Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Gnomoria (för Minecraft fans)  (läst 1459 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
Gnomoria (för Minecraft fans)
« skrivet: 2013-03-09, 09:30:21 »
Kan inte hitta detta spel i en sökning på forumet, så jag skriver en rad,,finns det redan en massiv tråd jag missat, så bara ignore.

Gnomoria en mix mellan Minecraft och Black n White

Trillade över detta lilla spel som just nu är i Alfa fas, men förvånansvärt spelbart,i bättre skick än Minecraft som Alfa.
Folk hävdar att det är en clone på Dwarf Castle,,jag vet inte vad det är och skiter i vad det är en clone på...då det är kul,,förbannat kul och oehört lättspelat trots de många olika menyval som finns.

I korthet.. man startar med 6 gnomer som av en eller annan anledning lämnat hemmet för att återbygga gnomernas forna storhet, dessa kan inte styras direkt, utan bara genom att ge anvisningar för vad du vill ha gjort, sen tar de tag i saker efterhand, beroende på hur man sätter prioritet på byggen eller crafting.
Det finns en hel del olika yrken att tilldela gnomerna allt efter deras personliga egenskaper, och beroende på ens totala värde på kollonin/staden får man X-antal gnomer som flyttar in i början på varje ny sässong.
Vilket kan behövas då även värdet på kollonin attraherar Goblins, Zombies och annat elände som vill äta Gnomer,,så man får träna sin millitia att skydda staden/hålet i berget w/e.

Kan skriva flera A4 om detta spel..all good men det blir drygt,,så gillar du minecraft tror jag du gillar detta,, inte likadant spel på nått sätt, men själen och spelglädjen i denna alfa är minst lika stor som i MC.

Det finns en demo att ta hem där man kan provspela 6 ingame dagar, eller köpa alfan 20% off på Desura..

Have fun.

LÄNK --->> --Gnomoria at Desura--
« Senast ändrad: 2013-03-09, 11:52:52 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg