Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist  (läst 9751 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« skrivet: 2013-08-22, 22:57:35 »
Måste säga att jag är grymt överraskad hur kul och snyggt TCSCB är.

Framför allt så gillar jag Coop banorna extremt.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #1 skrivet: 2013-08-23, 22:21:32 »
Jag tycker spelet är ok och det är lugnt värt dom 300:- jag betalade (rabatt på Webhallen).

Just nu så här i början på spelet är det dock lite blandade reaktioner. Hade jag inte spelat dom gamla spelen så hade jag nog tyckt bättre om denna. Blacklist nästan tvingar spelaren att ta död på fiender. Javisst, man måste inte, men det brukar oftast bli enklare om man gör det. Att spela genom en bana non-lethal ökar svårighetsgraden ganska markant. Detta i kombination med att det är väldigt glest med sparpunkter gör att jag spelar om banor flera gånger efter varandra. Har man dock tålamod att få till allt perfekt så är Blacklist en av dom bättre SC-spelen.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #2 skrivet: 2013-08-23, 23:31:51 »
Har du testat att göra Coop?
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #3 skrivet: 2013-08-24, 02:23:55 »
Nope, men jag antar att det blir roligare då, som det är med dom flesta spel :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #4 skrivet: 2013-08-24, 08:30:38 »
Vi får spela några rundor ikväll eller så.
Jag har spelat några rundor med annat löst folk men dom har inte haft mick vilket för att man tappar mycket av det taktiska.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #5 skrivet: 2013-08-24, 09:42:33 »
Absolut! Jag har samma nick på Uplay som här. Ska försöka logga in ikväll. Och jag har TS/mic.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #6 skrivet: 2013-08-25, 09:54:37 »
Sorry Letalis, min dator med TS startarde om av sig själv i natt. Jag vart frustrerad och det var delvis därför jag missade den ganska lätta sista biten. Men annars var det sköj! Spelet får en annan dimension om man är två.

Jag hittade en kod i min mejl från Webhallen så nu har jag också badger-pickan :)

Det finns en patch till 1.01. Jag antar att du också måste ha den om vi ska lira tillsammans.
https://support.ubi.com/en-gb/FAQ.aspx?platformid=9&brandid=249&productid=2732&faqid=kA030000000eZ5DCAU
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #7 skrivet: 2013-08-25, 18:14:22 »
Sorry Letalis, min dator med TS startarde om av sig själv i natt. Jag vart frustrerad och det var delvis därför jag missade den ganska lätta sista biten. Men annars var det sköj! Spelet får en annan dimension om man är två.

Jag hittade en kod i min mejl från Webhallen så nu har jag också badger-pickan :)

Det finns en patch till 1.01. Jag antar att du också måste ha den om vi ska lira tillsammans.
https://support.ubi.com/en-gb/FAQ.aspx?platformid=9&brandid=249&productid=2732&faqid=kA030000000eZ5DCAU


Det är lugnt. Misstänkte att det var något sådant som hände.
Hoppas att patchen fixar en del av det som vi upptäckte igår.

Det gäller verkligen att vara ihärdig.

(Eftersom det hände strax efter 03 så misstänkte jag att det kanske var någon såndära hemskt windows update.)

Edit:
Det var inte en dålig storlekt på den patchen.. 1.7Gb för en .01 patch.. :-O
« Senast ändrad: 2013-08-25, 18:20:09 by Letalis »
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #8 skrivet: 2013-08-25, 23:51:02 »
Det är inte alls så ovanligt med stora patcher efter släppet. Det går några veckor eller mer mellan att spelet skickas för kopiering och tills det är ute i affärerna. Under den perioden kan det dyka upp en nya massa buggar plus att gamla buggar fixas. I det här fallet tror jag det rör sig om en innehålls-patch typ nytt kartinnehåll eller nått sånt.

Blacklist blir roligare ju mer man spelar det. Ju bättre vapen man köper desto mer strategiska möjligheter har man. Den där lilla svävaren är klart cool! Även glasögonen man har på sig blir mer och mer användbara ju mer man uppgraderar dom. Man får verkligen känslan av att man är karaktären man spelar.

Synd bara att det inte är så många som upptäckt hur kul detta spel är...  ;)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #9 skrivet: 2013-08-26, 16:34:27 »
 :banana spelet köpt och jag är på första uppdraget  :pistols

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #10 skrivet: 2013-08-26, 18:37:44 »
:banana spelet köpt och jag är på första uppdraget  :pistols


 :thumb

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #11 skrivet: 2013-08-26, 18:45:50 »
Gott, då är vi fler och större chans att fucka upp saker och ting :-P

Grejt.

Syns vi på en TS nära oss ikväll elleR?
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #12 skrivet: 2013-08-26, 18:53:57 »
Kommer förmodligen in mellan åtta-halv nio.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #13 skrivet: 2013-09-04, 06:52:01 »
PC Patch Notes #2
Hey guys...

We just released a patch for the PC version of Blacklist.
Here's what went in:

CRASH FIXES:

• Fix for crash on startup on DX11 with certain monitors
• Fix memory leak in DX11 constant buffer system
• Fix for hang on controller disconnect in loading screens
• Fix for hang in customize gear screen
• Fix rare crash with host disconnect
• Fix crash in loading screen after getting killed in the tunnel
• Fix hang in coop after checking computers and disconnecting
• Fix crash when equipping tri-rotor in customize gear menu
• Fix coop crash in loading screen
• Fix popup crash in lobbies
• Fix potential audio crash in preload
• Fix crash with exclusive skins in co-op
• Fix for potential hang after pausing cutscene
• Fix frag grenade crash

GAMEPLAY:

• Fix issues with rogue agent scoring
• Fix input for interrogation scenes
• Fix co-op interactions with missing prompts
• Fix for players reaching out of world location in certain missions
• Fix for player getting stuck in kobin back alley
• Fix capture the intel objectives when maximum intel is acquired by one team
• Fix bad spawns during transitions
• Fix getting stuck in door on a specific point on a map
• Fix for exploits in SvsM
• Fix for spy getting out of map
• Fix for merc getting stuck
• Fix for intel getting stuck on gun
• Fix door replication on a specific map in co-op
• Fix some invisible collisions
• Fix some crate collisions
• Fix for objects falling out of world
• Fix getting stuck in corner with crossbow
• Fix for spy weapon abuse
• Fix for getting stuck in transition area in co-op
• Fix for getting stuck in co-op on disconnect
• Balance tweaks for frontal attacks

ONLINE:

• Reduce host migration failures
• Fix clients getting stuck in sessions with multiple simultaneous host migrations
• Improvements to game migration
• Improve speed of getting into game

CONTROLS:

• Fix controller detection when multiple input devices are connected
• Allow gamepad input even if window has no focus
• Debounce use key so holding it down doesn't trigger sequence of actions
• Fix issue where player can get stuck in sprint mode

GRAPHICS:

• Fix trirotor explosion
• Fix visible scope during cinematics
• Support for super widescreen aspect ratios
• Fix character rendering on customization screens on high resolution displays
• Optimise flash depth stencil buffer allocations
• Fix broken tv state
• Fix for targets appearing in bind pose
• Fix merc animation
• Fix issue with unknown resolutions

UI:

• Remove duplicated back button in dead drops sub menu
• Fix erroneous Joy1/Joy2 button prompts when using keyboard
• Fix incorrect message displayed after deploying tri rotor
• Fix mouse auto centering when buying items
• Fix for hud sometimes missing during mark & execute
• Fix with UI getting stuck in customize gear screen whilst upgrading a weapon
• Fix controller selection wheel flicker when you don't have focus
• Fix mouse clipping issue when lowering resolution below monitor's native resolution
• Fix loadout screen missing locks
• Fix weapon placement in customize gear screen
• Fix preview in coop lobby
• Fix view match settings during countdown
• Fix gone dark hint display
• Fix for leaderboard display corruption

SOUND:

• Fix sound loop for mouse over animations in the SMI
• Fix for trirotor sounds in co-op
• Fix lost sound on pause menu in coop
• Fix for audio during controller reconnection

ENGINE:

• Make file save system more robust
• Gracefully handle corrupted save game files
• Optimise engine to improve performance on older AMD CPUs
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #14 skrivet: 2013-09-04, 09:29:29 »
Kodgrabbarna har tydligen jobbat övertid i veckan... en hel del dom har fixat  :thumb

Hoppas dom har fixat den värsta buggen jag har stött på. Ibland förvandlas alla texturer till en sorts pixelgröt och det går knappt urskilja vad som är på skärmen. Det är INTE kul att starta om p.g.a buggar i detta spel när det är så snålt med sparpunkter.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #15 skrivet: 2013-10-08, 06:17:52 »
Ny patch med massa goa ändringar.
http://static3.cdn.ubi.com/splinter_cell_blacklist/Splinter_Cell_Blacklist_Patch_v1.03.exe

Citera
Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist Patch Notes v1.03
September 2013
--------------------------------------------------------------

ADV IMPROVEMENTS

- Money and experience are now automatically saved when the game ends due to host migration
- The host's team is no longer guaranteed to play as Mercs first. The team will be randomly chosen to start as either Spies or Mercs.
- Removed Exit Match option during mid-match menus and halftime report.
- Made maps-specific changes to prevent spawn-killing in general and spawn-killing by drones specifically.

CONTROLS
 
- Split of "Use" and "Attack" actions  :thumb
- Allow controller to work even when window is not in focus
- Fix crash on loading screen when disconnecting controller
- Fix active sprint toggle
 
 
GRAPHICS
 
- 16:10 aspect ratio support (option in video settings for non-letterboxed mode)
- Support for 3+ GPUs
- Fix for flicking lights on certain multiple GPU setups
 
 
GAMEPLAY
 
- Fix bug with mines not always working with NPCs
- Fix issue with assault mastery on ghost maps
- Fix freezes in certain levels
- Fix invisible collision area in certain co-op level
- Fix bug where players can get stuck at the end of a certain co-op level
- Fix crash when walking on the big pipes
- Fix issue where final cutscene may not be correctly visible
 
 
UI
 
- Fix black screen when accessing after action report from lobby at certain times
- Show hack reset camera in killcam of players
- Fix mouse scroll usage on missions settings menu
- Fix some instance of incorrect button prompts
- Fix for disappearing mouse cursor on changing language settings
- Fix issue with cell feed menus
- Fix issue where player can get stuck in video settings menu
- Fix issue where restart story menu can't be accessed
- Fix problem with selecting challenges and scrolling through list
 

AUDIO
 
- Fix audio volume in videos
 
 
ONLINE
 
- Improved spawn algorithm
- Extended drone exclusion radius
- Fix issue with drones not getting properly destroyed
- Prevent drones getting into spy spawning volume
- Anti-RFD helmet no longer blocks torso abilities
- Stun duration balancing
- Ensure profile and earned money is saved if host quits
- Spy loadout gadget quantity balancing
- Team assignment balancing
- Modified motion tracking
- Fix merc invulnerability exploit in certain spot
- Fix issue with sticky cam damage
- Ensure blocked players can't join games
 
 
ENGINE
 
- Addition of optional automatic HTTP proxy detection
- Use minimal system validation on launch
- Fix Processor affinity
- Fix alt-tab crash in loading screen
- General optimisations
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #16 skrivet: 2013-10-08, 10:03:57 »
Spelar du fortfarande Blacklist? Jag har inte spelat det speciellt mycket efter att jag spelade ut det. Jag har dock inte gjort alla uppdrag.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #17 skrivet: 2013-10-08, 13:25:40 »
Hmmm undrar om denna patch räcker vid ominstallation lr om man måste köra de två innan?
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #18 skrivet: 2013-10-08, 18:41:25 »
Vad jag kan se så är dom två första patcharna större än denna vilket gör att 1.03 borde vara kumulativ. M.a.o så måste alltså ha dom två föregående patcharna installerade, ja.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #19 skrivet: 2013-10-08, 20:04:43 »
Dumt att inte ha selectiva patchar som download
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Tom Clancy: Splinter Cell Blacklist
« Svar #20 skrivet: 2013-10-08, 23:59:10 »
Det är bara att googla på dom så dyker dom upp, t.ex:
http://www.patches-scrolls.de/patch/57750
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg