Klart är det iofs, det är "bara" CO-OP delen som saknas.
Lirade en stund igår och det var mycket som fick mig att dra på smilbanden.
det skulle ju komma uppdateringar och nytt kontent varje vecka sas det jue. Då känns det som att det finns mycket kvar att göra, som typ att ge alla personerna röster och inte bara vissa NPC och vissa meningar.
Detta är Minecraft-effekten.
Om man har ett koncept och man har en relativt färdig produkt så säljer man den billigt. På så vis får man möjlighet att fortsätta utveckla produkten och man kan visa investerare att det faktiskt går att få in pengar på den.
Samma sak med Kickstarter. Det är ett sätt att betala någon för något man tror på.
Sen, frekventa uppdateringar är ingen jättegrej. Många stora spel har det också, kanske inte alltid nytt material, men tweakningar, buggfixar, balanseringar. Om man har byggt spelet utifrån en modulär modell så kan man lätt gå in och justera eller ändra.
ArenaNet har byggt Guild Wars 2 efter detta, så att de kan gå in när som och ändra vad som sker i ett område, ta bort NPC'er och event, sätta in nya. Allt utan nertid för patchning.
Ja, blev lite GW2 där, men det är ett bra exempel på att även stora spel kan ha ett system som innebär frekventa förändringar.