Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo III Tips  (läst 28521 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo III Tips
« Svar #15 skrivet: 2012-05-26, 17:34:48 »
Här kommer ett tips om hur man får riktigt bra dps medan man levlar.

Vid levling så bör man IMHO prioritera dps allra högst. Hitpoints är näst viktigast  och övrigt är bara nice-to-have. När man fått lite gear som boostar ens skada så är blir VAPNETS dps allt viktigare! Ju bättre gear du har (dvs hög %-uell bonus på "damage increase"), dessto viktigare blir vapnet.

Gå in på AH och sätt upp sök-filtret på "Rare" (gula vapen) och med alla tre nedan kriterier samtidigt:
1) Lvl-rutan ska sättas till X levels högre lvl än din karaktär (ju högre lvl dessto större span).  
2) Reduced lvl-requirement med X
3) Has sockets - där du alltid ska sätta in en så dyr Ruby som du har råd med. När du byter vapen senare så flyttar du bara med rubinen. EDIT: se post längre ned om STAT-juvel istället.

Sortera sedan sökresultatet efter fallande dps och kolla igenom vilka av vapnen med hög dps som även har rätt stat (dvs INT, DEX el STR) och/eller Vitality. Men fokusera på DPS:en, inte INT/DEX/STR.

Lvl 50-vapen kan ha reduced lvl-requiremnet med 8 lvls (om jag inte missminner mig). Det innebär att du på lvl 42 springer omkring med ett 50-vapen med superb dps.  :D

Det är inte så många som kommit på detta än, så priserna på dessa vapen är hyfsat modesta.

Jag tycker att 2-handed weapons är bäst eftersom man slipper köpa två vapen då. Ni vet väl att om man kör med två 1-handsvapen så ska de ha samma dps för att få ut maximalt bonus (som jag läst är runt 15%). I många fall springer folk runt med två så olika 1-hands vapen, att de får högre dps om de bara kör med ett av dem (dvs det bästa).


  
« Senast ändrad: 2012-05-27, 13:38:27 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Onavs

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 585
  • Att njuta av livets goda är att älska sig själv
SV: Diablo III Tips
« Svar #16 skrivet: 2012-05-26, 21:12:27 »
tack för tipset :D

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Diablo III Tips
« Svar #17 skrivet: 2012-05-26, 22:36:33 »
Min Wd är 30 nu och jag har tappat respekten för motstånd och eld... Är Wd så bra eller är det jag som är det?  :cartman
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo III Tips
« Svar #18 skrivet: 2012-05-27, 00:10:01 »
Jag tog slutbossen i Nightmare själv idag med min (då) clvl 51 witch doctor, så att det är inte direkt någon dålig figur :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest16

  • Gäst
SV: Diablo III Tips
« Svar #19 skrivet: 2012-05-27, 00:46:29 »
Jag har spelat min barbar (solo 95% av tiden) halvvägs genom nightmare nu och har i princip aldrig haft några problem alls. Väntar fortfarande på när det ska vända och börja bli svårare. För mig tror jag att detta till stor del beror på allt gear som jag köper på AH. Har nog bara en enda sak på mig som jag craftat eller hittat själv. Men jag tror också att det helt enkelt beror på att framförallt normal, men också nightmare, är väldigt enkelt.. Även om det är ganska kul att få kasta sig in i horder av monster och slakta allt på några sekunder så längtar jag lite till Hell nu...

Och tack vare Tiny's tips ovan så gör jag nu 2300+ i damage med min lvl 40 barbar :thumb

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Diablo III Tips
« Svar #20 skrivet: 2012-05-27, 10:15:13 »
Körde outposten när man ska rädda katapulterna då kom det mycket monster men de var hur lätta som helst, håller med när ska det bli svårt, lite utmaning.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo III Tips
« Svar #21 skrivet: 2012-05-27, 10:58:33 »

Min munk Pea gör 2.800 dps på lv 43 och jag håller med FeFFeroni att Nightmare är för lätt om man använder AH för att prylar. Orkar dock inte tokopta utrustningen nu när man levlar - bättre att levla än att spendera alltför mycket tid på AH.

Men det är skitrolig röjarkänsla. "Haiii! Quack! Splätt!" (The drunken duck style)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Diablo III Tips
« Svar #22 skrivet: 2012-05-27, 11:19:00 »
Jag använder inte AH och har slackat som fan när det gäller att bygga rustning, jag tar det bästa av vad jag hittar, så brukar byta ut något stort vid varje boss. Men bara 30 nu som sagt, kanske kommer bli "tvungen" å kolla AH och göra eget vid lvl 40+
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo III Tips
« Svar #23 skrivet: 2012-05-27, 13:43:06 »
Det kan vara roligare att köra som du gör Brynja.

Upptäckte just att en DEX-juvel i vapnet gav aningens mer damage än en Ruby för första gången. OBS detta gäller troligen om man har 2-handsvapen, inte för 1-handsvapen (där Rubyn generellt är bättre då vapnet är snabbare).

På lvl 46 kom jag upp i 5.079 dps. :) Till detta kommer Sweeping Wind som gör 15-45% vapenskada/sekund runt om kring en i 16 sekunder (om man lyckas chain-aggra inom 16 sekunder så förnyas den automatiskt) och är då ofta uppe i 45% pga man gjort 2 crittar. Och en eldspirit som springer bredvid och bankar 80% av vapenskada, +40%/s i 2 sekunder en kort AE i rät linje framför.

Edit: Herrejösses vad det skalar upp, fick över 7.000 dps på lvl 48.
« Senast ändrad: 2012-05-27, 14:53:53 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

guest16

  • Gäst
SV: Diablo III Tips
« Svar #24 skrivet: 2012-05-27, 18:07:03 »
...
Edit: Herrejösses vad det skalar upp, fick över 7.000 dps på lvl 48.

Kom upp i 3700 dps med ett enhandsvapen på min lvl 45 barbar nu   :pistols

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Diablo III Tips
« Svar #25 skrivet: 2012-05-27, 18:21:05 »
Startade en ny gubbe... hade ett svagt minne av att pengarna va kontobundna, men insåg nu att prylarna oxå är det.

Måste erkänna att jag fortfarande har svårt att förstå skillnaden på dps skada och int skada. För ett vapen med massa int kan ha mer dps. Men då skall jag skita i dps och satsa på int? Det är så jag har gjort iaf.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo III Tips
« Svar #26 skrivet: 2012-05-27, 18:48:16 »
DPS är DPS. Ett vapen med hög DPS ger hög DPS oavsett vilken klass som använder det.

Skulle man kunna lägga mera Int på ett vapen så gör figuren mera skada, och inte vapnet i sig, OM man spelar wizard eller witch doctor. Mera Int för dom andra klasserna ger bara mera resist, inte mera skada.

M.a.o så spelar man wizard eller WD så ska man ha ett (eller flera) vapen som gör hög DPS och ha mycket Int.
« Senast ändrad: 2012-05-27, 19:02:28 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Diablo III Tips
« Svar #27 skrivet: 2012-05-27, 19:49:01 »
hmm slutbossen på lvl 30 och nästan ingen vitality i gearet va ingen höjdare =P

Men men har farmat ihop lite vitality nu så 3 dubblade min hp så nu kanske det går.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo III Tips
« Svar #28 skrivet: 2012-05-27, 20:15:05 »
Antag att Munk-Pea har +800% bonus från DEX.
Och att hon har ett vapen som gör 100 dps (dvs det står 100 på vapnet)
Peas totala skada blir då (1+800%) x 100 = 900 dps

Exempel 1 - ökar DEX med 100
Peas totalbonus från DEX blir 800 + 100 = 900 %
Totalskadan med vapnet blir (1+900%) x 100 = 1.000 dps.

Exempel 2 = ökar vapendps med 100
Peas bonus från DEX är fortfarande +800 %.
Totalskada med vapnet blir då (1+800%) x 200 = 1.800 dps

Hoppas att ovan visar hur det funkar med totaldps. :)
« Senast ändrad: 2012-05-27, 20:17:52 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Diablo III Tips
« Svar #29 skrivet: 2012-05-27, 23:15:49 »
Jag fattar ju att ni dumifierar era svar till mig så gott ni kan men tror jag fått en släng av sifferdyslexi (har hört att den härjar nu under vår/sommaren) för jag fattar ingenting.

Spelade i grupp (om 3) nyss, jäklar vad roligt och jösses vad tufft motståndet va stundom. Jag va ju till och med tvungen att röra på mig...
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

 

Senaste inlägg