Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Patch of Exile  (läst 79952 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #195 skrivet: 2017-06-26, 17:38:27 »
Det du pratar om är förmodligen Bleed. Den räknas som en debuff som gör fysisk skada.  Det många inte vet är att skadan blir värre om man rör på sig. Rör man på sig så tar det ungefär två sekunder tills man dör. Man känner igen det på att hälsan går ner väldigt jämt. Problemet är att om man kör melee som vet man oftast inte om att man fått det på sig eftersom man tar annan skada också.

http://pathofexile.gamepedia.com/Bleed
« Senast ändrad: 2017-06-26, 17:40:43 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #196 skrivet: 2017-06-26, 21:34:33 »
Det du pratar om är förmodligen Bleed. Den räknas som en debuff som gör fysisk skada.  Det många inte vet är att skadan blir värre om man rör på sig. Rör man på sig så tar det ungefär två sekunder tills man dör. Man känner igen det på att hälsan går ner väldigt jämt. Problemet är att om man kör melee som vet man oftast inte om att man fått det på sig eftersom man tar annan skada också.

http://pathofexile.gamepedia.com/Bleed


aha, de var intressant, tack för länken =)).
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #197 skrivet: 2017-06-26, 23:27:26 »
Nu är min figur 47 och är inne i akt 6 :)

Asså... slutbossen i akt 5...  ehm... jag tänker inte avslöja nått för folk som vill uppleva det själva. Okej, jag kan väl säga att man kanske känner igen vissa saker om man har spelat Diablo 3. Och grafiken i området innan har vissa vibbar från akt 3 i D3, med ett litet stänk av Dark Souls. Ni får väl se :)

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #198 skrivet: 2017-06-27, 08:41:05 »
Nu är min figur 47 och är inne i akt 6 :)

Asså... slutbossen i akt 5...  ehm... jag tänker inte avslöja nått för folk som vill uppleva det själva. Okej, jag kan väl säga att man kanske känner igen vissa saker om man har spelat Diablo 3. Och grafiken i området innan har vissa vibbar från akt 3 i D3, med ett litet stänk av Dark Souls. Ni får väl se :)


Jag såg de också =), men jag gillar Act5, särskilt snö landskapen med hängbroar, och mystiska slott och korridorer.  När du spelar nu? kör du selfound play? eller de kanske inte går välja i betan.



« Senast ändrad: 2017-06-27, 08:59:58 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #199 skrivet: 2017-06-27, 17:43:15 »
Jag kör inte SSF (Solo Self Found), men det går att välja i betan.

Ifall någon undrar vad SSF är så kan jag säga att det är en sorts singleplayerläge trots att PoE är co-op. Man kan då inte ingå i ett party och man kan inte heller byta prylar med någon. Man kan bara välja detta vid skapandet av figuren. Man kan göra om till en vanlig figur, men har man gjort det en gång så kan man inte gå tillbaka.
« Senast ändrad: 2017-06-27, 17:53:02 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #200 skrivet: 2017-06-28, 09:40:02 »
Såg att act 8 släpps den här veckan, i samband med karaktärs vipe. skall du välja en mele klass nästa omgång ?  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #201 skrivet: 2017-06-28, 18:11:49 »
Jag har redan en melee-figur  ;)

Min templar har en unik stav med skada som en level 50-käpp, fast jag kan använda den på level 28. Borde inte vara så svårt att levla... Jag funderar på att alla fall testa akt 5 med melee-figuren ifall det är någon större skillnad mellan melee och magi.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #202 skrivet: 2017-06-30, 08:40:47 »
Jag har redan en melee-figur  ;)

Min templar har en unik stav med skada som en level 50-käpp, fast jag kan använda den på level 28. Borde inte vara så svårt att levla... Jag funderar på att alla fall testa akt 5 med melee-figuren ifall det är någon större skillnad mellan melee och magi.


Jag kan tänka mig att dem har increase exp när man levelar i betan? De skall bli kul se vad  de snickrat ihop i Act8.  Då får gärna updatera hur mele karaktären blir nya betan versionen.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #203 skrivet: 2017-07-09, 21:07:22 »
Jag har nu slutat spela i betan. I samband med att dom släppte senaste patchen har dom tagit bort alla figurer, och jag orkar inte spela upp en till. Med tanke på att det är så nära till full release så spelar jag gamla istället.

Det ska bli kul att försöka lira upp en figur i fulla versionen. Tänk på att det som förut var "cruel" nu händer automatiskt i akt 6, d.v.s man får mindre resist och man förlorar exp när man dör. Och det märks att det blir svårare. Äntligen finns det ett spel där det tar ett tag innan man når slutet.  Kan tänka mig att det tar flera veckor innan man ens ser slutbossen. Kanske till och med månader? Det är så det ska vara. Necron i D3 fick jag upp till 70 på två dagar, och sen var det bara wowgrajndande kvar.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #204 skrivet: 2017-07-10, 14:46:18 »
Jag har nu slutat spela i betan. I samband med att dom släppte senaste patchen har dom tagit bort alla figurer, och jag orkar inte spela upp en till. Med tanke på att det är så nära till full release så spelar jag gamla istället.

Det ska bli kul att försöka lira upp en figur i fulla versionen. Tänk på att det som förut var "cruel" nu händer automatiskt i akt 6, d.v.s man får mindre resist och man förlorar exp när man dör. Och det märks att det blir svårare. Äntligen finns det ett spel där det tar ett tag innan man når slutet.  Kan tänka mig att det tar flera veckor innan man ens ser slutbossen. Kanske till och med månader? Det är så det ska vara. Necron i D3 fick jag upp till 70 på två dagar, och sen var det bara wowgrajndande kvar.


De saknar jag verkligen, ett spel som tål tampas med under längre tid, och som erbjuder nya grottor och golv springa på =). 10 Acter kommer mycket välkommet, sist jag spelade poe fullt ut, var december 2015, så glömt bort hel del.


Diablo3 känns som ett avslutat kapitel för mig,  jag har spelat HC i 5 säsonger av 10 seasons, och provat de mesta i Builds och höga greater rifts. Dessutom finns inget nytt för ögon att se på, de samma rift kartor som går runt, runt.


« Senast ändrad: 2017-07-11, 09:11:03 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #205 skrivet: 2017-07-13, 13:09:27 »
Var inne rensade bort massa items i stashen så att man redo sätta igång sen när "Expansion släpps =). 


Jag såg att guildstashen finns kvar för den som vill geara upp sen, dock gäller den bara non-seasons karaktärer.  För mig lutar nog jag börjar om med en templer/maruader, men en tank vill nog satsa på =), om vi ändå kör ett gäng så antar de blir ett par ranger som står i bakgrunden dundrar på  med sina spells ? =).


Jag provade min lvl 61 ranger men jag har glömt mycket hur man spelar den klassen, och låter den vila sig tills jag har uber Mele klass på lvl 75, om kommer så långt vill säga haha...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #206 skrivet: 2017-07-14, 23:24:24 »
Ta med all pansarplåt du hittar, för du kommer att behöva det :)

Tänk på att man kan tanka med en minion-witch också, fast på ett annat sätt förstås...
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #207 skrivet: 2017-07-16, 20:17:13 »
Ett trevligt litet program för att planera din figur:
https://github.com/EmmittJ/PoESkillTree/releases
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #208 skrivet: 2017-07-17, 14:14:58 »
Ett trevligt litet program för att planera din figur:
https://github.com/EmmittJ/PoESkillTree/releases

Tack för länken, skall sätta mig ner sen kommer hem ifrån Semestern, planera min karaktär bättre =)..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #209 skrivet: 2017-07-20, 09:57:16 »
The Fall of Oriath släpps den 4:e augusti :)

Hmmm.... precis när min semester slutar  :doh
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg