Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Bye bye Warhammer  (läst 4015 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2174

  • Gäst
Bye bye Warhammer
« skrivet: 2013-09-24, 18:47:40 »
Ifall ni inte har sett det än, Warhammer Online släcks ner 18:e december. Inte förvånande direkt men lite tråkigt. Jag menar, det fanns ju stunder som var rätt häftiga, i goda vänners sällskap. Synd att det gick som det gick. Fanns så mycket potential.

http://www.warhammeronline.com/article/Warhammer-Notice-Shutdown


Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Bye bye Warhammer
« Svar #1 skrivet: 2013-09-26, 11:55:24 »
Jag minns spelade par månader sen gav vi nog upp vi som spelade inom OG..

Men jag minns kvällarna där man sprang som healer på Pvp kartan som liknade en halvmåne =), de var tider det.
Mitt intresset dog ut, pgr pvp var helt galet obalanserat som healer och fire mage var brutalt imba. Jag inte förvånad att spelet dog ut, de ändå så många år på nacken och kanske lika bra. De kanske kan satsa på Warhammer online2 istället med bättre grafik, mindre antal klasser, och roligare gameplay.
« Senast ändrad: 2013-09-26, 12:05:37 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest2174

  • Gäst
SV: Bye bye Warhammer
« Svar #2 skrivet: 2013-09-26, 16:54:18 »
Jo tack. Mycket som var väldigt obalanserat i det spelet. Spelade själv en Goblin Shaman mot slutet. Knights of the Blazing Sun hade en futtig liten tactic som räkte för att totalt nollställa mej som healer. Ta bort 3 enchantments, och på range också. Alla andra hade ta bort 1 enchantment och i melee. Helt galet. DPS Shaman var rätt kul dock, många White Lions och Witch Hunters fick lida när dom försökte med en gank.

Jag hade aldrig varit intresserad av MMO's innan det, så det blev mitt första någonsin. Kommer ihåg hur det var att kliva ut i "Blighted Isle" för första gången, med min Witch Elf. Jag kommer ihåg hur en av Public Questen i början var buggad, så att du fick XP och Renown när du dödade saker. Jag kommer ihåg första gången man flög till Inevitable City, såg Sacellum Arena, The Monolith, sen senare dungeons, Bloodwrought Enclave och Bilerot Burrow.

Känslan av att kliva ut i RvR första gången var också häftig. Hade inte en blekaste aning vad som väntade bakom trädet. En engineer kanske? Witch Hunter? En hel zerg? Första solo fighten mot en spelare som var av högre level än en själv, och man vann. Vilken adrenalin-kick! Följa med Warbands var också sjukt häftigt. 24 spelare, mot 24 andra, i totalt kaos, för att sen upptäcka mer organiserat spel. 6 vs 6 fighter mot bland annat Black Company och annat.

Kommer nog aldrig glömma Warhammer Online själv. Helt ok om andra gör det dock. Som sagt, inte förvånad över att det går i graven men lite synd är det. Creative Assembly och SEGA som nu har rättigheterna till Warhammer Fantasy kanske hittar på något. Hopas på en 2:a i alla fall. Många spekulerar i ett Warhammer Fantasy i stuk med Total War serien. Kommer inte att vara samma sak dock.

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Bye bye Warhammer
« Svar #3 skrivet: 2013-09-30, 18:35:46 »
Har saknat WAR ganska mycket men det var ingen idé att hänga kvar när alla drog. Spelade en Disciple of Khaine, som jag tror hann bli level 36ish, en Gob Shaman och en Choppa plus en Squig Herder. DoK:en var grymt kul i RvR, ju mer skada jag gjorde desto mer helade man. Fasen alla klasserna jag lirade var kul. Men RvR sög p.g.a. dessa jävla Bright Wizards som kunde nuka ett område utan "line of sight".

Mythic gjorde mig vetterligen inte något åt det, så dom kan skylla sig själva om dom blir arbetslösa. Som gammal DAoC spelare vet jag att dom hade en förkärlek att lyssna på de som skrek mest och flest. Där var Albionsidan, den som var störst, de som whinade mest och fick bl.a. Midgard klasser rejält nerfade. Men spelet överlevde då det fanns 3 riken som slogs i RvR så då jämnade det ut sig istället.

Jaja, hade varit kul att ta sin Gob Shaman på en tur -"Aou, not my eye!"


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Bye bye Warhammer
« Svar #4 skrivet: 2013-10-03, 16:29:45 »
Vet ni varför WAR's Bright Wizards var så OP? Jo, klassen hade en rabiat idiot till klassföreträdare som lyckades övertala övriga att BW var balanserade. Och sedan fortsätta den historien även när spelare klagade (och lämnade spelet).

Idioten förstörde hela spelet (eftersom BW-klungor gjorde RvR obalalanserat) och jag drog pga BW-problematiken. Jag kommer inte ihåg namnet men han har även varit igång i något annat spel och gjort samma sak. Allt jag hört om honom tyder på en riktigt ärkearsle som övriga i företaget inte rådde på.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Bye bye Warhammer
« Svar #5 skrivet: 2013-10-03, 22:54:33 »
Det kan ha vart Adam Gershowitz - Han gick till Rift faktiskt
Googla på gersh rift eller gersh warhammer

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Bye bye Warhammer
« Svar #6 skrivet: 2013-10-04, 10:40:09 »
Stor chans att det var han för jag kommer ihåg att jag även slutade RIFT när jag hörde att han var inblandad som klassansvarig för någon klass. En jevla idiot IMO som förstör spel.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Bye bye Warhammer
« Svar #7 skrivet: 2013-10-04, 22:05:12 »
_Han jobbar för Blizzard IRL!

DAM DAM DAAA!!!
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Bye bye Warhammer
« Svar #8 skrivet: 2013-10-04, 22:33:34 »
Kan det vara spiken i kistan för WoW?

Den mannen verkar förtjänna allt näthat han kan få! Jag kunde stått ut med laggen i RvR men IMBA BW's och total likgilltighet inför sina kunders önskemål fick ju en verkligen att misströsta!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg