Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Säkerhetsvarning  (läst 3772 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Säkerhetsvarning
« skrivet: 2011-02-15, 18:46:58 »
Jag håller på att bli komplett galen. Så fort jag surfar in på tex bankens hemsida, webshoppar eller något annat ställe som kör https så får jag en säkerhetsvarning i IE om jag vill visa bara bla bla bla... Och man får skiten VARJE gång man klickar på en länk inne på den sidan. Hur tusan gör man för att bli av med den skiten?? Informationen från Microsoft gav ju inte ett blaj. Någon som vet???

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Säkerhetsvarning
« Svar #1 skrivet: 2011-02-16, 09:30:17 »
* Lägg till siten i tillförlitliga platser
* installera ev. certifikat från siten


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1645

  • Gäst
SV: Säkerhetsvarning
« Svar #2 skrivet: 2011-02-16, 12:19:03 »
Antar att du hört denna förut: Testa en annan browser?

Vill dock påpeka att det inte alltid är helt fel. Har ett system jag arbetar i ibland som är skrivet för IE, man får varningar om man använder annat än IE för att besöka det och supporten skriker högt om man använder annat än IE för att vara i det.
Gissa i vilken browser det är snabbt, funktionellt och svarar som det ska? Firefox...

Sharepoint, Microsofts lilla skötebarn, så länge du inte behöver editera är det ingen som slår Chrome i att använda det systemet...

Så, som sagt, testa runt. Själv kör jag alla tre eftersom de fungerar bra till olika saker. IE är tillexempel väldigt bra till sådant som är kopplat till systemet, t.ex. remote desktop sessioner, brandväggshantering och liknande. Och klart, måste ha IE för att kunna editera Sharepoint utan att bli hysterisk på kuppen...

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Säkerhetsvarning
« Svar #3 skrivet: 2011-02-20, 17:15:03 »
* Lägg till siten i tillförlitliga platser
* installera ev. certifikat från siten

För varje site man råkar ut för detta på?? Men fy vad råddigt... Ja ja, Microsoft  :nono

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Säkerhetsvarning
« Svar #4 skrivet: 2011-02-20, 20:13:37 »
Kan du räkna upp ett par sajter där du får varningen så blir det enklare att ta reda på vad det beror på.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest698

  • Gäst
SV: Säkerhetsvarning
« Svar #5 skrivet: 2011-02-20, 21:42:12 »
Kan du räkna upp ett par sajter där du får varningen så blir det enklare att ta reda på vad det beror på.

Shadow har helt rätt. Eftersom du nämner säkerhetsvarningar och https så kan det ju faktiskt vara ett riktigt problem.
Normalt accepterar webbläsaren certifikatet så länge det är giltigt och korrekt. Om det t.ex. är utgånget brukar du normal få en varning där du kan acceptera att gå vidare ändå. Därefter brukar det vara lungt. Möjligt att IE kanske ger varning varje gång du kommer till sidan mellan sessioner (dvs om du stängt läsaren mellan besöken). Lite konstigt låter det ändå om du får problem med en massa siter samtidigt.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Säkerhetsvarning
« Svar #6 skrivet: 2011-02-20, 23:47:28 »
Det kan också vara så att det beror på att sajterna kör https (krypterat) och sen har någon fil som inkluderas (via http) och då brukar man också få en varning typ "denna säkra sida försöker köra osäkert innehåll". Det är klantigt av de som gjort sajten men tyvärr inte ovanligt.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Säkerhetsvarning
« Svar #7 skrivet: 2011-02-21, 09:12:08 »
På rak arm, Inet. Samma sak kommer upp när man klickar sig vidare hela tiden, inte bara när man tittar in på förstasidan. Men det är fler än så, kommer inte på dem nu bara. Ska väl göra en lista. Tror det var lika dant när jag loggade in på banken sist tex. Ska ta en screen så ni får se och läsa varningsrutan som kommer upp...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


guest698

  • Gäst
SV: Säkerhetsvarning
« Svar #8 skrivet: 2011-02-21, 17:43:41 »
En screen låter bra :)

 

Senaste inlägg