Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Turf - Outdoor addiction  (läst 12825 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
Turf - Outdoor addiction
« skrivet: 2012-10-16, 09:41:02 »
Kallas i media för utomhusorientering och sysselsätter en del folk :)
Jag skulle vilja kalla det för zonkrigsföring IRL, typ BF3 fast flaggorna är "IRL".

Någon med Android som testar detta?

http://turfgame.com/
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #1 skrivet: 2012-10-16, 09:45:10 »
Har varit med men iom att jag bor i urskogen så finns det ju ingen större chans för en annan att delta..


Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #2 skrivet: 2012-10-16, 09:57:34 »
Har varit med men iom att jag bor i urskogen så finns det ju ingen större chans för en annan att delta..



Varför inte - du får skapa tre spots per vecka eller nåt sånt om jag inte fattat fel. Tyvärr finns det bara till Android än så länge.

Men det skapas en social aktivitet IRL - vilket jag tycker är positivt. En anledning att gå ut och springa, cykla till jobbet, till affären, ja överallt. Motiverat friskvårdsprogram? :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #3 skrivet: 2012-10-16, 12:37:41 »
Tack för tipset! Skall testa. Kanske en anledning att ge sig ut på cykel/blades/promenad oftare. Ganska aktiv scen i Kalmar känns det som. Återkommer med utlåtande.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #4 skrivet: 2012-10-16, 15:02:14 »
Ha! Rätt kul! Jag fick mig en oväntad (och ansträngande utan att det kändes så) cykeltur runt hela stan före jobbet. 2000 poäng och lite krig med en medspelare om att vara först att knipa platser. Skall testa ett tag till, men första intrycket är lovande. Hoppas nu bara att de inte släpper åbäket till Apple så att det fortsätter vara lite lugn och ro ;)
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #5 skrivet: 2012-10-31, 17:32:53 »
Har hunnit testa lite mer och jäklar så biten man blir. Långa, omotiverade, cykelturer står på schemat och jag har redan hunnit bli tagen av civilpolisen(!) i Kalmar :quiet
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #6 skrivet: 2012-11-15, 22:27:49 »
Jag behöver ett sätt få promenader och cykelturer roligare så jag provade turf idag på väg hem från jobbet. Tanken var att ta över två zoner och få en 4-5km promenad. Det vart sex övertagna zoner och över en mil. Det vart helt plötsligt roligt att promenera omvägar :)

Upptäckte dock att jag behöver skaffa ett externt batteri till telefonen då den drog mycket ström med aktiverad GPS. Detta och ett bättre val av kalsonger till nästa tur (fick stämma bekanstap med lumpartidens infanterield igen  :()  bör göra susen.

Ska kolla efter lite mer Location Based Games men Turf verkar här för att stanna   :thumb

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #7 skrivet: 2012-11-15, 22:36:28 »
Men...  :D
Nån har redan snott alla mina övertagna zoner....  Får gå hemifrån en timme tidigare imorgon och ta tillbaks mina turfs.

The war is on  :pistols

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #8 skrivet: 2012-11-16, 11:36:09 »
:thumb @ Kråkan!

Jag blev sjukt sur när någon tog över mina första nystulna zoner, men sedan kom jag på att ju fler zoner som tas över, desto snabbare får du mer poäng. Ett övertagande på 125 poäng är bättre än +3/h ;)

Jag håller med dig om att man planerar en kort liten sväng men sedan är det ju inte särskilt långt till nästa zon... och nästa... och nästa...

Jag rekommenderar cykel om dylik finns att tillgå. Snabbare och man hinner se mer av områden som man annars inte hade sett. Och batteriet går mycket riktigt åt som ölkorv på WCL. Skaffa ett till (149 spänn) eller ett större. Eller ta korta(re) fokuserade rundor på under 2 timmar.

Jag har iallafall skitskoj och rör lite mer på mig nu (24 mil på 4 veckor är mer än vanligt). Skall försöka ta lite zoner i Sörmland och Tjockhult över helgen. Första zonerna utanför hemlänet :bananas
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #9 skrivet: 2012-11-16, 12:02:40 »
Inte så skojig app när man bor ute på landet :(
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #10 skrivet: 2012-11-16, 13:13:07 »
Jag rekommenderar cykel om dylik finns att tillgå

Moped då?

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #11 skrivet: 2012-11-16, 19:53:16 »
Drog in detta så nu är det Turfwar i Mölndal :-P
Vad heter ni "ingame"
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Sv: Turf - Outdoor addiction
« Svar #12 skrivet: 2012-11-16, 21:39:10 »
Tro det eller ej, men jag heter "Loophole"!

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #13 skrivet: 2012-11-16, 23:00:30 »
ingame heter jag Redeby (nån hade snott Scarecrow...)

Du har helt rätt i det med att ta tillbaks tappad zon, ger mer poäng och gör det roligt att hämnas och ta tillbaks den igen  :)
Cykel är nog det ideala för Turf men iom att det nu är roligt att promenera så vet jag att jag har nåt som funkar året runt.

Jag har 1.5km hem från pendeltåget vilket idag vart 9km istället och 5 tagna zoner. Jag bor precis mittemot en park och har 30m till min närmaste zon (hehe). 10min efter jag tog den så vart den tagen av en "edeby" (samma person som snodde den igår av mig).
Lite komiskt att vi är två som bor väldigt nära samma zon och har nästan identiska användarnamn. Ska ta zonen imorgon och vänta vid förnstret med turf igång så får jag se vem min ärkefiende är  :)

Hmm, kanske ska sätta väckarklockan på 0300 och springa ut i parken och ta zonen, då kanske jag får ha den i ett par timmar  :sleep

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Turf - Outdoor addiction
« Svar #14 skrivet: 2012-11-20, 14:32:04 »
Jag stötte på edeby när jag turfade i helgen (när han tog tillbaks zonerna jag nyss snott av han). Det var en trevlig, äldre herre som spenderar många timmar varje dag med att spatsera omkring och ta och försvara zoner.

Nu har det hunnit bli säkert 6-7 mils promenerande och 50 tagna zoner. Stort tack för tipset om denna app  :thumb

Jag hittade en sig man kan lägga till för att få lite realtidsstatiski (se nedan).


Varför inte - du får skapa tre spots per vecka eller nåt sånt om jag inte fattat fel. Tyvärr finns det bara till Android än så länge.
Man kan inte skapa nya zoner själv då de vill ha kontroll över var zonerna hamnar. De vill undvika olämpliga ställen som t.ex privat mark, inhängnat område, parkeringar och dyligt samt att zonen helst ska täcka gångväg brevid gräsplätt för att spara gräset (och Turfs rykte).
Varje spelare får dock skicka in 3 förslag / månad på zoner och med lite tur lägger de till zonen. Sen kan man "lobba" för sitt förslag i deras forum så finns det klart större chans att den läggs till.
Iphone version är på G.

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

 

Senaste inlägg