Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97538 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
Varför heter du så ?
« skrivet: 2004-06-17, 16:54:36 »
Varför har du valt det Nick du har? Själv så var jag som liten parvel väldigt intresserad av vilda västern och alla hjältarna, Doc Holliday, Pat Garett, Billy the kid och så vidare. Alla var de gunslingers och red in i solnedgången - lätt doftande whiskey och på väg mot ett nytt äventyr... :pistols

Så kom igen, varför har du det Nick du har?

guest7

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #1 skrivet: 2004-06-17, 17:01:01 »
Mjaha, varför Real Shaft, jag säger bara fråga brudarna Gunsan :tits

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Varför heter du så ?
« Svar #2 skrivet: 2004-06-17, 17:33:57 »
Ceder....sunkigt svar men det är vad alla har förkortat mitt efternamn till.... Cederhammar - Ceder

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Varför heter du så ?
« Svar #3 skrivet: 2004-06-17, 17:43:27 »
När jag en gång i tiden skulle regga mig på Strike Force forumet så tog fantasin slut och jag råkade ha en platta med Hellacopters liggande jämte datorn och då blev det Hellacopter... :)

Innan det så körde jag alltid med Sgt HardOn men det var upptaget på Strike Force forumet... :headbang
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Varför heter du så ?
« Svar #4 skrivet: 2004-06-17, 17:53:33 »
Redbeard-Rödskägg
gammalt smeknamn från den tid när jag odlade skägg för att komma in på krogen.
Både skägg och smeknamn hängde med i rätt många år, tog det mest för att det sällan är upptaget som användarnamn och lätt för mig att komma ihåg.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest129

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #5 skrivet: 2004-06-17, 18:19:40 »
Historien bakom mitt smeknamn är nästan detsamma som RedBeard, för att det sällan är upptaget. Jag har också hetat wEb, nETBEINg samt flera andra historien bakom dom andra smeknamnen har jag glömt, då dom är nästan 15 - 20 år gamla. Mitt första handle är wEb och det tog jag som fjortis - tyckte nog att det var häftigt då ;)

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Varför heter du så ?
« Svar #6 skrivet: 2004-06-17, 18:27:03 »
Fick för mig att starta ett företag för några år sedan och satt och letade efter ett bra företagsnamn, bland annat i latinska ordböcker. Snubblade då över Cruentus, vilket betyder blodtörstig. Vecka senare åkte jag på ett LAN i den Vallentunska obyggden. Resten är som de säger historia.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Varför heter du så ?
« Svar #7 skrivet: 2004-06-17, 19:55:52 »
När jag och polarna var små och fiskade i "vår" sjö så fick jag alltid upp braxar medans de andra fick häftiga abborrar och gäddor!???? :cry
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Varför heter du så ?
« Svar #8 skrivet: 2004-06-17, 20:37:17 »
För väldigt länge sedan, på BBS tiden tror jag det var, skaffade jag nicket Enos Pork.
Har alltid varit förtjust i serien Ernie men då Ernie var upptaget och Sid Fernwilter var för krångligt fick det bli Enos.

Enos Pork har visat sig vara ett bra nick eftersom det aldrig är någon annan som har det. Troligtvis för att det är så korkat :)

Har ibland funderat på att byta kön så att jag kan ha nicket ModestyB. Men eftersom hormonpillren lär ge en kraftiga humörsvängningar och Modesty troligtvis är ganska vanligt förekommande, har jag skippat den tanken.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest20

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #9 skrivet: 2004-06-17, 20:49:30 »
när vi satt övertid på skolan (96/97) med hårt skolarbete (duke nukem & quake) så varierade jag mina nick mellan stalin, lenin, trotskij, chrustjev samt olika varianter på satan och death

fastnade för chrustjev å har använt mig av det sen dess

Striker

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #10 skrivet: 2004-06-17, 20:55:20 »
Passade mina svepande BOMBMATTOR med B17..    STRIKE  :thumb

guest42

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #11 skrivet: 2004-06-17, 21:09:40 »
Under mina år som gitarist i diverse punkband då det under turneér kund bli rätt tufft med  :drink  och väldigt lite sova så tyckte kompisarna jag hadde så stora påsar under ögonen så mitt namn blev Bags.
Det har suttit kvar både namnet och påsarna :)
påsarna har inte blivit minder sen jag fick tvillingar

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Varför heter du så ?
« Svar #12 skrivet: 2004-06-17, 21:13:37 »
Namnet på min första (och enda) karaktär i den gamla mudden Nuclear War som drevs från högskolan Gävle-Sandviken. Det fullständiga namnet då var Loophole Poohball. Det är tufft med dubbla vokaler.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #13 skrivet: 2004-06-17, 21:25:44 »
Kul tråd det här. :thumb
Jag minns inte, men har väl ett solklart samband med min levnadsguru Cartman. Kan man vara elakare, mer egocentrerad och mer världsfrånvänd?
Fast samband finns även med Gocart, då mitt racingintresse alltid funnits.
Dessutom klingade Der_Kartmann som ett hårt, tufft tyskt namn när jag spelade illa på servrarna efter att ha fått lite för mycket Whiskey innanför västen.

På C64-tiden kallade jag mig RUUB. Det kommer från att jag tyckte Olle var ett skojigt namn när jag var liten, och när man tryckte in det på en gammal Speak-n-spell så blev det Ruub i det hemliga språket. :fu

By the way...
För den som undrar varför emoticonen : cartman blir :cartman, så kan jag förklara det genom att jag alltid var nojjig på de första 20 LANen. Så MCSE och de andra Pirajjorna fixade min egen emoticon.
Cartman's corner på forumet var nog Fawltys idé för att jag inte skulle spamma sönder resten av forumet. :hm

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Varför heter du så ?
« Svar #14 skrivet: 2004-06-17, 22:11:38 »
Snodde nicket från C64-spelet med samma namn. Ursprungligen använde jag det som namn på en karaktär i ett superhjälte-rollspel jag och mina kompisar lirade i högstadiet...
Sen blev det mitt första nick i "demogruppen" jag var med i och senare på nätet. Har alltid hållit fast vid det. Det används bara såvitt jag vet av en person till, och det är en tjej som bor på Long Island. Hon verkar trevlig. ;-)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg