Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Jakten på en bok  (läst 2325 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest129

  • Gäst
Jakten på en bok
« skrivet: 2011-04-20, 09:18:52 »
Boken jag letar efter har namnet "100000000 guinea pigs" av "Arthur Kallet", jakten har gått dåligt i diverse antikvariat i Stockholms området och jag börjar faktiskt misstänka att denna bok går helt enkelt inte att få tag på inom Sveriges gränser. Nu är det så att jag har hittat den på Amazon.com, men jag skulle helst vilja slippa att riskera att frakta en så sällsynt bok över pölen "atlanten". Samt att den kanske kommer bort på posten, fraktskador och så vidare. Nu undrar jag om ni känner till någon som kanske har denna bok i hyllan och vill sälja eller låna ut, eller vet att den finns i Sverige på något antikvariat. Varför söker jag denna bok undrar ni säkert, jag har precis avslutat flera verk med politiskt innehåll och denna bok är i allra högsta grad ett sådant verk. Då den påstår att den Amerikanska staten använder sina medborgare som försökskaniner i ett gigantiskt experiment, om det är sant eller inte är inte det jag är intresserad av. Det jag vill ta del av är den tidsepok samt det politiska klimat som rådde då detta verk skapades.  

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Jakten på en bok
« Svar #1 skrivet: 2011-04-28, 18:23:35 »
Du - det ÄR inga problem att få den skickad från Amazon...
du kan t.o.m välja De Lux leverans...så du kan säkra upp dig hur mycket du vill!


Sen finns det antikvariat på nätet, och dom är gryyyyymmmma på att få tag i ALLT du vill, och böckerna är precis som nya....helt sanslöst! (köp några utgåvor, First Editions från bl.a Canada)!


DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Jakten på en bok
« Svar #2 skrivet: 2011-04-28, 20:39:59 »
Borde inte vara några problem med frakt från Amerikat - har beställt en jäkla massa grejer därifrån på ebay osv. Allt har varit helt och kommit fram.

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!

guest129

  • Gäst
SV: Jakten på en bok
« Svar #4 skrivet: 2011-07-08, 08:04:21 »
Wow den finns i Sverige! Tusen tack!

 

Senaste inlägg