Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Minecraft  (läst 170026 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #540 skrivet: 2013-02-20, 05:44:53 »
bråthen/mooseman (bara ni som _kanske_ läser här)

gör en mailbox, sätt den som private (vipps så e ni möjliga mottagare för brev)

vid min brevlåda finns en kista me massa frimärken å brev (ni som inte har några bin kan inte göra sånt)

höger klicka med brev i handen skriv mottagar namn, attacha saker om ni vill (1 brev = 1n frimärke, 1 attachment = +1n frimärke) jag la in ett par stackar av dom dyraste 9n märkena.

bråthen kan ju om han vill göra en post station och spawna in en "stamp collector" alla frimärken som används kommer hamna där åsså kan admin dela ut dom eller nått...

eller så e ja postmaster å gör brev å gör nya frimärken... har inte direkt brist på bi grejjer


Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #541 skrivet: 2013-02-20, 09:17:44 »
bråthen/mooseman (bara ni som _kanske_ läser här)

gör en mailbox, sätt den som private (vipps så e ni möjliga mottagare för brev)

vid min brevlåda finns en kista me massa frimärken å brev (ni som inte har några bin kan inte göra sånt)

höger klicka med brev i handen skriv mottagar namn, attacha saker om ni vill (1 brev = 1n frimärke, 1 attachment = +1n frimärke) jag la in ett par stackar av dom dyraste 9n märkena.

bråthen kan ju om han vill göra en post station och spawna in en "stamp collector" alla frimärken som används kommer hamna där åsså kan admin dela ut dom eller nått...

eller så e ja postmaster å gör brev å gör nya frimärken... har inte direkt brist på bi grejjer



Riktigt roligt komplement till gemenskapen faktiskt. Tack Tony för infon! :kiss

Ska fixa en postbox ASAP. Vi har ingen admin på servern :quiet Så du får gärna bli postmaster Tony  :thx
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #542 skrivet: 2013-03-01, 02:52:06 »
http://www.minecraftforum.net/topic/1548779-1476-ticks-per-second-v0411/

bra grejjer... för sånna som mig som orkar... lätt att testa om en maskin eller nått man gör sänker ticksen på servern... /tps

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #543 skrivet: 2013-03-01, 11:33:04 »
http://www.minecraftforum.net/topic/1548779-1476-ticks-per-second-v0411/

bra grejjer... för sånna som mig som orkar... lätt att testa om en maskin eller nått man gör sänker ticksen på servern... /tps


Ska titta på det ikväll när lammen tystnat :D
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Minecraft
« Svar #544 skrivet: 2013-03-02, 00:23:40 »
finns det nån såndär smidig karta på webben nu eller funkar det inte med mystcraft?

Utloggad HazMupp

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 224
  • brumbrumlastbil
SV: Minecraft
« Svar #545 skrivet: 2013-03-02, 01:21:19 »
När ska vi få se några bilder på era mästerverk? :-) Blir alltid så sugen på att köpa minecraft när jag läser i denna tråd.
Detta har faktiskt hänt i den riktiga världen. \0/

Soldiers : Captain! We are dying here! What are we gonna dooooo?!?!
HazMupp : Well I dont know about you guys, but Im gonna get the hell outta here and have me some pussy!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #546 skrivet: 2013-03-02, 08:40:41 »
finns det nån såndär smidig karta på webben nu eller funkar det inte med mystcraft?


Jag kan slänga in Dynmap igen om ni vill? Risken finns att det kan lagga till det lite.

När ska vi få se några bilder på era mästerverk? :-) Blir alltid så sugen på att köpa minecraft när jag läser i denna tråd.

