Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hyffsad missär för Call of Duty - Black Ops för PC,  (läst 3664 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2209

  • Gäst
Hyffsad missär för Call of Duty - Black Ops för PC,
« skrivet: 2010-11-10, 20:26:59 »
Alla kommer väl ihåg att första tidens MP spel på BF:BC2 var ingen höjdare med buggar och underdimensionering, men det blev ju rätt bra till slut.

Har nu suttit och bläddrat forum och labbat cfg's ett tag och kan konstatera att massor av folk har stora problem med spelet med hackande och laggande. (ingen lösning för mig ännu)

Steams forum är välbesökt och skrivs en heldel i och Treyarchs ligger nere för "underhåll" :)

En bra tråd som sammanfattar läget,
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1575031

Och en till,
http://kotaku.com/5686079/black-ops-on-pc-suffering-from-mysterious-lag

Från steampowerd tråden,
Citera
My opinion about the 72000 players vs 1 million - the 72.000 were the lucky ones to have a connection at that time. There must be many many more players that can not connect, guess they are just playing SP. I have tried dozens of times to connect or get in a game. After 2 hours of trying I managed to play in maybe 5 servers of which 4 were lagging like hell. Finally I managed to get into 1 decent game of TDM and guess what - I really enjoyed it.

Citera
-The community manager for Black Ops, JD_2020 (here's his twitter) has given no response yet towards the PC problems. Of course, he will let you know that he hit the top 15 leaderboards for zombie mode on Twitter.

Så här långt inget spelande för mig, får se när dom fått till det. (drabbad)


-cb99

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Hyffsad missär för Call of Duty - Black Ops för PC,
« Svar #1 skrivet: 2010-11-10, 22:09:11 »
Jag hade problem igår kväll.
Lirade SP i morse utan problem, provat Multi nu. Har knappt märktav ngt lagg alls.
Dock har vissa stora problem med det fortfarande.

Utloggad Lawless

  • =[OG]=Medlem
  • Börjat gymnasiet
  • ***
  • Antal inlägg: 113
  • Death will always find you....
SV: Hyffsad missär för Call of Duty - Black Ops för PC,
« Svar #2 skrivet: 2010-11-11, 16:57:33 »
Jag har också sora prob med lagg.... men d senaste jag har hört om d e att d ett skript fel i spelet men att dom ska fixa d i dag... Har själv inte varit ute och selat idag än så man får se.... Men jag hoppas att de ska va fixat...  :thumb

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Hyffsad missär för Call of Duty - Black Ops för PC,
« Svar #3 skrivet: 2010-11-11, 19:01:58 »
Det som jag har upplev som ett problem är lagget men verkar vara minimalt om man är på en server där alla har lika ping. Så fort nån hundra plus kommer in så börjar det lagga ordentligt. Aldrig vart med om att det varit så känsligt. Spelade på en server där alla låg runt 150, knappt nått lagg alls.

Sen om man har skivan så kan man gå in på skivan och under resources/redist köra vcredist_x86 och sen välja reparera. När det e klart så kör man i directx mappen DXSETUP. När det är klart så startar man om datorn så verkar en del få bättre flyt i spelet. Hur man gör med nerladdad version vet jag inte.

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Hyffsad missär för Call of Duty - Black Ops för PC,
« Svar #4 skrivet: 2010-11-11, 21:18:32 »

Sen om man har skivan så kan man gå in på skivan och under resources/redist köra vcredist_x86 och sen välja reparera. När det e klart så kör man i directx mappen DXSETUP. När det är klart så startar man om datorn så verkar en del få bättre flyt i spelet.

Låter som en av dina konspirationsteorier...   :whisper
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

guest2209

  • Gäst
SV: Hyffsad missär för Call of Duty - Black Ops för PC,
« Svar #5 skrivet: 2010-11-12, 10:02:15 »
Ser lovande ut, hoppas dom får till det till helgen, tyvärr så är nog mitt problem "GPU hitching on certain graphics cards" som dom jobbar med, men jag håller tummarna för lite  :joystick :pistols till helgen.

---

PC Community Update (11/11/10)
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1578882

Hey PC gamers:

We are listening to you and we’ve been busy working on updates based on feedback from the community. We have already deployed a number of updates, and there will be many more to come. Stay tuned right here for all the latest info.

LIVE FIXES

    11/10

    * GameServers.com has bumped sv_maxrate to 25000 across all servers to reduce lag.
    * GameServers.com continues to improve official server distribution in various worldwide regions.

    11/11

    * Friends fix for join in progress and Friends tab in server browser.
    * Performance improvement for dual and quad core.
    * Improved connectivity with Black Ops Rcon tool.


IN PROGRESS

    * GPU hitching on certain graphics cards.
    * Incomplete server browser results.
    * Improvements to Quickmatch joins (results with better ping and reduced lag).
    * Zombies "The game session is no longer available" error.


---


-cb99


guest2209

  • Gäst
SV: Hyffsad missär för Call of Duty - Black Ops för PC,
« Svar #6 skrivet: 2010-11-12, 19:31:56 »
Fixade faktiskt mina problem, så nu går det att spela, stort smil  :)


-cb99

guest2209

  • Gäst
SV: Hyffsad missär för Call of Duty - Black Ops för PC,
« Svar #7 skrivet: 2010-11-13, 11:37:49 »
Riktigt kul ett  :thumb spel i min bok.

Lite trist igår då man levlade upp till 19 och gick in och skulle shoppa för sina surt förvärvade krediter och när man gick ut och skulle spela igen så hade man ramlat ned till 9 :(
Något fel som blivit galet antar jag, flera som fått liknade problem när man läser på steams forum.

Känns dock som väl "investerade" pengar, lite kul med de sista matcherna som man kan se i replay och även ladda upp i slot för andra att se.

Gillar även detta med att "tjäna" krediter bra ide, kul vändning på zombies, har inte spelat själv men kollat på grabben kul humor.

Har inte provat några "löne matcher" ännu, SP ska ha varit en av de bättre enligt grabben. (kör aldrig eller extremt sällan SP själv)


-cb99

 

Senaste inlägg