Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: SimCity  (läst 29485 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #60 skrivet: 2013-04-01, 10:40:22 »
Jag skrotar min andra stad. Inga problem.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #61 skrivet: 2013-04-01, 11:31:05 »
Jag fick precis 3 meteor nedslag i min stad. loosade ca 3 miljoner på tiden det tog att radera alla rasade och övergivna hus och få tillbaka strömförsörjningen.

Jag fick första nedslaget strax efter att jag hade hämtat kaffet och när jag fått igång allt igen så kom nästa och kort därefter så kom det tredje och sista, då orkade jag inte spela vidare... blev en klassisk "RAGEQUIT"
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #62 skrivet: 2013-04-01, 11:35:53 »
Jag skrotar min andra stad. Inga problem.

Problemet som uppstår när man skapat en stad och utvecklar den så stannar kunskapen kvar även om man raderar allt och överger den.
Samt att den som tar över den får de eventuellt kvarvarande pengarna och då kan dom vara slut och det går således inte att starta en ny stad.

Har man kommit lite längre i utvecklingen så blir det svårt att ta sig upp igen då man själv inte har kommit så långt i sin "ingame" utveckling och man kan inte gör det som man kan med en ny stad... Tråkigt...

Hoppas verkligen att dom gör det något åt det så att man kan spela "multiplayer" samt ta del av hela kartans spelare..
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: SimCity
« Svar #63 skrivet: 2013-04-01, 20:28:28 »
Jag råkade ut för samma sak, 3 disasters i snabb följd som gjorde min stad ospelbar. Men efter att ha sovit på saken tog jag tag i det och byggde om den från grunden så nu är den på gång igen. Vill någon ny spelare ta över någon tidigare stad och saknar pengar så kan jag hjälpa till med ett startbidrag.
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #64 skrivet: 2013-04-03, 19:06:25 »
Missa inte gratis erbjudandet om att få gratis elbilar till SimCity.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #65 skrivet: 2013-04-05, 10:32:47 »
Nu har jag byggt ett universitet. Om jag ska kunna forska fram bättre solceller till vår anti kol och olja vän Raft så kommer jag att behöva lite bidrag av pengar.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #66 skrivet: 2013-04-05, 23:57:55 »
 :thumb

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #67 skrivet: 2013-04-06, 08:15:30 »
Nu har jag byggt ett universitet. Om jag ska kunna forska fram bättre solceller till vår anti kol och olja vän Raft så kommer jag att behöva lite bidrag av pengar.

Jag skickar över 2 mille.

Edit fick inte för att min tidigare gåva inte har kommit fram ännu
« Senast ändrad: 2013-04-06, 08:19:52 by Letalis »
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: SimCity
« Svar #68 skrivet: 2013-04-06, 09:20:29 »
vilken karta är det som "gäller" just nu? ser att ni spelar på flera samtidigt, eller åtminstone har städer på flera.
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #69 skrivet: 2013-04-06, 09:28:52 »
Nice, tackar. då kan jag forska fram det mesta i universitetet.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #70 skrivet: 2013-04-10, 21:01:44 »
Nu måste jag skriva av mig. Riktigt skittrött på detta spel! Släpp ett spel som är färdigt eller har mindre saker att lösa men inte hela spelupplevelsen!! Senaste dagarna så så kan jag inte köra min stad då det hela tiden synkas tillbaka av någon anledning. För mig som småbarnsförälder så innebär det att får jag 45 min speltid en kväll så spenderar jag den med att göra samma sak jag gjorde kvällen innan!!  EA! :pistols

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #71 skrivet: 2013-04-11, 19:14:55 »
Samma sak hände mig idag och jag provar nu överge denna stad och starta en ny på og1. Vet att detta inte är bra men jag ser ingen annan lösning.

guest3469

  • Gäst
SV: SimCity
« Svar #72 skrivet: 2013-04-12, 08:21:59 »
EA vinner Golden Poo Award........för anda gången.



http://consumerist.com/tag/worst-company-in-america/

//Snow

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #73 skrivet: 2013-04-12, 10:31:25 »
Igår kväll så flöt allt på som det skulle i min nya stad, Kårsta. Idag när jag loggade in så såg jag att allt jag byggde senaste timmen igår inte var byggt. Inga felmeddelanden eller någonting. Efter ca 45 min spel nu på morgonen med kaffekoppen i högernäven så fick jag samma felmeddelande som tidigare att rollback behövdes. Detta var nu droppen för mig och jag ber er trogna SimCity spelare att skriva här på forumet när de har patchat upp spelet så det blir spelbart igen för trots att det är ett enormt kul spel så lägger jag nu av. Ospelbart för mig.

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: SimCity
« Svar #74 skrivet: 2013-04-12, 11:15:47 »
Igår kväll så flöt allt på som det skulle i min nya stad, Kårsta. Idag när jag loggade in så såg jag att allt jag byggde senaste timmen igår inte var byggt. Inga felmeddelanden eller någonting. Efter ca 45 min spel nu på morgonen med kaffekoppen i högernäven så fick jag samma felmeddelande som tidigare att rollback behövdes. Detta var nu droppen för mig och jag ber er trogna SimCity spelare att skriva här på forumet när de har patchat upp spelet så det blir spelbart igen för trots att det är ett enormt kul spel så lägger jag nu av. Ospelbart för mig.

Fasiken vad tråkigt, själv läsnade jag när jag har 10m och ingen utmaning längre. Bilarna kör som de vill, kollektivtrafiken är kass, borgmästarbetyget är totalt värdelöst. Jag nolltaxerar har inga brott inga bränder och alla fasiliteter och får 70-75% eller så har jag massa kriminalitet bara köer inga skolor, straffskatt, folk som dör och massa uteliggare och får över 85%. Hur funkar det??? nej så detta är årets flopp enligt mig, Ett simcity ska man kunna spela i flera år, inte bara en hypad månad.

 

Senaste inlägg