Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Turn-baserade spel - tips?  (läst 18088 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Turn-baserade spel - tips?
« Svar #45 skrivet: 2015-06-10, 19:10:32 »
« Senast ändrad: 2015-06-10, 22:34:37 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Turn-baserade spel - tips?
« Svar #46 skrivet: 2015-06-29, 13:13:16 »
Någon som testat Darkest Dungeons? http://www.darkestdungeon.com/about-the-game/

Spelet startades m.h.a. Kickstarter, har fått bra kritik men är bara i Early Access.

Jag tycker inte om att karaktärerna får nackdelar från psykologisk stress i striderna. Jag gillar när karaktärerna blir bättre, inte sämre på vissa saker.
« Senast ändrad: 2015-06-30, 13:05:54 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Turn-baserade spel - tips?
« Svar #47 skrivet: 2015-08-09, 16:42:29 »
Om du gillar att smyga omkring och göra missions, ta en titt på Invisible, Inc.

Det är ett cyberpunkspel, tänk Neuromancer (Wiliam Gibson) fast utan våld. Kampanjerna är alltid olika eftersom kartorna är genererade olika för varje spel. Agenterna får Xp och man får välja vad man vill satsa på. Exempelvis Speed ger +1 move och Strenght gör att agenten kan bära ett till föremål. Det finns taktiskt djup och spelet är förlåtande på låg nivå. Efter en tid så kommer man till ett slut-mission, men så långt har jag inte kommit än.

https://www.kleientertainment.com/games/invisible-inc
http://store.steampowered.com/app/243970/
« Senast ändrad: 2015-08-09, 16:44:25 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Turn-baserade spel - tips?
« Svar #48 skrivet: 2016-02-06, 14:06:36 »
Första intrycket av XCOM 2 är fenomenalt bra!   :wave
https://xcom.com/

Dödligt även på Veteran Ironman :cartman antagligen på grund av det är mitt första försök och jag har inte läst på något alls. Ibland undrar jag "Vad fan är det som händer!" men det oväntade gör saker bara mer spännande. Bästa nyheterna IMHO är:
- Fem nya klasser som ändå påminner om de gamla fyra. En sjätte klass (troligen MECH) kommer till sommaren.
- Nya kartor med strategiska val varje gång. Det är bara tre missions som har fasta kartor, alla övriga randomiseras fram.
- Stealth-mode under de första rundorna SAMT tidspress i många missions gör att det snabbt blir action. Inget mer försiktigt krypande som tar ändlöst med tid.
- Stor customisering av soldaters utseende och man kan spara dem i en "soldier pool". Den är suverän IMHO pga döda favoritsoldater kan komma tillbaka i nästa spel. När soldater dör (som de gör i Ironman) så finns en tröst att de kan komma tillbaka nästa spel.  
- En byggnad som ger en liten chans att soldater får ytterligare en random-annan-klass-förmåga vid uppgång. Det gör att soldaterna blir olika och känns unika.
- Man kan bära medvetslösa soldater för att de (eller deras equipment om de dött) inte ska bli kvar.
- Man kan uppgradera vapen på olika sätt.

I senaste missionet så dog tre av fem soldater, framförallt pga att Pixie blev mindcontrollerad. Först körde hon svärdet den andra Ranger som blev svårt skadad. Nästa runda avslutade hon både Rangern och Specialisten (båda lvl 3) med sin granat :cry. Hata Sectiods!  :pistols

https://www.flickr.com/photos/111678215@N07/shares/88X0b6
(Bilderna är 1920x1080 så se till att förstora upp dem så du exempelvis ser Needles och Cobras tatueringar.)
« Senast ändrad: 2016-02-16, 12:41:52 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg