Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Utskriftsproblem...  (läst 3641 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Utskriftsproblem...
« skrivet: 2014-01-11, 12:00:02 »
Hej vänner, jag har problem med utskrifter från min HP 2600n Laserjet. Det blir två st ränder på utskrifterna, se bild. Bifogar även bilder på skrivarens innandömme och den svarta tonerkassetten.

Jag har flera ggr kört printerns rengöringsprogram utan bättring.

Har den kastat in handuken så jag måste köpa en ny skrivare eller finns det hopp för den? Allt tips tas tacksamt emot... :thumb
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest355

  • Gäst
SV: Utskriftsproblem...
« Svar #1 skrivet: 2014-01-11, 14:49:25 »
Vet inte om det hjälper, men vi hade liknande problem på jobbet med våran Brother Laserskrivare. Första gången fixade sig problemet när vi bytte till ny Trumma.

Tyvärr så blev den kasserad vid andra gången problemet uppstod.


Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Utskriftsproblem...
« Svar #2 skrivet: 2014-01-11, 16:03:20 »
Hmm... Bådar inte gott. Här inte lust att investera 700 pix för en ny tonerkassett bara för att upptäcka att det inte löste problemet.
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Utskriftsproblem...
« Svar #3 skrivet: 2014-01-11, 16:40:54 »
Tror inte att ny tonerkassett kommer hjälpa något utan det är trumman som är boven.
Prova att rengöra trumman med fiberduk eller det som HP rekomenderar att man ska använda vid rengörning.



Edit:
Dessa kanske kan hjälpa till,
http://www.youtube.com/watch?v=2Y6gkQL9FM8

http://www.youtube.com/watch?v=RV7FJiBHj5w
« Senast ändrad: 2014-01-11, 16:53:00 by Skalis »
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Utskriftsproblem...
« Svar #4 skrivet: 2014-01-11, 18:16:51 »
Tror inte att ny tonerkassett kommer hjälpa något utan det är trumman som är boven.
Prova att rengöra trumman med fiberduk eller det som HP rekomenderar att man ska använda vid rengörning.



Edit:
Dessa kanske kan hjälpa till,
http://www.youtube.com/watch?v=2Y6gkQL9FM8

http://www.youtube.com/watch?v=RV7FJiBHj5w

Härlig porrfilmsmusik det var till dom båda filmerna :D

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Utskriftsproblem...
« Svar #5 skrivet: 2014-01-12, 09:18:35 »
EFtersom jag har det som yrke detta med skrivare så kan jag svara på att det är trumman som har gått sin livslängd.
Är det bara svarta sträck?
Kan du se hur mycket trumman har gått?

Som jag ser det på bilden så är det den svarta trumman som har gjort sitt och skall bytas. Denna modellen är uppbyggd på så sätt att Trumma & Toner sitter i samma kassett. och man byter således hela och får ett fräscht paket.

En svart kassett heter Q6000 och klarar av ca 2.500 sidor beroende på täckning. Men detta brukar baseras på 5 % täckning.

Om du inte upplever några andra problem så rekommenderar jag dig att köpa ny trumma/toner då denna skrivaren är en arbetshäst av dess lika och dom håller för tid och evighet..

Det man skall akta sig för är att köpa "miljökassetter" då detta är ifrån tredjepartsleverantör. Dom säger iofs att om skrivaren går sönder pga av deras toner så ersätter dom men det brukar vara väldigt svårt att styrka detta då dom brukar ha diverse ursäkter...

Har du fler frågor så bara hojta till.

Som sagt, jag jobbar med skrivare och dess mjukvara dagligen.

Edit: Att "putsa" trumman hjälper föga och riskerar försämra ytterliggare.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Utskriftsproblem...
« Svar #6 skrivet: 2014-01-12, 11:45:02 »
Tack för infon Letalis...  :thumb

Jag skrev ut ett ColourCard och skannade det, se bifogad bild. Vad tror du? Det ser ut som att det är flera trummor/tonerkassetter som är dåliga... :help
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Utskriftsproblem...
« Svar #7 skrivet: 2014-01-12, 14:47:58 »
Tack för infon Letalis...  :thumb

Jag skrev ut ett ColourCard och skannade det, se bifogad bild. Vad tror du? Det ser ut som att det är flera trummor/tonerkassetter som är dåliga... :help

Det ser ut som Cyan med kan behövas byta.
Vad säger räkneverket?
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Utskriftsproblem...
« Svar #8 skrivet: 2014-01-12, 17:15:55 »
Var hittar jag räkneverket:quiet
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Utskriftsproblem...
« Svar #9 skrivet: 2014-01-12, 18:56:48 »
Var hittar jag räkneverket?  :quiet


Hmm om jag inte missminner mig så skall dom vara med på config sidan. alternativt på förbrukningssidan....
skall kolla men testa dessa sidor.

Här har du Manualen för skrivaren http://www.lbrty.com/tech/Manuals_HPC/CLJ2600sm.pdf

Titta närmare på sidan 131...
« Senast ändrad: 2014-01-12, 19:27:36 by Letalis »
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

 

Senaste inlägg