Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Battlefield 4  (läst 28352 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Battlefield 4
« Svar #105 skrivet: 2013-11-02, 08:51:58 »
Har haft stora probplem att logga in efter köp. Felmeddelande: Disconnected by EA online (1). Sett att det är ganska många som verkar ha just det fleet. Efter diverse olika felsökningar så hittade jag idag en sak som funkade. cmd.exe " netsh winsock reset catalog" Frågan är.. Vad gjorde jag och varför blev det så?

Troligen är detta som sker.
Citat från: Microsoft
En av komponenterna i Internetanslutningen på datorn är en inbyggd grupp instruktioner som kallas TCP/IP. TCP/IP kan ibland bli skadat. Om du inte kan ansluta till Internet och har testat alla andra metoder för att lösa problemet kan det bero på TCP/IP.

Eftersom TCP/IP är en kärnkomponent i Windows kan du inte ta bort den. Men du kan återställa TCP/IP till dess ursprungliga tillstånd med hjälp av NetShell-verktyget (netsh).

Exakt varför det skulle lösa problemet tror jag beror på att TCP/IP protokollet har blivit lite korrupt och inte klarar av att behandla förfrågan ordentligt. Och när du återstället protokollet så fungerar allt som det skall igen.

Med risk för feltolkning.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Battlefield 4
« Svar #106 skrivet: 2013-11-02, 17:22:15 »
Har haft stora probplem att logga in efter köp. Felmeddelande: Disconnected by EA online (1). Sett att det är ganska många som verkar ha just det fleet. Efter diverse olika felsökningar så hittade jag idag en sak som funkade. cmd.exe " netsh winsock reset catalog" Frågan är.. Vad gjorde jag och varför blev det så?

Hade samma problem med bf3 under västerlanda lanet. Vet inte varför. Problemet försvann när jag kom hem.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV:
« Svar #107 skrivet: 2013-11-02, 17:28:18 »
På lanet var det pga av att routern inte klarade av det

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Battlefield 4
« Svar #108 skrivet: 2013-11-02, 18:52:42 »
Tack! Älskar att folk i OG kan tala om vad jag gjorde. ;)

 

Senaste inlägg