Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: World of Warships  (läst 3816 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
World of Warships
« skrivet: 2015-04-18, 14:24:35 »
World of Tanks på vattnet. Kul spel, i Closed Beta nu, men det går att köpa sig in för nån hundring. Är det fler OG som lirar ännu?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Picard

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 478
SV: World of Warships
« Svar #1 skrivet: 2015-04-19, 23:59:59 »
Har det inte nu men kommer defiontivt att köra det när det släpps

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: World of Warships
« Svar #2 skrivet: 2015-05-31, 22:44:02 »
Råger råger.

Kapten Buz här.

Nick: ogbuz
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: World of Warships
« Svar #3 skrivet: 2015-06-01, 13:10:53 »
Nick (gissa): Loophole
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: World of Warships
« Svar #4 skrivet: 2015-06-01, 20:22:28 »
Laddar ner nu. Ser riktigt bra ut!
Raft ingame.

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: World of Warships
« Svar #5 skrivet: 2015-06-01, 21:12:08 »
Hur köper man in sig? Får man access om man köper nån av båtarna på deras sida?
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: World of Warships
« Svar #6 skrivet: 2015-06-01, 21:25:47 »
Japp. Var inte helt klart men det verkar vara så. Jag har snart laddat ner allt.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: World of Warships
« Svar #7 skrivet: 2015-06-02, 11:50:18 »
Ja, om du köper ett premiumskepp eller en bundle med 3 (bra!) skepp får du automagiskt tillgång till closed beta.

Det finns:
* Rysk tier V jagare, Gremyashchiy, som är riktigt bra allround.
* Amerikansk tier VII jagare, Sims, med löjligt kortgående torpeder, men med kanoner som mer än väl uppväger detta. Den ultimata Destroyer-destroyern.
* Japansk tier IV kryssare, Yubari, med både torpeder och hyggliga kanoner. Bästa AA inom sin tier och närstående.

Kalaset kostar SEK 187/281 styck (+2900-3000 Guld) alternativt SEK 469 för alla tre (+4250 Guld och 30 dagar premium). Alla kommer med sin egen portslot.

Att komma ihåg är att eftersom detta är CBT kan det såklart förändras när som helst. Det innebär också att du inte får "riktigt" guld utan bara tillfälliga tokens. När spelet sedan släpps tidigt 2016 kommer all din progress att nollställas och du får tillbaka alla skepp och allt guld du köpt, denna gången för gott.

En kort sammanfattning av olika skeppstyper och nationer såvitt jag förstått hittills är att japanska jagare har bättre torpeder men sämre kanoner än de amerikanska. Amerikanska slagskepp har bra kanoner med snabb svängradie på kanontornen, men med kortare skjutavstånd än sina japanska fiender (Yamato!). Japanska kryssare har torpeder i större utsträckning än jänkarna, men också här på bekostnad av kanonkvalitet och framförallt rotationstid på tornen. Amerikanska hangarfartyg har färre skvadroner än japanerna, men med fler flygplan per skvadron. Har spelat för lite hangarfartyg för att kunna uttala mig ordentligt. Ryssar och Engelsmän har enstaka premiumskepp och Deutschnyland har ännu inte välsignats med en egen flotta men jag väntar med spänning på Tirpitz och de tyska torpedbåtarna  :pistols

Flertalet spelare verkar otroligt förtjusta i sina stora kryssare och slagskepp, men själv är jag helt såld på jagarnas torpeder (vilket förvånar mig då jag i WoT är mer eller mindre renodlad Arty-spelare vilket borde innebära top-down hangarfartygsspel för mig). Spelet är såklart långsammare än WoT, men det kräver å andra sidan en hel del framförhålling och planering vilket passare en kass FPS-spelare som mig alldeles utmärkt!

Det finns mycket Youtube-godis för den intresserade, själv rekommenderar jag Mighty Jingles.
« Senast ändrad: 2015-06-02, 11:56:37 by Loophole »
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: World of Warships
« Svar #8 skrivet: 2015-06-02, 19:26:10 »
Kört ett dyn nu och detta är bra. Riktigt bra!

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: World of Warships
« Svar #9 skrivet: 2015-06-02, 22:06:28 »
Köpte en pråm igår och testade några snabba strider, verkar kul men det är jäkligt svårt att träffa.... :help

Heter såklart Crashman71 ingame
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: World of Warships
« Svar #10 skrivet: 2015-09-10, 14:45:33 »
Jahopp - Nu kostar det inget. Jag kör lite grann jag med, nick är säkerligen pruneboy

Jag hade nästan hoppats på lite mer sjögång för att vara tvungen att räkna lite mer på träffarna. Inte för att det är busenkelt nu, men det hade vart skoj.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: World of Warships
« Svar #11 skrivet: 2015-09-17, 19:58:26 »
"Action Stations! World of Warships Has Launched!"

"As of today, the BETA anchor has been cut loose and World of Warships set sail into open waters. Some of history´s most iconic warships, including battleship Yamato and aircraft carrier Midway, are ready for sea, at the top of their respective Japanese and American tech-trees. Vessels from the U.K., Germany and the U.S.S.R, including the legendary ships: Warspite, Tirpitz, and Aurora, are awaiting the arrival of the rest of their national fleets but can already be played and seen in-game."

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: World of Warships
« Svar #12 skrivet: 2015-09-17, 20:20:05 »
Har börjat leka lite med båtar jag också...

 

Senaste inlägg