Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Android & Exchange  (läst 2000 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Android & Exchange
« skrivet: 2011-09-16, 10:15:58 »
Hur bra fungerar Android och Exchange? Jag tittar på att byta ut telefonin vi har idag på jobbet mot en mobil lösning. Kör privat med Android och trivs bra med det så jag vill helst köra med det på jobbmobilen också. Vi kör Exchange på jobbet och min fråga är hur bra funkar dessa två ihop? Ni som kör det, kör ni med det som finns inbyggt, eller finns det några appar man löser detta med?

Tacksam förs svar...  :help :supporter

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Android & Exchange
« Svar #1 skrivet: 2011-09-16, 10:50:51 »
Jag kör med den "inbyggda" klienten som fungerar alldeles utmärkt med/mot Exchange. Allt synkas som det ska - kontakter, kalender, mail osv.

HTC har en egen modifierad version som fungerar lika bra men de har tweakat sin litet så den funkar bra tillsammans med deras egen kalender. Den kalendern tycker jag är bättre än androids egna.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Android & Exchange
« Svar #2 skrivet: 2011-09-16, 12:53:59 »
 :thumb

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Android & Exchange
« Svar #3 skrivet: 2011-09-16, 13:27:25 »
Jag kör med den "inbyggda" klienten som fungerar alldeles utmärkt med/mot Exchange. Allt synkas som det ska - kontakter, kalender, mail osv.

HTC har en egen modifierad version som fungerar lika bra men de har tweakat sin litet så den funkar bra tillsammans med deras egen kalender. Den kalendern tycker jag är bättre än androids egna.

:stupid
Min arbetsgivare har 1000-tals androidtelefoner synkade via exchange. Det funkar klockrent.

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Android & Exchange
« Svar #4 skrivet: 2011-09-16, 20:54:27 »
Allt synkas som det ska - kontakter, kalender, mail osv.

Jodå det fungerar som alla här säger men jag undrar lite vad "osv" är i shadows fall?

Körde tidigare (tidigare android version) med Moxier-klient som fungerade bra och synkade allt utom uppgifter.
Sedan android 2.3 kör jag även den inbyggda och har i och med det även fått göra avkall på anteckningar (i Outlook alltså).

Så nu synkas bara mail, kontakter och kalender.

Får nog kolla efter någon annan app som gör att jag kan synka enkla noteringar som jag behöver göra ute på fältet och även uppdatera. Tips?
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Android & Exchange
« Svar #5 skrivet: 2011-09-16, 21:57:52 »
Hehe, sorry Pepper - jag borde skrivit punkt direkt istället för osv. Vi synkar litet andra grejer som inte har med Exchange/Outlook att göra också. Det gick litet fort.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Android & Exchange
« Svar #6 skrivet: 2011-09-16, 22:57:39 »
Testade att få igång det på min privata lur och det funkar bra. Blir nog bra det där sen när jag fått min jobblur...

Kommer dock nog sakna möjligheten att se de andras kalendrar "on the go"...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Android & Exchange
« Svar #7 skrivet: 2011-09-17, 00:01:30 »
Köp Touchdown till era Androidlurar så får ni en himla bra Exchangeklient. Ratade HTC's då den inte stödjer allt (saknar Uppgifter). Touchdown finns som 30 dagars demo och kostar inte många kronor, 132;- tror jag. Kört det ett år och värt varej spänn som jobbet pröjsade! ;)

https://market.android.com/details?id=com.nitrodesk.touchdownpro&feature=more_from_developer


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg