Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: MU2 ännu en diablo3 kopia haha..  (läst 2646 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
MU2 ännu en diablo3 kopia haha..
« skrivet: 2011-12-08, 20:22:00 »
Okej om gör ett spel som är ett rpg visst fine, men de här spelet har tillverkarna kopierat rakt av haha.. Jag vet ännu inte om de här sant eller om de fake, se själva.

http://www.youtube.com/watch?v=hhxCV1-MwQg
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: MU2 ännu en diablo3 kopia haha..
« Svar #1 skrivet: 2011-12-08, 20:40:46 »
Jo det är nog ett riktigt spel. Det finns ett spel från samma tillverkare (Webzen) som heter "MU: Continent of Legend". MU2 ser ju hyffsat ut men det betyder självklart inte att det är ett bra spel överlag. Websen har inte någon historia av superspel bakom sig, men man vet aldrig.

Tycker att MU2 påminner mera om Linage Eternal än Diablo, alla fall grafiken. Det är bra att utvecklare får upp ögonen för denna typ av spel. Tycker faktiskt det är konstigt att inte flera gjort Diablo-liknande spel genom åren. Mera att välja på är alltit gött :)
« Senast ändrad: 2011-12-08, 20:47:05 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1645

  • Gäst
SV: MU2 ännu en diablo3 kopia haha..
« Svar #2 skrivet: 2011-12-08, 22:25:56 »
Webzen är ganska gigantiska i Asien om jag inte missminner mig, men har bara släppt några få F2P i väst.


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest1645

  • Gäst
SV: MU2 ännu en diablo3 kopia haha..
« Svar #3 skrivet: 2011-12-09, 10:39:11 »
Inte för jag tror någon skriker efter det, men här finns Massivelys artiklar om Webzen:
http://www.massively.joystiq.com/tag/webzen ;)

Tror det största de fått ut i väst är Archlord. Och jag är så tråkig, men jag anser att småflickor i string och nätstrumpor fungerar dåligt som ranger. Detta är en ranger lvl 7 "rustning":
http://www.youtube.com/watch?v=cywya1y7WSY

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: MU2 ännu en diablo3 kopia haha..
« Svar #4 skrivet: 2011-12-09, 12:01:47 »
Jo det är nog ett riktigt spel. Det finns ett spel från samma tillverkare (Webzen) som heter "MU: Continent of Legend". MU2 ser ju hyffsat ut men det betyder självklart inte att det är ett bra spel överlag. Websen har inte någon historia av superspel bakom sig, men man vet aldrig.

Tycker att MU2 påminner mera om Linage Eternal än Diablo, alla fall grafiken. Det är bra att utvecklare får upp ögonen för denna typ av spel. Tycker faktiskt det är konstigt att inte flera gjort Diablo-liknande spel genom åren. Mera att välja på är alltit gött :)

Instämmer, förut var lite emot det, men de skoj att de kommer mer konkurrenter, så blizzard får ta lägga på kol sin spelutveckling. Blizzard är riktigt duktiga på utveckla spel men de är ju så satans jävla långsamma.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg