Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GameStop Expo  (läst 1703 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
GameStop Expo
« skrivet: 2015-09-19, 09:11:22 »
Andra året nu som man varit på Gamestop expo.
Tänkte dela lite korta tankar om det man fick se.

Star Wars Battlefront - Provspelat coop
Fick testa coop läget. Kändes riktigt nice faktiskt. Det var snyggt som attans men flöt också på riktigt bra.
Spelet har Split screen coop, Singleplayer av något slag och multiplayer givetvis.
Coop och Singleplayer är inte kampanjer tyvärr, mer survival mot vågor av fiender.

Battleborn - Provspelat coop
Riktigt skönt spel från skaparna av Borderlands.
Även här var det coop man fick testa. Ta sig fram utföra objectives döda fiender tills bossen dyker upp.
25 Klasser skall finnas vid lanseringen av spelet.
Singleplayer med story. Coop och Multiplayer.


Rainbow Six Siege - Provspelat coop
Även här har de ett coop läge man fick testa som de kallar TerroHunt.
Det var överraskande svårt måste jag säga. Tror knappt någon klarade av detta. Mycket pga att det var svårt att få till samarbete på mässan.
Spelet kändes rätt bra. Fick inte riktigt tiden att testa och utvärdera det fullt ut.
Även här skall det finnas Singleplayer, coop och Multiplayer.


Dark Souls 3 - Provspelat
Sicket spel.... ojojoj!
Gillar man serien så kan jag bara säga att dom har gjort det igen!


Assassins Creed Syndicate
Jag är ingen höjdare på den här serien. Det såg snyggt ut. Flöt på bra. Kändes inte buggigt som Unity.

Uncharted Collection (alla Uncharted spel remastered till PS4)
Har man missat Uncharted spelen och har en PS4. Köp detta. Och sedan även Uncharted 4 som släpps nästa år. Ser ruskigt lovande ut.
Här är det singleplayer som gäller.


Tomb Raider 2015 (XB1) (Kommer till PS4 sent nästa år)
Spelet ser riktigt lovande ut. Mer pussellösning och mer grottor/catacomber.
Det spelet som röstades fram till mässans spel. Lyckades inte få händerna på detta själv men fick se på åtminstonde.


Super Mario Maker (finns ute i butik nu)
Charmigt mario spel där du bygger egna retro mario banor. Mycket tokigt och mycket glädje.

StarFox WiiU
Kändes bra i flyt och kontroller. Kanske kan bli något.
Spelet hade en skön StarFox känsla över sig.


Xenoblade WiiU
Japan. RPG. Äventyr.
Ser väldigt lovande ut för fansen av serien!


Ratchet and Clank PS4
Ser helt underbart ut! Gillar man de gamla härlig Ratchet and Clank spelen kommer man inte bli i närheten av besviken. Det nya ser riktigt lovande ut!

LEGO Dimensions
Min egna favorit för de yngre, men även de äldre.
Gillar man Lego spelet så är detta ett givet köp. Helt makalöst spel. Hur stort och omfattande som helst
Välgjort!


Disney infinity / Skylanders Superchargers.
Båda dessa ser bra ut, bättre ut än sina föregångare.
Men de rår sig inte på LEGO Dimension i år.


Guitar Hero Live VS Rock Band
Som det ser ut nu tycker jag Rock Band har en edge, utan tvekan. Men allt kan hända med dessa titlar.
Läs på innan köp är en stark rekomendation.


Black Ops 3
Känns överraskande bra. Jag lirade detta på konsoll vilket inte är min grej för denna typen av spel. Hamnade sist på score listan med 5 kills, vilket är 5 mer än väntat :)
Men spelet kändes endå bra för den som gillar CoD.



Kan tillägga att jag fick prova SteelSeries nya Eye Tracking som är svenskutvecklat från början.
Tyvärr hade de inte fått klart allt med spel och så. Men testade kaliberingsverktyget och pratade lite om det.
Den följer ögonen riktigt bra och kan öppna upp för nya alternativ till spelandet.
Speciellt kommer det göra sig bra ihop med en gamepad. Där du kan hålla ögonen på fienden och röra dig runt fienden utan att tappa fokus på ditt target.

Fick prova Xtrfy Musen som är på gång nu i oktober. Kändes fantastisk. Kommer bli ett köp dag ett för min del. Tveklöst.

Där har ni en del av det. :)
« Senast ändrad: 2015-09-19, 09:24:11 by rav »

 

Senaste inlägg