Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Manualer, FAQ och tips  (läst 5186 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest136

  • Gäst
Manualer, FAQ och tips
« skrivet: 2011-09-30, 09:01:10 »
Känner du till någon bra manual, FAQ eller tipsartikel som förklarar hur BF3 bäst spelas, tweakas eller fungerar så posta i denna tråd.
"Tillsammans kan vi göra BF3-världen lite otryggare för alla andra. "

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #1 skrivet: 2011-09-30, 11:05:42 »
Har inte hittat nån FAQ eller så. Men jag kan försöka vara en god kamrat och ge egna tips på hur man kan börja spela spelet.  Kanske kan hjälpa någon stridande man där ute :cartman


Ha tålamod

Försök att inte bli arg

Slå inte sönder ditt tangentbord så du tvingas plocka delar från det gamla du har i garderoben... :blush

Prova olika firemodes. Single Fire är oerhört effektivt och rekomenderas starkt i nästan alla lägen. (Jag tror default knappen för att ändra är V)

Ta det lugnt och försiktigt i början. Spring inte runt som en yr höna.

Håll dig till dina teammates, kanske t.o.m. bakom dom  :thumb.

När du tänker spawna på en squad member, spamma inte Deploy knappen utan försök se vart han är och i vilken situation han befinner sig i. Det är inte alltid vettigt att spawna på squaden.

Rör dig mer ut på flankerna och inte in mitt i kaoset. Men ta det försiktigt, mycket snipers och annat gillar att hålla flankerna. Men fördelen är att DU är mindre förvirrad och lär dig snabbare.

Välj en väg, en flank som DU tänker fokusera på att försvara eller anfalla. Var envis, stöter du på ett problem, försök att lösa det istället för att ge upp och spring en annan väg.

Tar du fram pistolen när du ska sprinta går det fortare. Kombinerar du detta med Sprint perken i customize menyn så går det undan

Du kommer dö massor i början. Men försök att hitta ditt sätt att överleva så länga som möjligt. Även om du inte dödar 20 pers per runda

När du låst upp ett par generella vapen, dvs sådana som alla klasser kan använda. T.ex. PP-2000 och UMP-45 kan du använda dom på Recon klassen istället för ett tråkigt sniper vapen. Det du får tillgång till då är en egen mobil spawnpoint som du kan placera ut. Detta gör att du kan korta ner springandet.

Man kan även testa att köra Sniper just för att kunna ta det lite lugnare, hålla sig mer i bakgrunden. Detta leder till att man får lite bättre översikt och perspektiv och kan börja förstå spelet bättre. Hur och vart folk rör sig etc. Dock är snipers något tabuu i OG kretsar. Gör på egen risk :)


 :cheers

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #2 skrivet: 2011-09-30, 11:27:37 »
 :goodposting

Jag gjorde precis tvärtom i början och dog i princip hela tiden. Nu försöker jag lira lite smartare och då går det bättre, men jag suger fortfarande men har inte räknat med nått annat. :cartman


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest2083

  • Gäst
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #3 skrivet: 2011-09-30, 11:36:47 »
Några fler tips från mig (gammal BF-räv)

*Spotta fiender. Det innebär alltså inte att du ska harkla dig, utan kommer från engelskans "Spot". Rent konkret så innebär det att siktar på en fiende som du ser och trycker på "Q". Då markeras denne så hela ditt lag ser honom som en liten orange triangel.

*Hold your fire! Skjut inte i onödan, vänta på bra skottfält/läge. Du avslöjar din position tydligt när du öppnar eld, både visuellt och audioellt.

*Jag använder sällan singel fire mode, jag glömmer allt som oftast att växla tillbaka, vilket innebär en säker död i nästa närstrid. Däremot skjuter jag korta skurar (2-3 patroner i taget) med nästan samma träffsäkerhet.

*Tac -Light. Irriterande, men ack så effektiv. Släck den direkt när du spawnat ( "T", och tänk på att den syns inte ute i ljuset. Tänd den först när fienden är framför dig, då uppnår du bäst bländning och avslöjar inte din position i onödan.

*Använd som sagt miljön. När du förflyttar dig så tänk som en soldat. Rör dig tätt längs väggar och murar och ryck fram växelvis mellan skydd.

*Hör du fiender inne i ett slutet utrymme så är det inte läge att vara Rambo. In med en granat i stället och kliv fram så fort den är kastad, den brukar orsaka panik när fienderna söker skydd från den. I det ögonblicket är dom sårbara...

guest136

  • Gäst
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #4 skrivet: 2011-09-30, 15:39:53 »
Om du undrar varför synfältet blir suddig när det viner mycket kulor i luften beror det på"supression". Det är detta bl.a. Man vill ha support till. Håll nere fienden med supression medans dina gubbar rör sig framåt eller flankar. Fungerar nog med alla vapen, men hög RoF och stort mag hjälper.

Fråga: Kan portabla spawns användas av bara en själv, squadden eller hela laget tom?

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #5 skrivet: 2011-09-30, 16:43:15 »
Fråga: Kan portabla spawns användas av bara en själv, squadden eller hela laget tom?

Den kan användas av alla i din squad. Den försvinner heller inte om du dör. Därför måste man komma ihåg att ta upp den om man vill flytta på den. Om inte fienden förstör den förstås.

guest4096

  • Gäst
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #6 skrivet: 2011-09-30, 16:54:41 »
Fråga: Kan portabla spawns användas av bara en själv, squadden eller hela laget tom?

Den kan användas av alla i din squad. Den försvinner heller inte om du dör. Därför måste man komma ihåg att ta upp den om man vill flytta på den. Om inte fienden förstör den förstås.

Aha, det är därför man kommer in på bra ställen ibland  :old

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #7 skrivet: 2011-09-30, 23:22:05 »
Ändra field of view (fov):

Dokument\Battlefield 3 Open Beta\settings

Öppna filen "PROF_SAVE_body" med ex. Notepad++ (länk), sök efter ordet "view".

Ändra värdet - standard är 70.0000 - till önskad fov, ex. 90.00000. Stäng filen, spara ändringar.

Klart!

Utloggad Rawn

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #8 skrivet: 2011-10-02, 11:11:06 »
Ändra field of view (fov):

Dokument\Battlefield 3 Open Beta\settings

Öppna filen "PROF_SAVE_body" med ex. Notepad++ (länk), sök efter ordet "view".

Ändra värdet - standard är 70.0000 - till önskad fov, ex. 90.00000. Stäng filen, spara ändringar.

Klart!

Stort +1 för det tipset!  :bow

Utloggad Magnesyl

  • =[OG]=Medlem
  • Första orden
  • *
  • Antal inlägg: 31
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #9 skrivet: 2011-10-02, 17:04:58 »
Jag såg den här Artikeln.
Kan vara bra om man ska köpa graffekex.


http://www.sweclockers.com/artikel/14532-grafikkort-i-battlefield-3-beta/4#pagehead
http://i26.tinypic.com/2yk1dw1.jpg
Magnesyl räddar liv – men kan ändå vara farligt. Ökad blödningstendens då man tar Magnesyl!

guest3454

  • Gäst
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #10 skrivet: 2011-10-02, 17:53:03 »
My favourite kit so far is Recon (shock horror) armed with the UMP-45 with the x3.4 scope.  I use the x3.4 scope instead of the x4 one as it says it is quicker to aim and that 0.6 doesn't seem to make that much difference at short to medium range.  The UMP-45 sucks at long range as the recoil is to severe.

I don't bother with any of the secondary weapon add ons like the flash suppressor since they all have bad side effects like lowering weapon accuracy or making it obvious to the enemy where you are such as with laser sights.

The main reason I play as sniper is because they have access to the Mobile Spawn Beacon which is an awesome piece of kit.  It sucks for actually putting it down as the game seems buggy in this area and a lot of the time it will not actually go down and the animation just loops.

What's the point of the squad spawn beacon?  If you are on the attacking team and you are after the two boxes inside the station then you can place a beacon right under the box locations.  Without this, if your entire squad is dead you have to respawn outside the tunnels and run all the way back which can get very frustrating.

I've found two good ways of using it.  If defending then charge up the middle of the map.  In the middle is a circular area with a statue in it, behind that, on the attackers side is a garden.  This is a great spot to place the beacon as it means you can spawn behind where the enemy usually forms their attack lines.  Not in the base but still a great kill zone.

The second usage works better when attacking but it can also work defending.  Instead of charging into battle, run straight for the water and swim as far out as possible.  This puts you out of most soldiers view.  Then swim around the entire lake so you end up on the shore behind the enemy.  There are several little hills here which make good beacon points.  This then means you and your squad can spawn behind the enemy.  This is great for many reasons.

Just be careful that you hide it well as a clever enemy can just camp near your beacon and kill your entire squad over and over as they spawn.  If I notice that happening I send a squad message via chat and hope they all see it!  :pistols

Another thing I assume is a bug is that in most cases the spawn beacon is really hard to destroy.  I've emptied two magazines at point blank range into an enemy beacon and it has not been destroyed.  Hopefully that works both ways.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #11 skrivet: 2011-10-02, 18:37:39 »
After trying all the classes and alot of diffrent weapons. I have found Reacon with UMP the absolut best. You get mobility and speed with the sprint perk. And a spawn point, perfect for public play.

And what you say about emptying 1-2 mag in enemy spawn beacon is not true. You are actualy trying to shoot down a friendly spawn beacon. They are undestructable by friendly fire. You can see them clearly on the minimap though.

guest3454

  • Gäst
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #12 skrivet: 2011-10-02, 18:56:17 »
doh!  :doh

guest2083

  • Gäst
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #13 skrivet: 2011-10-02, 23:04:22 »
Ja, UMP:en är bra, riktigt bra. Föredrar dock att spela assault, behöver gott om bamseplåster med mig för att klara mig  :thumb

Idag skådade jag ljuset, när jag låste upp AEK971. Vilket grymt vapen! På avstånd är burst-läget perfekt och i närstrid regerar den med sin höga eldhastighet. Med foregrip är den i det närmsta rekylfri imo. Enda nackdelen är att det bara är assault som kan använda den...

Rent generellt så gillar jag inte de optiska riktmedlena, tycker mest dom är störiga. Åtminstone på OP Metro där avstånden inte är så långa. Föredrar iron sights
 9 av 10 situationer.

guest3454

  • Gäst
SV: Manualer, FAQ och tips
« Svar #14 skrivet: 2011-10-03, 00:12:26 »
CTRL-ALT-S shows the white box in the top left that lets you see your FPS and some other info.

T - Turns your flashlight on and off so you're not such an easy target :pistols

V - Switches between automatic, semi-automatic and single shot with your rifle.  Not all rifles support this but you can tell by the number of dots in the lower right ammo display.  3 dots means it is full auto, 2 is semi and 1 is single shot.  Needless to say single shot is generally way better for long range targets.

Q - To spot enemies.  Also, when you are a squad leader you can aim at an M-Comm unit and press Q to make a defend/attack order.  This gives you and your squad extra points for following orders.

Alt-F4 - Enables god mode :thumb

 

Senaste inlägg