Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Project CARS  (läst 37763 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #15 skrivet: 2015-05-09, 21:33:20 »
Oavsett om det är samma motor så är ju inte känslan densamma...det måste ju även du känt, jag vet inte om du testat DTM, RUF WTCC bilarna på ex. Hockenheim, det är skillnad, men PCARS är ju klart trevligare med "allt" upplåst och alla schyssta SP, MP lägen så varv blir det ändå, inväntar guider på forumet så kanske jag lär mig vad alla inställningar gör. :D

Det kan så vara att ni rejsrävar har lättare att komma in i sim spel än oss noobs vad gäller FFB, tuning :D

Är ni många TNR'are som kör?


A.k.a Wacko
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad krukan6

  • Founder HeXagon e-Sports
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • HeXagon e-Sports
SV: Project CARS
« Svar #16 skrivet: 2015-05-09, 21:40:59 »
Krukan, kul att ni eskar rejskamrater, kanske vi kan styra ihop något med Rejsfolket här, lite osäker på hur många som köpt det, vet tre fyra stycken och TB har säkert köpt det också.

Vilken dag brukar passa bäst för er då? Oss är det nog fredag, lördag, måndag och onsdag.
« Senast ändrad: 2015-05-09, 22:09:57 by krukan6 »

guest4096

  • Gäst
SV: Project CARS
« Svar #17 skrivet: 2015-05-10, 01:43:23 »
Oavsett om det är samma motor så är ju inte känslan densamma...det måste ju även du känt, jag vet inte om du testat DTM, RUF WTCC bilarna på ex. Hockenheim, det är skillnad, men PCARS är ju klart trevligare med "allt" upplåst och alla schyssta SP, MP lägen så varv blir det ändå, inväntar guider på forumet så kanske jag lär mig vad alla inställningar gör. :D

Det kan så vara att ni rejsrävar har lättare att komma in i sim spel än oss noobs vad gäller FFB, tuning :D

Är ni många TNR'are som kör?


A.k.a Wacko

Här hittar du lite hjälp ang. rattinställningar - http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22122-G25-G27-SETUP-GUIDE

Varje bil har en egen FF och du kan även ställa hur mycket du vill svänga på ratten, har för mig att det heter Steering Ratio i setup:en.

I TNR är vi 12st som kör, enl. senaste evenemanget. Vi borde vara 22st, blir säkert fler efter sommaren.

guest4096

  • Gäst
SV: Project CARS
« Svar #18 skrivet: 2015-05-10, 01:47:17 »
Krukan, kul att ni eskar rejskamrater, kanske vi kan styra ihop något med Rejsfolket här, lite osäker på hur många som köpt det, vet tre fyra stycken och TB har säkert köpt det också.

Vilken dag brukar passa bäst för er då? Oss är det nog fredag, lördag, måndag och onsdag.

Vi kör Fredagar, Kl22:00 ->

guest4096

  • Gäst
SV: Project CARS
« Svar #19 skrivet: 2015-05-10, 01:52:03 »
Naturligtvis så tar det några timmar att få till FF:en i varje lir, har inte hittat rätt än med Project CARS.

Håller med dig att Raceroom funkade bättre direkt vid uppstart. Men skall man ha nytta av FF:en, så kräver även den sim:en att man ändrar inställningarna.

Har bara testat BMW M1 Judd V8 i Raceroom.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #20 skrivet: 2015-05-10, 10:06:22 »
Tackar, ska kolla in den. Har en Logitech DFGT,  i RRRE så funkade G27 settings bra. det enda jag hittills gjort är öka på som sagt...vad det nu hette ffb från default 26 till 80 för lite mer motstånd och det på allt jag kört, och det känns ok på det lilla jag kört, kört clio karriär nu initialt för att försöka komma in i banorna, och lite test av olika bilar...Nu börjar jag faktiskt gilla det mer och mer efter igår, detaljerna är riktigt trevliga, och när jag väl kommer in i setupsen lär det bli ännu mer tumme upp :D


A.k.a Wacko
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

guest4096

  • Gäst
SV: Project CARS
« Svar #21 skrivet: 2015-05-10, 10:23:15 »
Project CARS har så mycket ratt inställningar.
Bl.a kan du ställa in så att du känner när framhjulen tappar greppet.

Vi får ta och köra någon dag. Ser du mig online i sim:en, är det bara att hojta till.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #22 skrivet: 2015-05-10, 12:28:19 »

Project CARS har så mycket ratt inställningar.
Bl.a kan du ställa in så att du känner när framhjulen tappar greppet.

Vi får ta och köra någon dag. Ser du mig online i sim:en, är det bara att hojta till.
kanoners will do, just den biten vill jag öka, känns ytterst lite just nu default. Ska "dessvärre" till turkland på tis haffar dig om en vecka typ :-)


(Wacko75)
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad krukan6

  • Founder HeXagon e-Sports
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • HeXagon e-Sports
SV: Project CARS
« Svar #23 skrivet: 2015-05-10, 18:49:28 »
HeX kör en litet event fredagen 22 may och vi startar 22:00. Vilka är intresserade att hänga på? Vi kör 5 race a 5 varv med bilarna Ford Sierra, BMW M3 E30 och Mercedes 190.

1an får 5 poäng
2an får 3 poäng
3an får 1 poäng

Sen summerar vi och vinnaren vinner ära! :)

Vad säger ni?

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #24 skrivet: 2015-05-10, 20:53:07 »
Jag ska suga på karamellen, har testat bmw'n en gång, skulle behöva få ihop några varv först (ska på en veckas sol semester from tis, missar körtid :-/) vad ligger ni på för nivå? Ärligt :-) om konstapeln gör blåskontroll i depån blåser ni grönt eller rött :D


(Wacko75)
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad krukan6

  • Founder HeXagon e-Sports
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • HeXagon e-Sports
SV: Project CARS
« Svar #25 skrivet: 2015-05-10, 21:17:47 »
vad ligger ni på för nivå?

Från nästan nybörjare till nån över medel kanske. Gissar på att ni inte behöver öva så mycket när du kört en del tidigare. Kommer väl köra lite pratice innan racen och sen qual och sen race. Så anmäl er här nu.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #26 skrivet: 2015-05-10, 21:27:27 »
HeX kör en litet event fredagen 22 may och vi startar 22:00. Vilka är intresserade att hänga på? Vi kör 5 race a 5 varv med bilarna Ford Sierra, BMW M3 E30 och Mercedes 190.

1an får 5 poäng
2an får 3 poäng
3an får 1 poäng

Sen summerar vi och vinnaren vinner ära! :)

Jag är med:

1) Wacko (Steam user name:Wacko75) (PREL, updaterar status innan fredag)
« Senast ändrad: 2015-05-10, 21:29:24 by WB9er »
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

guest4096

  • Gäst
SV: Project CARS
« Svar #27 skrivet: 2015-05-10, 22:52:21 »
HeX kör en litet event fredagen 22 may och vi startar 22:00. Vilka är intresserade att hänga på? Vi kör 5 race a 5 varv med bilarna Ford Sierra, BMW M3 E30 och Mercedes 190.

1an får 5 poäng
2an får 3 poäng
3an får 1 poäng

Sen summerar vi och vinnaren vinner ära! :)

Vad säger ni?

Det kanske man skall vara med på ;)

Vilka banor gäller?

guest4096

  • Gäst
SV: Project CARS
« Svar #28 skrivet: 2015-05-11, 00:38:10 »
Förslagsvis borde vi köra de Engelska banorna med de valda bilarna ;)
 

Utloggad krukan6

  • Founder HeXagon e-Sports
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • HeXagon e-Sports
SV: Project CARS
« Svar #29 skrivet: 2015-05-11, 12:28:12 »
Kommer och bestämma detta ikväll om allt går som det ska.

 

Senaste inlägg