Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Office 365  (läst 1619 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Office 365
« skrivet: 2014-02-20, 10:01:36 »
Jag har köpt Office 365 5 pc licens till vår skola.
Nu när jag ska installera en ny dator så kommer jag inte ihåg (dumma fan) på vilket konto det är reggat. Finns det någon stans hos M$ som man kan få fram detta? Letat men inte hittat.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Office 365
« Svar #1 skrivet: 2014-02-20, 10:24:01 »
Har en kamrat som glömt vilket konto de hade reggat med men han hade iaf satt upp en alternativ mailadress istället för att registrera deras domän på office 365 så han kunde återställa lösen mm och komma åt allt igen.

Set up and use an alternate email address
When you sign up for Office 365, you also need to provide an alternate email address that’s not connected to Office 365. This email address is used for important notifications, such as resetting your admin password, so you must be able to access the email account if you don’t have access to Office 365. After you complete the sign-up process, you’ll get an introductory email at your alternate email address that includes your user ID and the URL of the page where you will sign in to Office 365. If you forget your user ID, or if you don’t remember the Office 365 URL, look at the introductory email for this information.

 NOTE    The alternate email address you are asked to provide during the sign-up process is used for important communications, like when resetting your admin password. Any product-related communications that you choose to receive from Office 365 are also sent to this email address unless you change your contact preferences. You can update your contact information on the Me page. For more information about changing your contact preferences, see Change your contact preferences.


http://office.microsoft.com/en-ca/office365-suite-help/what-is-my-office-365-user-id-and-why-do-i-need-it-HA102816060.aspx

Inte en aning om det hjälper men kanske något att utgå ifrån.
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Office 365
« Svar #2 skrivet: 2014-02-20, 12:50:43 »
Thx m8
Ska kolla och se om det löser mitt problem :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg