Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: (Survival) Hunter  (läst 2574 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
(Survival) Hunter
« skrivet: 2011-05-31, 01:56:19 »
Allmänt om Hunter och lite mer ingående om Survival (1/9/31)

Stats och Stat Prio:
En Hunters Hitcap ligger på 8% vilket motsvara 961 hit rating.

Om jag förstått rätt ang en Hunters Hast så är det en fråga om tycke och smak. Hur ofta står man still när man fightar, Solospelar eller kör man långa bossfighter?
Råden är att om man solospelar eller rör sig mycket kan man helt strunta i Haste och istället trycka in så mycket skada som möjligt per skott.
Men vill man ”maxa” sin haste så ligger haste cap på ”cast time – 1.”
Ex: Cobra shot har en cast time på 1.65s och global coldown för hunters är 1s. Så skall Cobrashot vara haste cappad, behövs 65% hast. –Vilket för övrigt verkar sjukt mycket.
Andra källor talar om en Soft Cap på 6% - det är en STOR skillnad på åsikter när man snackar stora gillen och spelare.

När det gäller stat prio under reforgin följde jag denna mall:
Hit (8%) > Critt > Haste > Mastery
Agility är självfallet det viktigaste för en Hunter, men det är inget som man i nuläget kan reforga så det tar jag inte med.

Så hur reforgar man då?
Till att börja med så kostar varje reforg samma pris du skulle fått om du sålde gearet till en vendor.
Man kan alltid ”nollställa” en reforgin, det är gratis, men du får inte igen guldet som betalades för att reforga från början.

Ex: Om din Hunter har gott om Hit- börja med att reforga ALLT gear som inte har crit på sig, till crit. Därefter så kan man välja att reforga till hast eller låta bli. Prova er fram för att få en bra balans mellan mastery och haste, beroende på hur ni vill nyttja Huntern. Men reforga inte till Mastery, det ger för lite i förhållande till vad man förlorar. Om Huntern ännu inte är Hit cappad, börja reforga saker med ex crit och mastery på sig. Reforga från mastery till hit.
Eller:
Mastery > Crit
Mastery > Hit
Haste > Hit
Hit > Crit
Haste > Crit
Mastery > Haste

Enchants:
Head: (+65 Ag +35 Haste) [Arcanum of the Ramkahen] -Ramkahen Revered
Shoulders: (+50 Ag +25 Mr) [Greater Inscription of Shattered Crystal] -Therazane Revered / Swiftsteel Inscription (Scribes only)
Cloak: (+22 Ag) [Scroll of Enchant Cloak - Major Agility]
Chest: (+20 Stat) [Enchant Chest - Peerless Stats]
Wrist: (+50 Ag) Enchant Bracer - Agility / (+130 Ag) Draconic Embossment - Agility (Leatherworkers only)
Gloves: (+20 Ag) [Scroll of Enchant Gloves - Major Agility]
Legs: (+75Ap +33 Crit) [Dragonscale Leg Armor]
Boots: (+ Movement Speed +25 Ag) / (+35 Ag) [Enchant Boots - Major Agility]
Two-Hand Weapon: (130 Ag) Enchant 2H Weapon - Mighty Agility
Ranged: [Gnomish X-Ray Scope] / [R19 Threatfinder]
(Please note that the three enchants here that use Wrath of the Lich King mats are actually not cheap alternatives to Cataclysm enchants. They are superior or at least on par with the Cataclysm alternatives.)

Gems:
Gemma alltid +40 Ag [Delicate Inferno Ruby] om inte bonusen ger dig 30-40 av annan nyttig stat. Ex. du gemar med en sten som ger +20 ag och +20 ”något annat du behöver” och tack vara den stenen får du en bonus på +20 ag.

Popularitet i fallande ordning bland några stenar för Hunters:
[Delicate Inferno Ruby] +40 Ag
[Agile Shadowspirit Diamond] +54 Ag 3% Crit
[Deadly Ember Topaz] +20 Ag +20 Crit
[Glinting Demonseye]+20 Ag +20 Hit
[Rigid Ocean Sapphire]+40 Hit
[Smooth Amberjewel]+40 Crit
[Smooth Cogwheel]+208 Crit

Addons:
Jag skulle även rekommendera en addon som talar om vad target har för Hp/mana %

Ex:
MobInfo2
ett Addon man lätt kan hitta i Curse Client.

Jag länkar med en bild med 4 delmoment jag tänkte berätta lite om:
1, Så ser ikonen ut (Hogger), jag valde att lägga den runt min minimapp. När man manövrerar runt de olika valen är det väldigt stelbent i sin utformning, vilket i detta fall är bra och lättfattligt. Inget av det jag visar nedan är original placeringar av addonets delar, de har jag själv placerat där jag tycker de passar.

2, Jag har targetat och lagt musen över en ”Cutpurse” -vilket resulterar i Delbild 3 och 4.

3, Som ni ser har jag nu över till vänster på den delbilden 100%, hade den mobben även haft mana/rage/energy hade även den fått en % sats till höger.
Man får själv välja i menyn vart de skall stå och hur de skall visas, storlek text osv.
Nöjer man sig här är detta ett väldigt lätt addon.

4, Det är nu addonet börjar ta plats både på skärmen och i minnet.
Som ni nu ser på denna Cutpurse så får jag info om lvl och klass, efter det börjar det intressanta. Iaf för mig. Det va på grund av detta som jag valde denna addon för så länge sedan. Den sparar antalet gånger jag lootat denna sorts mobb, i detta fall 7ggr. Och som ni ser så loggar den även vad jag har plockat upp från denna mobb och hur stor dropp chans det har.  (Jag gillar när ett addon tänker åt mig.)
Någon som inte visas här är att den även loggar ex spells de är emun emot eller om de är mobbs som flyr.

Rotation för Survival Hunter
Main rotation:[/b]
(HM >)Ss > Es > Cs x 3 (När ex BA eller KS blir klar, byt ut mot EN Cs)
Med en tajt rotation och med en Hast på 6% = Es has no gaps!
Så länge man matar på med Es eller Ms borde man inte behöva förnya sin Ss.
Bla traps kan utlösa LoL… - Tummen upp!

Under LoL när target är över 80%
Es > Cs > Es > Cs

Under LoL när target är under 80%
Es > Cs > Es > (As – Är en Focus fråga, den är väldigt ”dyr”, är inte Focus på över 70%, använd Cs istället)

Under LoL när target är under 20%  - Blanda ALDRIG Ks och As, de tar ut varandra
Es > Ks > Es > Cs
Alt.
Es > Cs > Es > Ks

Under LoL är det fritt fram att använda andra trevliga saker i din arsenal, ex om du har en katt framme kan du nyttja dennes ”call of the wild”.

Under AoE: Ex bossfight Cho-Gall = “Alla” range skall gå över och ta ned adds vid x-antal tillfällen under fighten. Strax innan addsen kommer, börja då slänga ut fällor på strategiska ställen och mata sedan enbart Cs för att återfå Focus. När adds sedan släpps lösa har man nu Focus till 3 snabba Ms och förhoppningsvis finns fler range närvarande som hjälp. Detta går i praktiken väldigt fort och väldigt lätt. Av egen erfarenhet kan jag ju säga att jag ALLTID blir övertagen när jag skall slänga av mina 3x Ms vilket resulterar i att jag förlorar både värdefull tid och Focus. Så nä, det är inte alls lätt.

LoL – Lock and load
Es – Explosive shot
Cs – Chimera shot
Ks – Kill shot
HM – Hunters mark
BA – Black arrow
As – Arcane shot
Ss – Serpent shot
Ms – Multi shot
AoE – Area of effect

Gear: Här är ett litet utbud av bra och relativt lätta och bra saker att skaffa till sin Hunter.
Head: Willow Mask 2’200Jp
Neck: Amulet of Dull Dreaming 1’250Jp
Hands: Lightning –Charged Gloves 1’650Jp
Chest: Lightning –Charged Tunic 2’200Jp
Legs: Lightning –Charged Legguards 2’200Jp
Feet: Moccasins of Verdurous Glooms 1650Jp/ Threds of Malorne -Guardian of Hyal, Exalted
Trinket: Fluid Death 1’650Jp
Ring: Hornet-Sting Band 1’250Jp

Källor:
http://elitistjerks.com/forums.php
http://www.love2playwow.com/class-guides/hunter
http://www.warcrafthuntersunion.com
http://www.femaledwarf.com/
Hunter-pet-listan nedan är från Phnissa, tack!

*Uppdaterade med ett addon 2011-06-02*
*Snyggat till och uppdaterat vissa saker som inte är aktuellt iom Firelands 2011-07-05*
« Senast ändrad: 2011-07-05, 05:09:25 by Brynja »
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Team Hunter!
« Svar #1 skrivet: 2011-05-31, 02:02:59 »
:camper
Vill bara tillägga, ja jag vet att detta är nästan 4 A4 sidor långt. Men tro mig, att läsa ElitistJerks är ännu tråkigare, nu har jag redan plockat ut det jag fattade som det viktigaste. 

Så skulle vilja tro att med detta som bas så har man en god grund att stå på när man söker ny information.
Och glöm för gudars skull inte att dela med er av era smultronställen om ni hittat bättre källor än redan nämda.  :thumb
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Team Hunter!
« Svar #2 skrivet: 2011-06-02, 13:48:47 »
Tänkte uppdatera min original post med att svara på min egen fråga ang ett addon jag hittade  :thumb
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Team Hunter!
« Svar #3 skrivet: 2011-06-08, 17:56:17 »
Sjukt bra guide Maria!

Keep up the good work!

Även din Lock guide gillar vi!  :supporter


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Team Hunter!
« Svar #4 skrivet: 2011-06-08, 18:07:42 »
Grymt av dig att fixa en så fin post.  :thumb


Någon bör ju dock göra en 4-5 timmar lång tecknad, överpedagogisk film till DD nu när han har börjat spela igen. Så han också får en chans att komma ikapp någorlunda.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Team Hunter!
« Svar #5 skrivet: 2011-06-08, 18:16:43 »
 :lolabove :lolabove


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Team Hunter!
« Svar #6 skrivet: 2011-06-08, 19:21:34 »
Grymt av dig att fixa en så fin post.  :thumb


Någon bör ju dock göra en 4-5 timmar lång tecknad, överpedagogisk film till DD nu när han har börjat spela igen. Så han också får en chans att komma ikapp någorlunda.

 :lolabove
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: (Survival) Hunter
« Svar #7 skrivet: 2011-07-05, 05:16:35 »
*Snyggat till och uppdaterat vissa saker som inte är aktuellt iom Firelands 2011-07-05*

Fortsätter annan dag, nu är jag ganska seg.

Men måste skryta lite nu. Gjorde en kläd-räd på måndag kvällen/natten och det slutade med ny köpta handskar, skor och chest. Lootat nya axlar, Wrists och Staff. Gemat, reforgat och enchantat både gammalt och nytt.  Vill väll iof inte säga något speciellt med detta förutom att jag är en nöjd mall-apa  :phone

Nu behöver jag bara 2.7 ton läder så att jag kan göra ännu häftigare saker till mig och andra i gillet =)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

 

Senaste inlägg