Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.  (läst 5819 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« skrivet: 2010-12-14, 18:25:33 »
Som det verkar så kan man inte ladda ner Vietnam expansionen om man inte har tagit ner BC2 från steam från början... Måste undersökas.

http://store.steampowered.com/app/47880/

Stor dock inget om det om man handlar från EA store.
« Senast ändrad: 2010-12-14, 18:29:45 by MooseMan »

guest136

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #1 skrivet: 2010-12-14, 22:52:59 »
Jag har köpt från EA via deras store eftersom jag köpt lösex av spelet en gång i tiden. Verkar som att jag skall få en mail om den på releasen och då kan ladda ner den (vilket borde bli imorgon eftersom man får 3-dagars försprång om man köper därifrån).
Hoppas kunna delta efter 21 imorgon om allt går vägen
Har man köpt spelet via steam tidigare gör man bäst i att handla expansionen den vägen.


/Clutch

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #2 skrivet: 2010-12-15, 17:17:27 »
Stog inget om det på sidan där jag köpte den!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest136

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #3 skrivet: 2010-12-15, 21:19:26 »
Mja, det verkar ha varit ett önsketänkande från min sida. Eftersom släppet verkar vara den 18:e och man skulle få tre dagars försprång så tänkte jag att det var idag som gällde. Får väl vänta tills på lördag då - Då jag inte hinner spela! Gaah! Nåväl, den som väntar ...

guest136

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #4 skrivet: 2010-12-15, 22:37:16 »
Följde just chatten med utvecklarna och den 18:e är pre-släppet på PC. Officiell släpp den 21:a.

Man kan köpa Vietnam expansionen från EA store oavsett vilket sätt man installerat spelet.

guest2209

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #5 skrivet: 2010-12-16, 00:13:49 »
 :cry  :cry  :cry
Neeeeejjjjj! inte EA store,
Köpte "eländet" på media.

EA har väl knappats förändrats till det bättre sedan jag skrev detta om dåvarande EA Link, eulan innehöll minst sagt en del som jag såg det häpnadsväckande ordalydelser. (några år sedan)

EA, läste du Eulan :-)
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/668769-ea-laste-du-eulan-ea-link/


-cb99

guest2209

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #6 skrivet: 2010-12-16, 08:59:02 »
Kollat lite nu på morgonen, om jag begriper detta rätt så ska det funka med nuffror om man har media versionen. (mitt fall, gillar fysikaliskt media)

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1650058
Citera

Purchasing BC2 Vietnam on Steam vs non-Steam
There seems to be some confusion regarding purchasing Vietnam. I hope this clears things up.

Any stores that "sell BC2 Vietnam", sell a 16-digit code. This code can be entered into the BC2 game client - any version of the game client. Entering this code unlocks Vietnam for that EA account. No additional download is necessary.


Here are some typical scenarios:

You have bought the base game on Steam, and Vietnam on Steam - this works. You will also see your purchase of Vietnam listed in your Steam client.

You have bought the base game on Steam, and Vietnam somewhere else - this works. The Vietnam expansion will not be visible in the Steam client, but you can access it in-game.

You have bought the base game somewhere else, and Vietnam somewhere else - this works.

You have bought the base game somewhere else, and Vietnam on Steam - this is not possible, because Steam will not sell Vietnam to someone who does not have the base game on Steam.
If you somehow did manage to make such a purchase anyway, please contact Steam support.

You have bought the base game on Steam, and someone has gifted you Vietnam on Steam - this works. You will also see Vietnam listed in your Steam client.

You have bought the base game somewhere else, and someone has gifted you Vietnam on Steam - I don't know yet what will happen in this case. Will update once I get that info.


The "Vietnam" menu in BC2 will say 'go buy the expansion' until Dec 18th. (It will still say so after you have bought the expansion.) After the 18th, the dialog will change to one where you are asked to enter your code.



-cb99

Edit in,
Hmm,
Undrar om 3 dagars försprång mot butik till högre kostnad hos EA kräver deras download manager eller om man bara får ett serienummer om man beställer där, någon som vet? (inte så sugen på deras download manger)

http://eastore.ea.com/store/eaemea/sv_SE/DisplayProductDetailsPage/productID.219316800


guest2209

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #7 skrivet: 2010-12-16, 09:59:08 »
Edit in,
Hmm,
Undrar om 3 dagars försprång mot butik till högre kostnad hos EA kräver deras download manager eller om man bara får ett serienummer om man beställer där, någon som vet? (inte så sugen på deras download manger)

http://eastore.ea.com/store/eaemea/sv_SE/DisplayProductDetailsPage/productID.219316800


Slutade just ett samtal med EA support i Sverige, och han trodde att man endast fick nuffror och "slapp" download managern.
Får väl testshoppa ett ex, eller om någon annan köper före berätta gärna vad ni fick och hur det funkade med aktiveringen.

-cb99

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #8 skrivet: 2010-12-16, 16:02:01 »
Edit in,
Hmm,
Undrar om 3 dagars försprång mot butik till högre kostnad hos EA kräver deras download manager eller om man bara får ett serienummer om man beställer där, någon som vet? (inte så sugen på deras download manger)

http://eastore.ea.com/store/eaemea/sv_SE/DisplayProductDetailsPage/productID.219316800


Slutade just ett samtal med EA support i Sverige, och han trodde att man endast fick nuffror och "slapp" download managern.
Får väl testshoppa ett ex, eller om någon annan köper före berätta gärna vad ni fick och hur det funkade med aktiveringen.

-cb99



Är det inte så att vi redan har laddat hem Vietnam?

För några dagar sedan släpptes ju nya kartor och buggfixar och den nedladdningen var på typ 2,5 GB, om jag kom ihåg rätt.

Så nu när vi slår in koden så öppnas resten av paketet vi laddade hem.
Bara en tanke.

/DrP
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

guest136

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #9 skrivet: 2010-12-16, 18:25:55 »
Precis min tanke, det var ju en rackarns stor uppdatering ju. På dagen kan man kanske tänka sig några skvättar till med fix så är det bara att tuta och köra!

guest2209

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #10 skrivet: 2010-12-17, 19:46:33 »
@Dr_Pepper, ClutchControl,
Jodå det är nog så, men jag undrar om EA "bjuder på" 3 dagar tidigt bara för att kanske tjäna lite?
Jag är nog alldeles för cynisk men jag undrar nog om det inte är för att få ut lite fler EA Downloader's knutet på något sätt för att få in nyckeln om dom levererar den, men som sagt cynisk är ordet sa Bull.

Men som sagt första som har en RL upplevelse av att shoppa det av EA posta det gärna, kommer nog att testa en själv så vi får se vem som hinner först med en RL rapport ;) (om det nu är med EA downloader som krav skänker jag gärna den nyckeln till någon OG'is, om det funkar att skänka)

Och nu har man en fungerande maskin igen, stoppade in pulvret igår och det funkade  :banana, får tjuvträna lite innan man "vågar sig in" på TS igen ;)

-cb99

guest136

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #11 skrivet: 2010-12-17, 22:15:16 »
Jag förmodar att de framförallt vill testa leveransen och driften på något mindre skala genom att ha ett "smyg"-släpp för att minimera risken för samma fadäs som vid BC2 släppet i mars i år. :microsoft

guest2209

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #12 skrivet: 2010-12-18, 14:56:30 »
Kan nu meddela att man får upplåsningskoden direkt i webbläsaren när man genomför köpet på EA store, dvs ingen EA Downloader  :supporter

Obs!
Läs detta innan ni shoppar något så att ni köper på rätt ställe,
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1650058

-cb99

Edit in,
Fick bara kvitto från Paypal och inget e-brev av EA. (ännu)
Så nyckeln står i Beställning slutförd bilden under Upplåsningskod, så skriv av den innan ni trycker bort sidan.
Finns säkert något sätt att klicka fram det sedan också får man anta, men som litet tips.

guest136

  • Gäst
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #13 skrivet: 2010-12-18, 16:06:08 »
Har varit och handlat julgranar och annat skoj och blev nu glatt överraskad när jag kollade mailen där min prodnyckel dykt upp. Har för mig släpp tiden var 12 pst vilket blir väl 20-21 här. Eller fungerar det redan? Vem vet? Inte jag iallafall för nu måste jag julstäda och mÅla /bygga om ungarnas rum. Syns därute ikväll däremot.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #14 skrivet: 2010-12-20, 12:50:46 »
Beställde vid Discshop och de släpper inte spelet förens den 21:a :cry
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Frankman

  • Old Wife
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 158
SV: Badcompany2:Vietnam kräver BC2 på steam.
« Svar #15 skrivet: 2010-12-20, 13:04:41 »
Beställde genom EA, fick koden direkt på mail då jag använde samma inloggning som i spelet när jag loggade in på EA shop.

Sen var det bara att ge sig ut och dö, skittrist  :)
Insikt före åsikt!

 

Senaste inlägg