Köp det och logga in på servern så ser du :D Fast kan lägga upp bilder inom kort om så önskas och om jag får fotograferingstillstånd av Gottfridsson och MooseMan ;)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Minecraft
« Svar #547 skrivet: 2013-03-02, 11:42:46 »
kör på  :thumb

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #548 skrivet: 2013-03-03, 12:09:30 »
Minecraft bra.. det vette fan just i detta nu är jag jääävligt sur... 3 veckor.. med fokus på thaumcraft varav 2 v på thaumic bees bortkastat..

gjort ett alveary med 5 frame lådor och 3 mutators. med chocolate frames dör bina fort och med 3 uran är det typ 95% chans att man får ut alla bi barn i nästa muterade ras. Gick FORT till aware/stark

 stoppat i 3-5 hundra uran. (typ 150 gånger har ja försökt mutera fram "vis" biet.

under den tiden har ja surfat om det rätt mycket eftersom det inte fungerar. Sökt med ljus å lykta efter en stark "pure node" kör 10 tester. flyttat alveary, 10 tester... gav upp nyss surfade och hittade... 1.3.0 thaumic bees som är i DW20 packet kan inte skapa "vis" biet. 1.4.1 som e nyast kan...

nu blir det minecraft paus minst 5 minuter.. kanske ett par veckor :-d

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #549 skrivet: 2013-03-03, 20:36:47 »
Ett kul sätt att börja med minecraft kan ju vara att första gången du startar det hoppa med oss när vi kör en hardcore map.... dör man en gång blir man bannad :-)

näe men hör av dig här när du e sugen så kan säkert nån av oss dumpa alla grejjer å "börja från början" tillsammans med dig så du kommer igång :-D

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #550 skrivet: 2013-03-03, 23:02:39 »
bråten, ja gjorde en tunnel från spawn till oss. bok grejjen har slutat funka, har har 2 bok grejjer i basen som inte heller funkar... hmm fan va korkad ja e.. såklart måste dom "intra linking" fixas bara... jaja nu ere en tunnel också... feel free att utsmycka hur som helst.. i brist på "pure" bin så gör ja annat random som tunnalr å annat :-D

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #551 skrivet: 2013-03-07, 14:26:50 »
dw20 5.2 ute nu, det man märker mest är att thaumicbees funkar och att xycraft ÄNTLIGEN är nått annat än bara konstiga block. (xycraft tankar och fabricator och "watersourceblock") dw20 gjorde en mod spot igårkv. på det som kom idag... KÄRLEK!!

update update update

fort fort fort :-D

hinner du inte så blir det hardcore på min server bara för att ha nått att göra medans man väntar. min cklient tänker ja uppdatera nu iaf.

puuussss

Utloggad GottfridssonTony

  • Husse
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 126
  • Pluttinutt
SV: Minecraft
« Svar #552 skrivet: 2013-03-07, 16:17:28 »
Hahahha testade lite single player med dw20 5.2.0 packet och eftersom det är minecraft 1.4.7 så slog jag till och matade in 147 som seed... den seeden sög ju brutalt... höll på att drunkna. börjar mitt i en ocean :-D

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #553 skrivet: 2013-03-08, 13:20:17 »
Skit ner dig Tony!  :pistols

Edit: Jaja, jag får väl komma över att du installerade Storebror för att leta rätt på mig för att sedan slå ihjäl mig i ryggen...  :pistols :rythm :oldie :poke :toot
« Senast ändrad: 2013-03-09, 01:10:22 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #554 skrivet: 2013-03-10, 13:05:18 »
SERVERN UPPDATERAD!(för några dagar sedan) - kompatibel med version 5.2.0 av Direwolf20 Pack. Uppdatera klienten genom att ändra version uppe till höger (droplistan) från "recommended" till "5.2.0". FTB-teamet får ju inte tummen ur!

OBS! Innan ni uppdaterar så måste ni kopiera ut Reisminimap från modkatalogen då Direwolf har supit bort den i denna version. När ni har uppdaterat (jag fick göra en force update) så är det bara att flytta tillbaka Reisminimap.

EXTRA EXTRA! Dynmap är installerat på servern. Registrera er ingame och lägg till kontot på webben. Dynmap kör standardport. Edit: jag har aktiverat "hideifsneaking", "hideifundercover". Så smyger man (default:shift) eller är inomhus/under jord så är man inte synlig på webbkartan. (chat syns bara i chatrutan) Önskar ni fler funktioner så säg till.
« Senast ändrad: 2013-03-10, 14:31:18 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

 

Senaste inlägg