Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: TEST: 64-spelarsserver  (läst 2053 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
TEST: 64-spelarsserver
« skrivet: 2011-11-14, 16:34:24 »
Hej,
jag har skruvat upp #1 till 64 spelare idag.

Det är långt ifrån säkert att maskinen pallar det, men vi provar. Ni som hinner spela där ikväll kan väl känna hur den känns och kanske tom se hur många spelare den klarar av innan rubberbanding och lagg börjar uppstå. :)

Jag ser fram emot rapporter i den här tråden.

mvh
//shadow
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest136

  • Gäst
SV: TEST: 64-spelarsserver
« Svar #1 skrivet: 2011-11-14, 20:38:15 »
Kewlt! Skall försöka hinna prova!

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: TEST: 64-spelarsserver
« Svar #2 skrivet: 2011-11-14, 21:12:54 »
Funkar inte !!

Verkar som 40 är max. Sen börjar det lagga apa. Folk hoppade ut och då försvann lagget.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • Moderator
  • Phantom of the forum
  • *****
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: TEST: 64-spelarsserver
« Svar #3 skrivet: 2011-11-14, 23:29:13 »
Funkar def inte.....


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: TEST: 64-spelarsserver
« Svar #4 skrivet: 2011-11-14, 23:49:42 »
Ok! Det var litet tråkigt men inte helt oväntat.

Det gick ju en full 32:a samtidigt och kanske kan det gå bättre om vi kör bara en 64:a.  Men jag är rädd att proppen inte räcker till, det behövs enligt rekommendationerna senaste generationens 5650 eller 5660-proppar och det har vi inte. Å andra sidan så kör folk med betydligt sämre proppar 64:or och påstår att det funkar bra.

Mer minne ska in och då kan det hjälpa. Tyvärr så är leveranstiden på rätt serverminne inte helt kort nu när Thailand regnar bort.

Ett annat spår är att det (tvärt emot vad man kan tro) funkar bättre om servern får bara en kärna att leka med - annars hoppar den runt bland kärnorna och man tappar därför prestanda.

Vi måste testa litet mer någon kväll när jag kan vara med och se prestandan IRL.



(Men vi kanske inte behöver köra en 64:a heller)
« Senast ändrad: 2011-11-15, 00:31:27 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: TEST: 64-spelarsserver
« Svar #5 skrivet: 2011-11-15, 00:09:21 »
Ett annat spår är att de (tvärt emot vad man kan tro) funkar bättre om servern får bara en kärna att leka med - annars hoppar den runt bland kärnorna och man tappar därför prestanda.



:whisper Psst!

Kanonprogram för att kontrollera och spara inställningar för kärnor/prioriteringar/HT m.m.:

Process Lasso

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: TEST: 64-spelarsserver
« Svar #6 skrivet: 2011-11-15, 08:44:21 »
Vi kör också vår egen burk och har samma problem, trots att hårdvaran är bra nog. Med tre BF servrar och twå MW3 servrar ligger den på typ en tredjedel av kapaciteten eller något sånt, men kör man upp servern i 64 spelare (och då stryper vi de andra då vi fått max 100 slots i BF) så laggar det apa, så det måste vara något som EA/DICE behöver ordna mha patchar...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: TEST: 64-spelarsserver
« Svar #7 skrivet: 2011-11-15, 16:41:24 »
från ett annat forum:

Near "Unplayable" 64p Server Lag:

    *For server admins:

    -Highway Tehran is a really laggy map. Just about every 64p is having performance issues on this map. Cause is unknown. Best idea is to take the map OFF the rotation if possible.
    -This also applies to Caspian Border

http://sonsofvalour.forumotion.co.nz/t687-battlefield-3-tweaks-and-fixes

 

Senaste inlägg