rifts även på låglevel-kartor. Där är monstrena är kraftigare och det är meningen att man ska hitta bättre grejor, men jag har inte lyckats så bra med det.

Men som sagt det som fortfarande suger ordentligt är looten. Har nästa redan döpt om dom till Garbage Grinding Games. Vi får väl se om dom ändrar sig. Tydligen kan man skaffa sig bättre prylar med crafting men det tar en stund att lära sig hur det funkar.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #170 skrivet: 2015-07-20, 11:02:42 »
Haha! Om du hade problem med en lvl 61 så kan du tänka dig att jag hade problem med min lvl 44 :) Jag har också en ranger, men hon kör med Spectral Throw som huvudskill. Jag har god lust att testa bossar med någon ren melee-figur. Tror dom klarar sig bättre. Det är nog meningen att man ska ta bossarna i multiplayer.
                  
PoE har ju redan rifts i form a kartor, men dom dyker inte upp förrän väldigt sent i spelet. Har för mig att det är på level 66 dom dyker upp men jag kan ha fel. Dom borde självklart dyka upp tidigare. MEN, nuförtiden finns det ju en sorts mini-rifts även på låglevel-kartor. Där är monstrena är kraftigare och det är meningen att man ska hitta bättre grejor, men jag har inte lyckats så bra med det.

Men som sagt det som fortfarande suger ordentligt är looten. Har nästa redan döpt om dom till Garbage Grinding Games. Vi får väl se om dom ändrar sig. Tydligen kan man skaffa sig bättre prylar med crafting men det tar en stund att lära sig hur det funkar.


De var innan nerfen som kom på måndag kväll (måndagen 13/7)  där  GGG erkände att normal var för svårt och de nerfade final bossen med 30%, och 17% i Cruel  :thumb

GGG skrev idag måndag (20/7) - In other news, Malachai certainly had a busy week last week, killing over three million characters
  



Jag provat Merciless med min ranger lvl 61 och de går inte överleva någonstans.. Cruel Act2 då är lagom och precis att man klarar sig.
Poe skall väl spelas i grupp  de är väl de som är tanken i deras spel antagligen...
Jag instämmer med dig om Lootsystemet de är väldigt vrickat och bör ses över om de vill ha spelarna kvar. För som de är i spelet nu så droppas de bara skräp, om man nu inte gillar spela om spelet ifrån level 1-30 med 10 st olika  karaktärer för då finns  massor av items.

Dom där kartorna har jag  ju aldrig upplevt pgr har inte kommit till lvl 70 ännu, för jag förstått så är väl lvl 70 man kan gå in lira de på, eller så har de nerfat de också. Dock fungerar de så att de är randoms loot på de också som allt annat är redan, men man får bara 6 chanser på att klara dessa maps när väl öppnat den. Klarar man de inte på 6 st försök så blir mapen förbrukad och man måste öppna upp en ny.

Jag tycker deras map system bör ses över, så att de finns maps ifrån level 10- level 65.
Vore kul med trademarket där man köpa och byta "maps med varandra, för jag förstått så går ju crafting dessa "maps" och beroende var du tillverkar i dom, så kan de bli ifrån gråa , blåa, gula och slutligen unika maps.
Jag tror de skulle kunna bli hur bra som helst, och man skulle kunna ha roligt ifrån level 10- framåt tills de riktigt svåra "End gaming kommer... Nu blir spelet så himla reparativt  och gammalt att man ger nästan upp innan "End gaming har kommit igång...  

De kan vara så att man är för van med d3 Adventure mode som är så bekvämt. Bara öppna upp en rift utan behöva göra så mycket, och sen är de randoms maps och bossar loot som passar ens level beroende när du hoppar in i den..



« Senast ändrad: 2015-07-21, 08:25:09 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #171 skrivet: 2015-11-30, 17:31:44 »
Har inte spelat poe på ett bra tag,  igår släpptes GGG en  trailer på upcoming Expansion.


Path of Exile: Ascendancy

https://www.youtube.com/watch?v=vwCGT8ttfWE

Man ser nya vyer av ny  områden, men också "Trapps dungeons", de är något jag verkligen kan sakna i arpg spel. De funnits mer eller mindre i andra spel, men inte alls samma stora utsträckning som Poe kommer erbjuda i den här Expansionen.  

