Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: The Incredible Adventures of Van Helsing  (läst 3483 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
The Incredible Adventures of Van Helsing
« skrivet: 2013-05-20, 11:24:08 »
Jag kommer köpa! Eller ja, vad det nu blir för modell på spelet vet jag ärligt inte än då man kan köpa massa founders pack och skit innan :puke

Jag gillar dungeon crawler aka Diablo-ish spel och kommer lira detta. Fler som är sugna?

Den släpps nu onsdag :D

http://store.steampowered.com/app/215530/?snr=1_7_15__13


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: The Incredible Adventures of Van Helsing
« Svar #1 skrivet: 2013-05-22, 14:31:01 »
Jag kollade igenom youtube gameplays där han spelar i över 40 min och  av de jag sett så  verkar som dem här utvecklarna tittat lite för mycket på WoW området darkwood, de snart likt nämligen. Monsters ser spännande ut och dödsanimationer lika så. Dock verkar monsters density  väldigt liten och strider ser lite stela ut. Världen ser spännande ut dock lite förutbestämda platser för skatter och monster. Musiken verkar inte var så igenom tänkt som de borde vara, med intensivare till strid lugnare tempo till questande. Allt låter lite som intro till ett aracad spel.

Jag låter så negativ förlåt mig hehe men de lilla jag sett så känns inte som någon större utmanare till varken D2/3 / Path of exile, där man van med lite mer advence, men som sagt de här spelet fungerar säkert för en dag eller 2  :thumb

Bustacruz återkom gärna med recension vad du tyckte om spelet =), jag har säkert massor av fel   :cartman
« Senast ändrad: 2013-05-22, 14:37:17 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: The Incredible Adventures of Van Helsing
« Svar #2 skrivet: 2013-05-22, 15:47:24 »
Jag kollade igenom youtube gameplays där han spelar i över 40 min och  av de jag sett så  verkar som dem här utvecklarna tittat lite för mycket på WoW området darkwood, de snart likt nämligen. Monsters ser spännande ut och dödsanimationer lika så. Dock verkar monsters density  väldigt liten och strider ser lite stela ut. Världen ser spännande ut dock lite förutbestämda platser för skatter och monster. Musiken verkar inte var så igenom tänkt som de borde vara, med intensivare till strid lugnare tempo till questande. Allt låter lite som intro till ett aracad spel.

Jag låter så negativ förlåt mig hehe men de lilla jag sett så känns inte som någon större utmanare till varken D2/3 / Path of exile, där man van med lite mer advence, men som sagt de här spelet fungerar säkert för en dag eller 2  :thumb

Bustacruz återkom gärna med recension vad du tyckte om spelet =), jag har säkert massor av fel   :cartman

Hehe min gode vän Baldi...Ojoj så fel du har i ditt inlägg :D :kiss

Jag pre-ordered i måndags och lirade igenom betan och måste säga att jag ALDRIG njutit mer av denna hundring som spelet kosta att köpa!
Grafiken är härlig och okultisk på sitt charmiga sätt. Och absolut kommer det hordes av monster. Det kan jag intyga ;)

Förstår inte hur du inte kan gilla musiken. Jag gillade den skarpt! Väldigt annorlunda men härlig! Nästan så jag kan starta spelet vid Menyn och bara ha musiken i bakgrunden :D Kanske inte så extremt menmen haha!

Sen har dom en rätt så nice skill tree! Jag gillar att man custom sin klass rätt så mycket!
En annan detalj som jag gillar är den charmiga humorn van Helsing och hans ghost companion Katarina har! Dialogerna som dyker upp ibland fick mig att skratta :)
En tredje sak som jag gillade är att man hittar/får lite mystiska saker ibland. Man kan göra ett event och så droppar det ett gem. Du gör en quest där du hjälper the blacksmith men svärdet han gör misslyckas och du får valet att behålla den eller ge den till honom. Beroende på val, vilka event ute i världen du gör tillsammans med vilka saker du hittat, kan du hitta grymma legendariska vapen.
Jag lyckades tex dra ut Svärdet ur Stenen! True story :D Excalibur ftw!!
Sånt gillar jag! Bonusmaterial där dessa vapen upgradeas beroende på antal mobs du dödar eller dmg du gör!

Jag lirade betan, njöt rakt igenom. Lätt värt 100kr!

Till de mindre pussytiva sakerna!
Man kan tyvärr just nu enbart spela som Van Helsing. Man har iof sin companion Katarina där du kan specca henne (inget snusk menat) som melee, range eller support.
Att spela singel-player är som att spela spelet från punkt A -> B. När du klarat spelet så är det slut. Inga mobs spawnar och du kan inte utveckla din char vidare.
Därför blir Multiplayer det enda alternativet egentligen där allt kan respawna.

Oj..såg nyss min Wall of Text! Fakk it. Skriver inte mer för nu fick jag min Game Key så det blir att tanka ner spelet ikväll och lira lite!

Som sagt, 100kr, tre episoder som kommer med 6 mån mellanrum....Det är en pizza lixom  :supporter


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: The Incredible Adventures of Van Helsing
« Svar #3 skrivet: 2013-05-22, 17:36:12 »
Jaså får väl ta titta över senare då när klar med D2  :D :thumb :thumb..  De gäller testa spelet, jag minns såg trailer på WoW första gången och jag tänkte Nej fy fan de här kommer aldrig funka. Köpte spelet 2005 la ner 2010 hahaha...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: The Incredible Adventures of Van Helsing
« Svar #4 skrivet: 2013-05-22, 18:05:48 »
Jag har kört lite på en beta jag hittade nånstans...
Trevligt spel. Men som sagt att bara kunna spela VH är sunkigt. Funderar på att tjacka det men jag vill att det ska dyka upp recensioner på Metacritic innan jag slår till.
http://www.metacritic.com/game/pc/the-incredible-adventures-of-van-helsing

Sen vet jag inte om jag gillar uppstyckade spel. En del kostar 15€, men alla delar går då på ungefär 45€, vilket är normalpris för standartitlar.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: The Incredible Adventures of Van Helsing
« Svar #5 skrivet: 2013-05-26, 10:06:34 »
Köpt :)

Tyvärr verkar det fortfarande vara problem med att figurer försvinner(!) efter man använt dom i multiplayer, speciellt om man använder en sp-gubbe i mp.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: The Incredible Adventures of Van Helsing
« Svar #6 skrivet: 2013-06-04, 07:59:33 »
Köpt :)

Tyvärr verkar det fortfarande vara problem med att figurer försvinner(!) efter man använt dom i multiplayer, speciellt om man använder en sp-gubbe i mp.

Nu har dom(verkar det som iaf) löst problemet med save gubbarna. Tydligen var det Steams iCloud som strulade. Jag väntade ut det och började spela när det va löst. Och jag är ledsen att spelet är slut! För den va riktigt bra!
Och nu har dom även lagt till Scenarios i spelet. Man spelar spelet upp till level 30. Upplever hela storyn. Sedan om man vill farma/grinda gear så gör man det i senarios där mobsen är level 31-32 så det blir lite utmaning!

Gief next episode :clap


BattleTag: Bascha#2493

 

Senaste inlägg