Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett bra tips är att prova på "Elective Mode". Finns i Options -> Gameplay.Detta gör att du inte blir låst till att välja bland en viss kategori av spells till knapp 1 etc.T.ex. kan du som Barbarian, tack vare "Elective Mode", ha War Stomp bindat på 1:an och leap på 2:an. Dessa spells hör normalt sett till en och samma kategori.
Citat från: rav skrivet 2012-05-18, 20:11:52Ett bra tips är att prova på "Elective Mode". Finns i Options -> Gameplay.Detta gör att du inte blir låst till att välja bland en viss kategori av spells till knapp 1 etc.T.ex. kan du som Barbarian, tack vare "Elective Mode", ha War Stomp bindat på 1:an och leap på 2:an. Dessa spells hör normalt sett till en och samma kategori.Läs första posten i denna tråd!
Har funderat lite på stats och npc klasser... Hur vet jag vad ex en templar borde ha? Nu har han heling spells och gear med styrka och vitality... Har ni några tumregler för vad som är "bra"?
Citat från: Brynja skrivet 2012-05-21, 14:17:13Har funderat lite på stats och npc klasser... Hur vet jag vad ex en templar borde ha? Nu har han heling spells och gear med styrka och vitality... Har ni några tumregler för vad som är "bra"?Beror helt på vilken npc du valt och vad du själv spelar. Med min wd så har jag låtit templar fokusera helt på helning och någon stun. +dmg för honom känns bortkastat, det är inte den rollen han har och han gör ändå uselt med skada.Med någon annan kombination, både av din egen klass och en annan npc, så kanske du vill fokusera mer på skada, crowd control osv - plocka npc efter vad som passar bäst för din klass och plocka skills efter ditt spelsätt, det är ett så pass simpelt system i alla fall, och som sagt, vill man prova något annat så är det ju bara att byta ut skillsen.
...Edit: Herrejösses vad det skalar upp, fick över 7.000 dps på lvl 48.
Om vi säger så här då:50+10+20+20=100Inget svårt där, eller hur?Låt oss översätta detta till DPS i D3:DPS+DPS+DPS+DPS=total DPSInget svårt där heller, eller hur?Låt oss säga att vi spelar en barbar. En barbar får mera DPS ju mer STR han har på sig via prylar oavsett om det är på vapen eller på annan utrustning. Den sammanlagda skadan blir då summan av dels vapen DPS, dels STR på alla prylar.Vapen DPS(vapen)+STR+STR+STR=total DPSI exemplet används barbaren. Hade det varit t.ex en wizard så hade det varit INT som gett DPS, men principen är densamma.Fortfarande oklart?
Jag läser bara av damage värdet, nåt annat har jag inte brytt mig om att kolla på. Känns inte som att det behövs?
Citat från: DeadHead skrivet 2012-05-28, 07:20:49Jag läser bara av damage värdet, nåt annat har jag inte brytt mig om att kolla på. Känns inte som att det behövs?Håller med om du menar damage-värdet på vapnet.All sifferexercis kan förkortas till just det du skriver. SE TILL ATT HA ETT VAPEN MED SÅ HÖG DPS SOM MÖJLIGT. Det lönar sig.
50+10+20+20=100
Ni som kan prova vapnet (för ni har det i ryggsäcken) kan skita i hela diskussionen om vapendps och karaktärsdps.Men ni som köper ett vapen på AH har nytta av att förstå den (för då kan ni inte prova). Eftersom i vissa fall kan ett vapen med fel stats men med hög vapen-dps vara bättre än ett vapen med rätt stat.
För att stödja vapendps diskussionen lite kan jag meddela att min lvl 34 wizard just nu springer runt med en fetstor hammare som har str på sig. Eftersom den också har en socket med en stor röd gem i så har den dps runt 130 vilket gjorde att 1h vapnen jag hittade som låg runt 70-80 dps och var med int på levererade 2-300 mindre i dps
Citat från: Buz skrivet 2012-05-28, 13:47:29För att stödja vapendps diskussionen lite kan jag meddela att min lvl 34 wizard just nu springer runt med en fetstor hammare som har str på sig. Eftersom den också har en socket med en stor röd gem i så har den dps runt 130 vilket gjorde att 1h vapnen jag hittade som låg runt 70-80 dps och var med int på levererade 2-300 mindre i dps Kul att se att min ganska teoretiska diskussion har praktiska effekter i spel. Tack för feed-back, ett tag undrade jag om jag bara krånglade till det för folk.
Låglvlexempel (Barbar):Vapen 1: DPS 30, +20 StrVapen 2: DPS 36Total Str övrig utrustning: 200 (=+200% skada)TotalDPS 1: 30*3,2= 96 DPSTotalDPS 2: 36*3,0= 108 DPSKorrekt uppfattat?
(eftersom crittar bara ger +50% i skada)
Själv hoppas jag på att det ska bli enklare att jämföra prylar på AH med vad du redan har till din gubbe. Allt räknande kan dra dit pepparn växer!
... samtliga blå och gula föremål som jag gjort salvage på i normal o nightmare borde jag sålt till vendor istället. ...
Sen känns ju hela loot/item-systemet obalanserat. T.ex. verkar de flesta tidiga legendaries vara väldigt under powered.
Citat från: FeFFerOni skrivet 2012-05-29, 16:05:08Sen känns ju hela loot/item-systemet obalanserat. T.ex. verkar de flesta tidiga legendaries vara väldigt under powered.Håller inte med om Legendary. Om Legendary alltid är bäst då blir det bara mer fokus på att farma vissa bossar för att få just X-vapnet/prylen - och det är något som jag avskydde från WoW. IMHO så är det mycket roligare med random drops. Om Legendary alltid är bäst så kommer en viss långt spelad klass ofta se identiska ut, vilket för mig är svintrist. Mycket bättre om de är lite olika.
Jag har inte spelat särskilt mycket WoW, men menar du att man kan farma en viss boss för att för att öka chansen att få en viss typ av unikt item?
AH borde enligt mig vara ingame inte vara utanför spelet. De så omständigt att hålla på logga ut hela tiden för köpa items. Ta samma system som fanns i WoW så hade dem kunnat löst omgående.
Citat från: baldi skrivet 2012-05-30, 12:44:15 AH borde enligt mig vara ingame inte vara utanför spelet. De så omständigt att hålla på logga ut hela tiden för köpa items. Ta samma system som fanns i WoW så hade dem kunnat löst omgående. Vart hamnar grejerna man köper? Finns ju ingen gubbe att gå till, och om det hamnar i antingen lådan eller ryggan, vad händer om de är fulla? Och det känns som att det borde hamna i lådan då spelet inte vet vilken gubbe jag köpt det till... Och vad händer om jag vill ha det till en hardcore gubbe som inte delar låda med de andra gubbarna... Ojne-vojne vilka frågor jag kommer med....
Jag undrar om det går att ställa in voice-dialog så att den inte är beroende på hur din karaktär står i förhållande till den du pratar med. Nog för att "ljud-beroende-på-din-position-i-förhållande-till-den-du-pratar-med" kan vara coolt, men det är uselt implementerat i D3. Ofta så hör man dialogen enbart i vänster eller höger hörlur, med kraftigt försämrad ljudkvalitet som följd.Positionerbart ljud i all ära, men så som det är gjort i D3 så suger det.
Tips från han som klarade D3 HC Inferno före nerfshttp://www.youtube.com/watch?v=bdwQ5aXOStQ&feature=g-all-u
Citat från: Ikon skrivet 2012-06-25, 11:13:07Tips från han som klarade D3 HC Inferno före nerfshttp://www.youtube.com/watch?v=bdwQ5aXOStQ&feature=g-all-uDe helt galet duktiga spelare de finns , de är svårt förstå att dem har haft 1 liv igenom hela spelet plus alla svårighetsgrader och alla dessa Rare elits packs på inferno, de helt amazing... Jag skulle aldrig klara det!!