Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Arcane Mage by Norweigan Standards!  (läst 10143 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Arcane Mage by Norweigan Standards!
« Svar #15 skrivet: 2011-08-11, 12:47:48 »
Uppdaterat med lite info om Mage Ward.

Sen vill jag tillägga att Arcane inte alls är så enkelt som mäster Daddy försöker få det till att vara :D Vill man trycka ut de där extra dpsen så gäller det att plugga faser och stunder på varje encounter där man kan dra nytta utav minsta lilla CD och mana. Så poppa popcorn och glo på filmerna och plugga varje sekund av bossfighterna :thumb

Det är mitt största tips precis som Holoks säger! :supporter

Vet inte om ni förstod ironin men det var mest ett erkännande av mig och inte ett hugg mot dig Daddy, no hard feelings right? :thumb Arcane är, efter man har förstått hur speccen hänger ihop, rätt kul och avancerad faktiskt och inte, som de flesta troll på wowforumet försöker få det till, ett enda stort långt tryckande på AB knappen. Det är mer än så!

Får väl säga såhär ändå:

Jag rekommenderar starkt att köra Arcane!  :supporter
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Arcane Mage by Norweigan Standards!
« Svar #16 skrivet: 2011-08-16, 09:01:11 »
Arcane är, efter man har förstått hur speccen hänger ihop, rätt kul och avancerad faktiskt och inte, som de flesta troll på wowforumet försöker få det till, ett enda stort långt tryckande på AB knappen. Det är mer än så!

:eek

Va? Min erfarenhet av Arcane grundar sig enbart på min 64-mage, som bara har 2 knappar på actionbaren. :banana :oggubben

Självklart tar jag inte illa upp :) Roligt att du forskar vidare, tycker jag !  :thumb

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Arcane Mage by Norweigan Standards!
« Svar #17 skrivet: 2011-08-25, 10:00:19 »
Utökat med info om AoE.
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Arcane Mage by Norweigan Standards!
« Svar #18 skrivet: 2011-09-01, 09:57:09 »
Ändrade monster fel jag skrivt ang. gems. Man vill hellre ha mastery än crit så jag ändrade till rätt sten, alltså Artful ember Topaz. He he! Ctrl + C är inte alltid så bra som man kan tro  :cartman

Edit: Har också strukit alt. mana regen
« Senast ändrad: 2011-09-01, 10:14:36 by arkalos »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Arcane Mage by Norweigan Standards!
« Svar #19 skrivet: 2011-10-17, 11:06:59 »
Skrev liten rad om 4-sets T11 bonusen och vad man skall prioritera. Mer info om T12 4 sets bonusen kommer inom kort. Har inte haft så mycket tid att testa det ännu. :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Arcane Mage by Norweigan Standards!
« Svar #20 skrivet: 2011-10-17, 11:42:58 »
Mastery Vs Crit är det samma oavsett specc?
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Arcane Mage by Norweigan Standards!
« Svar #21 skrivet: 2011-10-17, 13:11:08 »
Mastery Vs Crit är det samma oavsett specc?

För en Arcane mage är mastery sjukt mycket bättre än crit då du under conservation fasen skall hålla dig så mycket nära 100% mana som möjligt och får då extra skada. Där behöver du också den stabila extra skadan som critten aldrig kan ge dig, den ger bara en sannolikt (lite) högre skada, dock inte garanterad.

Det är alltså beroende av hur vi kör våra faser. Dvs. burnfas och sparfas.

Kör man lvling utan att göra dungor använder man oftast bara burnfas och när man är klar med mobben dricker till full mana. Då vore crit bättre eftersom man inte behöver samma burst då man struntar i sparfasen som ger lägre dps än burnfas. Kör man dungor kan det vara bättre med mastery då man blir tvungen att köra faserna fullt ut.


Kör man fire däremot så är critten ditt allt. :) Här vill du inte alls ha mastery utan stackar crit så mycket du bara kan. Hasten däremot är likvärdig crit så undvik att reforga haste till crit.

Anledning till att man vill ha crit är pga. att den högsta skadan kan uppnås genom Pyroblast!. Ignite och Combustion drar båda bäst nytta av en Pyroblast! och Pyoblast! ensam gör mer skada om den proccar än om man har högre DoT skada genom sin mastery.


Frost tror jag att man skall köra både och faktiskt. Man brukar t.o.m. prata om en crit softcap någonstanns runt 40%. Lite osäker var cappen ligger bara.
Det beror på de debuffer man lägger på sina targets. Är allt rätt så har man i princip 100% crit chans. Då måste man alltså vara critcappad.

När man är critcappad tror jag att man vill ha haste och mastery på lika vilkor. Men jag inte 100% säker. Det enda jag är 100% säker på är att det finns en crit cap :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Arcane Mage by Norweigan Standards!
« Svar #22 skrivet: 2011-10-17, 16:05:16 »
 :bow Du har gjort mig lite klokare iaf  :thumb
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

 

Senaste inlägg