Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Elder Scrolls Online  (läst 9999 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
Elder Scrolls Online
« skrivet: 2012-05-03, 22:01:09 »
Världen behöver tydligen fler MMO(!?), och denna gång är det Elder Scrolls-världen som ska invaderas av skrikande spelare som vill ha en pil i knät. Tyvärr inte mycket info än så länge.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/05/03/june-cover-revealed-the-elder-scrolls-online.aspx
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #1 skrivet: 2012-05-03, 22:59:35 »
Motsvarar onlineliret de helt suveräna singleplayer-spelen inom denna genre så låter det verkligen intressant!

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #2 skrivet: 2012-05-04, 12:15:43 »
Mmm, håller med.

De skriver " as well as a peek at the player-driven PvP conflict that pits the three player factions against each other in open-world warfare over the province of Cyrodiil and the Emperor's throne itself"

DAOC hade tre fraktioner och det funkade IMHO superbra. De två fraktionerna som var svaga gick vanligen ihop mot den starkare. Sedan skiftade maktbalansen när någon av de svaga fick tag på might och/eller magic reliken.

Men oavsett PvP:n så känns Elder Scrolls-världen charmig, djup och "realistisk". Om de kan göra spelet lika snyggt som single player spelet så är det också ett stort plus.

« Senast ändrad: 2012-05-04, 12:18:59 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #3 skrivet: 2012-05-04, 18:51:28 »
Lite mera info:
http://www.joystiq.com/2012/05/04/first-elder-scrolls-online-details-unfurled/

Källan till artikeln:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=472749

Jag vet inte riktigt om dom har rätt filosofi... det verkar som om dom tittar en hel del på WoW. Istället för att göra något nytt stampar dom i gamla spår med third person perspective, hotbar, cooldowns, ingen real time combat o.s.v.. Dessutom har dom snott den där mekaniken från GW2 där t.ex en ranger kan skjuta genom eld för att få eld på sina pilar. Av någon anledning kommer det inte finnas drakar...

Men det finns alldeles för lite info än så länge, så vi får hoppas på mera info när juli-numret av Game Informer kommer.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #4 skrivet: 2012-05-04, 19:15:37 »
Bara jag får döda Thalmores!  :pistols

Gav mig på dom så ofta jag kunde i Skyrim. Bastards!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #5 skrivet: 2012-05-07, 09:36:00 »
Några kommentarer till vad ena länken skriver (med vetskap att allt inte är klart än).
Nedan är skrivet enligt formatet
- Info från länken.
Mina egna kommentarer under.

-Started development in 2007
Imponerande, då har de kanske kommit långt.

-The game is fully voice acted
Mjeh, jag vill ha ett spel, inte en film som jag tycker fler spel går mot.

-Visually it looks like other Hero Engine MMOs like SWTOR
-The general art style is kind of like RIFT or Everquest 2

Bleh till att grafiken är lik SWTOR, det är inte snyggt IMHO. Hoppas mer på grafik enligt RIFT och EQ2.

-Also, your soul has already been stolen by Molag Bal, which is the reason you can come back from death over and over again,
Bra att de bakar in en in-game förklaring till varför PC:n kan bli ressad flera gånger.

-The number of skills is equal to (paraphrase) "a light and heavy attack with your current weapon that take up the first two slots, a few more spells related to your class, and an ultimate in the last slot".
Låter lite futtigt, men kanske är bra ändå.

-They want the AI to be good, so instead of enemies in a dungeon sitting around and waiting to be pulled, you will be attacked by the entire room and they will try to react to how you are playing.
-There is also no aggro mechanic in the game, which is part of the reason stamina blocking and healing exist.


Bra, mer sådant.

-The game world is very large relative to Skyrim
-You can explore almost anything you can see
-You can't master every discipline

Gillar exploration och en stor värld. Bra om man kan/tvingas välja mellan olika skills.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #6 skrivet: 2012-05-23, 11:53:14 »
Är det ens i närheten av Singelliret i "playabillity" så är det bokning på stört när det beger sig   :cartman
Jag är trött på alla "no-skill aquired" MMO med enemy targeting,,"target,, press attack, repeat, dead, bored"
Uppfriskade att faktiskt få sikta sina spells och räkna in rörelse/avstånd i ekvationen, hoppas de behåller det i MMO varianten, kan bli intressanta bossfighter  :banana
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #7 skrivet: 2012-05-23, 17:07:28 »
-Visually it looks like other Hero Engine MMOs like SWTOR
-The general art style is kind of like RIFT or Everquest 2

Men BUUUÄH, va dåligt. Det ska naturligtvis vara grafik som singleplayerspelen :(

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #8 skrivet: 2012-05-23, 17:22:48 »
Håller med.

Älskar att springa omkring i en nordlig mijö under natthimmeln - med deras supersnygga grafik. Hämtade hem några moddar som uppdaterar grafiken ytterligare, så jag har ännu snyggare stjärnhimmel, träd mm.

Och Skyrims dungeons känns farliga och mystiska. Man smyger och sedan blir det stressigt om man blir upptäckt. Enormt stämningsfulla. :)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Satyx

  • Din boj i bukten
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 357
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #9 skrivet: 2012-08-06, 11:36:17 »
Detta låter väldigt bra på pappret men Elder Scrolls gör sig nog bäst som ett singleplayer lir och inte mmorpg. Kan ju dock bli positivt överraskad..
The Internet: where men are men, women are men, and children are FBI agents.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #10 skrivet: 2012-08-06, 17:34:50 »
Jag hade nöjt mig Skyrim coop 2-4 spelare. :)

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #11 skrivet: 2012-08-06, 18:07:43 »
Jag hade nöjt mig Skyrim coop 2-4 spelare. :)
:thumb
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Satyx

  • Din boj i bukten
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 357
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #12 skrivet: 2012-08-09, 12:32:07 »
Jag hade nöjt mig Skyrim coop 2-4 spelare. :)

What he said
The Internet: where men are men, women are men, and children are FBI agents.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #13 skrivet: 2013-02-11, 21:33:10 »
Ingen aggro-mekanik? Vafan menas med det? Det är väl klart att dom har en aggro-mekanik? Den må vara  /random 1-10 dynamisk som i GW eller /threat som i de flesta  andra spel, men jag förutsätter att det finns någon slags mekanik där bakom.

Bara det inte är något så löjligt som "närmast". Om det inte finns någon förutsägbar threat-mechanic, hoppas man ju på character collission (stavning?)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Elder Scrolls Online
« Svar #14 skrivet: 2013-02-12, 04:53:18 »
-They want the AI to be good, so instead of enemies in a dungeon sitting around and waiting to be pulled, you will be attacked by the entire room and they will try to react to how you are playing.
-There is also no aggro mechanic in the game, which is part of the reason stamina blocking and healing exist.

Låter tyvärr som gw2 och där är det ju inte så skoj att köra dungor direkt. Skjut en mob, spring som en idiot när hela rummet kommer springande mot dig, spring och hoppas på att endast 1-3 mobs är kvar, vänd om och hoppas du kan döda dom. Rinse, repeat.

Så länge jag kan spela tank och fattar hur aggron funkar är jag nöjd..

 

Senaste inlägg