Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Skyrim - assassin style  (läst 2961 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
Skyrim - assassin style
« skrivet: 2011-11-22, 14:25:47 »

Såg den här videon och blev inspirerad att köra en assassin/bow-character också!
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1285630-tips-on-how-an-assassin-should-be-played/

Går det att skaffa en X-box/Playstation-controller till en PC? Tycker inte att det funkar speciellt bra med quick-bar + mus. Funderar därför på att testa en konsol-kontroller, hela menysystemet känns ändå gjort för spelkonsol (och inte PC). Kanske blir det bättre flyt med den när jag ska testa assassin-style...
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Skyrim - assassin style
« Svar #1 skrivet: 2011-11-22, 16:00:46 »
Morrowind, Oblivion, Skyrim... Sneaky-bowmaster-conjurer-eldsplättare, det är mitt sätt att spela och det är så förbaskat roligt! Kan iofs känna att jag saknar att gå i närstrid för att få se alla schyssta animationer på nära håll och se lite fler finishing moves, men va fan! ;)

PS! Ni kommer väl ihåg att lägga favoriter på siffertangenterna? :)

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Skyrim - assassin style
« Svar #2 skrivet: 2011-11-22, 22:08:15 »
Jo, jag har olika vapen på 1-8 men det är helt omöjligt att nå längre än 4-5 utan att behöva titta vart man trycker. (I strid har man inte tid att glo på tangentbordet IMHO.)

Skit-interfacet klarar inte byta mellan magi och vapen, så jag får klicka upp favoriter varje gång. Tidigare kunde interfacet göra det, men något gör att den inte fattar att ena vapnet ska sitta i höger hand och andra i vänster.

Så till min fråga; någon som vet om man kan skaffa en konsol-controller till PC? Vad tror ni om att styra med en sådan istället för tangentbord och mus?

/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Skyrim - assassin style
« Svar #3 skrivet: 2011-11-23, 00:00:43 »
Jag har en sån här:
http://www.webhallen.com/hardvara/133290-microsoft-xbox_360_gamepad_for_pc


Den funkar utmärkt till Skyrim utan att man måste ladda extra drivrutiner, alla fall på XP. På Windows 7 borde det funka minst lika bra.

Att köra med mus eller pad är ju en smaksak. Och en vanesak. Jag kör en hel del spel på konsol så jag har i inga större problem med pad-styrning. Rent generellt är pad mera känsla men mindre kontroll, mus är tvärt om. Tycker jag i alla fall. Interfacet blir inte så mycket bättre med pad, men det känns naturligare.
« Senast ändrad: 2011-11-23, 00:04:40 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Skyrim - assassin style
« Svar #4 skrivet: 2011-11-23, 18:10:16 »
Jättetack Elunyx. :thumb

Jag ska prova, alltid ger det någonting. :)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg