Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Trådlöst nätverk  (läst 1381 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Trådlöst nätverk
« skrivet: 2011-03-28, 17:57:36 »
Jahopp, så var det dags att bråka med trådlöst igen... Det jag har att jobba med är ett trådbundet nätverk med datorer på och access till internet. Det som jag ska försöka fixa är trådlös tillgång till internetaccessen, men ingen åtkomst till nätverket, dels i samma hus som nätverket, dels i ett hus som ligger 30 ifrån "huvudbyggnaden". Funderingen jag har är att sätta upp en gästzon. Det som jag funderar på dock är om man ska köra med en router, och på så sätt dels sätta upp en gästzon och dels köra DHCP med helt skilda IP-adresser från de adresser som används i det trådade nätverket. Eller ska man satsa på en accesspunkt? Kan man konfa den i så fall som en gästzon som håller eventuella användare borta från nätverket. Dessutom lär man väl behöve an riktad utomhusanten till det andra huset, eller? Och ska man satsa på en repeater i det huset eller kan den riktade antennen vara nog? Och kan man tjäna på att använda en extern inomhusantenn? Tänkte försöka gömma accesspunkten om det går...

Tror det var det hela i frågeställningen... :D

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


 

Senaste inlägg