Verkar som de släpps 3 st nya sub classer också  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #172 skrivet: 2016-08-15, 12:45:48 »
Då var dags för nästa Expansion för Poe - Atlas of Worlds =)...


Här en preview av Lead designaren som visar upp nya systemen och den nya  end gaming kartan ser helt enorm ut =). 
https://www.youtube.com/watch?v=3zTxXPQI-o4

De blir klart en test i nya expansionen  till kalla mörka hösten!  :D :thumb
« Senast ändrad: 2016-08-15, 12:50:33 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #173 skrivet: 2016-08-15, 16:43:11 »
Du får gärna rapportera om dom gått ifrån att vara Path of Junkpile. Spelar ingen roll hur mycket innehåll dom släpper, för att dom gör det så svårt att hitta vettiga prylar. Synd på ett annars ganska bra spel.
« Senast ändrad: 2016-08-15, 16:52:02 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #174 skrivet: 2016-08-15, 18:18:46 »
Du får gärna rapportera om dom gått ifrån att vara Path of Junkpile. Spelar ingen roll hur mycket innehåll dom släpper, för att dom gör det så svårt att hitta vettiga prylar. Synd på ett annars ganska bra spel.

De lovar jag =)..  Den välkända bad luck droppsen känner man igen sen förr.  Nu har jag inte provat poe sen juli förra året, kanske har skett något på den fronten också...

Jag återkommer  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #175 skrivet: 2017-04-16, 21:26:07 »
Jag loggade in nyss och upptäckte att guildet var borta. Alla fall så är inte jag med i det längre. Även mina höglevelfigurer är borta. Dessutom är jag ganska säker på att jag hade mera tabs i stashen (har bara 4 nu). Vad har dom gjort???

Update: Suck, det är bara jag som är glömsk. Jag hade totalt glömt bort att jag skapade ett nytt konto när jag började köra via Steam. Lioneye's Watch, here I come!
« Senast ändrad: 2017-04-19, 17:58:46 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #176 skrivet: 2017-04-27, 09:46:15 »
De var tag sen man spelade poe,  men jag har följt de ganska länge nu under våren då GGG annonserade  Expansionen   - The Fall of Oriath 15:e februari.


Här har ni en trailer, om ni inte redan sett den  :thumb
https://www.youtube.com/watch?v=YFAPw_F3jyg


De som gör att den här expansionen känns mer intressantare än  deras  tidigare expansioner är att de släpper 6  akter till spelet, och gör poe till fulländad spel med 10 akter totalt =).. Dessutom tar dem bort svårighetsgraderna, så att vi slipper spela om spelet gång på gång, och kan gå direkt till end gamingen när vi klara med 10 akterna.
(Men ha åtanke att de kommer bjudas på hårt motstånd ändå på högre levels  :D

Jag hopppas att fler kommer börja lira i sommar, de vore väldigt kul lira igen med glatt gäng som tar i tur med svårare Akt bossarna  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Patch of Exile
« Svar #177 skrivet: 2017-04-27, 18:04:59 »
Spelar Grim Dawn mycket nu tycker det är bättre än poe. Path of Exile är för invecklat för mig.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #178 skrivet: 2017-04-28, 10:17:41 »
Spelar Grim Dawn mycket nu tycker det är bättre än poe. Path of Exile är för invecklat för mig.

instämmer de inte de enklaste spelet direkt,  men man kommer snabbt in det, särskilt om vi är några som lirar så kan man hjälpa varandra =)..

Jag kommer starta helt ny klass och beroende vart folk spelar så skall försöka spela ifrån början, lära mig allt nytt som kommit sen jag spelade sist 2015  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #179 skrivet: 2017-05-09, 07:46:17 »





Senaste trailer ifrån poe nya expansion en boss Fight  i Act 6.  https://www.youtube.com/watch?v=CK4ERkHbwWM 


Grafiken verkar som de uppgraderat en hel del på både världen och ens karaktär och skills =)..


Nu längtar efter börja spela poe,   jag slutade med D3 för ett par dagar sen, och de börjar redan klia i fingrarna efter något nytt hack slash game.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg