Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: 560ti+ssd alt 570  (läst 1950 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
560ti+ssd alt 570
« skrivet: 2012-01-03, 20:04:22 »
Funderar på att införskaffa ny burk inom 2-3 månader och undrar vad man skulle "tjäna" mest på..

Kommer köra på en i5 2500k, 4x4gb ram som bas och sen vetetusan.. Datorn kommer startas om väldigt sällan så en ssd kommer ju bara hjälpa till när jag väl startar upp spel och laddar nya banor i bf3. Kommer även skaffa en 24" hd skärm så kommer inte lira i superupplösningar så kanske man inte behöver ett 570?

Nån som har några bra tips?  570 ger ju 10-30% prestanda ökning beroende på upplösning och så, men kanske man klarar sig på ett 560ti och sen får mervärde av en ssd iom laddtider och annat??

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 560ti+ssd alt 570
« Svar #1 skrivet: 2012-01-03, 20:58:44 »
570 + hdd/ssd hybrid! Hybridlösningarna tycker jag verkar enormt intressanta, oftast så kör man väl normalt endast ett visst antal program av all skit man har installerat, och att då cacha upp denna data på ssd delen av disken känns väldigt vettigt. SSD prestanda "nästan jämt", men utan utrymmesbegränsningen som en normal ssd lider av.

Värt att fundera på!

Alt. 570 och massor av ramminne, 32 gig ram eller vad ditt moderkort nu stödjer (kom bara ihåg att kör du Home Premium så klarar den versionen max 16 gig ram, så professional/ultimate krävs).

Varför så mycket ram? Egentligen av samma anledning som ovan, fast här skapar du en rejäl ramcache som cachar frekvent utnyttjade filer från hårddisken. Ett program för detta som du kan köra är fancycache från Romex Software (http://www.romexsoftware.com/en-us/fancy-cache/). Detta alternativ funkar kanon i ditt fall, då du sällan/aldrig kommer att stänga av datorn - kolla upp!

Windows i sig själv cachar ju naturligtvis även data, men jag är osäker på om operativet cachar riktigt så mycket så att det utnyttjar ens 12-16 gig fullt ut...

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: 560ti+ssd alt 570
« Svar #2 skrivet: 2012-01-04, 15:46:54 »
är det inte så att dom nya grafikkorten från AMD kommer dyka upp rätt snart... tror det kommer ett skapligt prisras i samma veva... kan vara nått att tänka på...

mitt nästa kort blir absolut ett AMD more bang for the buck.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: 560ti+ssd alt 570
« Svar #3 skrivet: 2012-01-18, 09:45:38 »
Jag kan inte rekommendera 560ti korten.

Vansinnigt mycket problem med drivrutiner som inte fungerar och sånt.
Jag börjar ångra att jag köpte ett sånt.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: 560ti+ssd alt 570
« Svar #4 skrivet: 2012-01-20, 10:25:05 »
Vill egentligen bara pointera det jag har skrivit förut: Att om man får ett Windows TDR meddelande om att "Grafikdrivrutinen har stoppats och startats om" beror det som oftast på något helt annat än just gfx kortet.

Det kan alltså starta för vilken modell eller vilken tillverkare som helst. Du kan söka "Windows TDR x", där x står för respektive grafikkortschip/tillverkare och du kommer att få en uppsjö träffar om olika fel och tusen olika möjliga lösningar. Jag tror snarare att det beror på chipset. För det är det genomgående för de flesta med fel att de kör Intels krets ICH10. Chipset P45 eller liknande.

Så Ceder var inte så rädd med vilket gfx du köper utan välj istället rätt MB. Det är mitt tips! :)
« Senast ändrad: 2012-01-20, 10:32:44 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: 560ti+ssd alt 570
« Svar #5 skrivet: 2012-01-20, 11:02:00 »
mmm blir nog ett msi z68 kort

 

Senaste inlägg